JAWATAN KOSONG DIPERLUKAN SEGERA! Jana pendapatan dari rumah sebagai penulis freelance kami. Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
2520
View
56
Reply

[Jenayah] Kes Cabul Shahidan Kassim Digugurkan

[Copy link]

Author: safriehalim    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 24-4-2019 02:19 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Mahkamah Sesyen Kangar menggugurkan kes bekas Menteri di Jabatan Perdana Menteri Shahidan Kassim yang didakwa mencabul seorang remaja perempuan berusia 15 tahun Oktober lalu.

Keputusan itu dibuat selepas mangsa yang tampil sebagai saksi kelima tidak mahu meneruskan perbicaraan dan meminta kes berkenaan diselesaikan cara baik antara kedua belah pihak, lapor Utusan Malaysia.

Mangsa yang dipanggil sebagai saksi kelima meminta kes tidak diteruskan dan diselesaikan secara baik, Timbalan Pendakwa Raya Syed Muhammad Anwar Syed Lokman dipetik sebagai berkata.

Shahidan yang juga bekas menteri besar Perlis didakwa melakukan amang seksual dengan menyentuh tangan hingga ke bahu seorang remaja dalam sebuah kereta di tepi jalan pekarangan Stadium Tuanku Syed Putra, Kangar pada pukul 11.30 malam, 20 Oktober tahun lalu.

Pendakwaan dilakukan mengikut Seksyen 14(a) Akta Kesalahan-Kesalahan Seksual Terhadap Kanak-Kanak 2017.

Jika sabit kesalahan boleh dikenakan hukuman dipenjara tidak lebih 10 tahun serta sebatan.


Dalam perbicaraan hari pertama semalam, saksi berpendapat sesuatu luar biasa berlaku apabila bapa remaja itu tiba-tiba mengajak pulang sebaik dimaklumkan sesuatu oleh ibunya selepas anak mereka keluar dari kereta Shahidan.

Saksi lain berkata dia melihat remaja itu berjalan agak laju semasa keluar dari kereta dan hampir menangis semasa menceritakan kejadian di dalam kenderaan itu.

Dia cakap kat mak dia, dia dipegang di bahu dan tangan kiri oleh DSSK (gelaran untuk Datuk Seri Shahidan Kassim).

"Saya juga dengar bapanya cakap: Malam ni pi rumah DSSK pun tak apa. Ini ayat-ayat marah setelah mendapat tahu kejadian pegang bahu anaknya itu daripada isteri beliau, kata Adzleen Junaira Mohd Nasir.
IMG_20190424_141451.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 02:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Waaaattttttt
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 02:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Puhleas la, org mcm ni x patut lg diangkat sbg adun. Sori ak ni suka telek muka, muka dia ak kureng sikit. Full stop.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 02:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Lepas lagi?
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 02:21 PM | Show all posts

Curlasst Ko Dek

Pasni boleh la pake beg raye elvi..  Dah 18 nanti ko mintak je jadi gundek dia teros..  Ngerti?

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 02:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Bila nak insaf? Nak tunggu helikopter jatuh dulu ke?
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 02:41 PM | Show all posts
betulke shahidan menggogol budak tu..bley pecaya ke..org skrg ni sanggup jadi apa2 utk dptkan kesenangan..kalu tak takan kes underage mcm2 kt malaysia ni..situ je bole baca
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 02:43 PM | Show all posts
dek, bagi pertuduhan jenayah, memaafkan perbuatan si pesalah, dan membiarkan si pesalah menerima hukuman akibat daripada perbuatan dia, adalah 2 isu berbeza dek.

ko boleh maafkan perbuatan dia.

dan itu tidak menyebabkan kesalahan dia terhapus tanpa jejak. biar la dia dibicarakan depan hakim sama ada dia layak dihukum atau tak...

adui terlepas lagi si tua pedo ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 02:57 PM From the mobile phone | Show all posts
hrmmm..mudahnye..gitu je
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Macam mana boleh terlepas? Dia bayar bapak budak ni ke. Biarlah kes dibicarakan. Entah2 ada lagi pernah atau bakal jadi mangsa dia.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa komen mufti perlis setakat ni?
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:11 PM From the mobile phone | Show all posts
arm_band replied at 24-4-2019 02:43 PM
dek, bagi pertuduhan jenayah, memaafkan perbuatan si pesalah, dan membiarkan si pesalah menerima huk ...

Hairan dgn undang2 msia ni....yg PA menteri mencabul ambil gambar spender amoi pun terlepas juga. Shahidan pun terlepas juga..
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:14 PM | Show all posts
alahai dik... berapa yg ko dapat nih...
kelabu biji mata ko ya dik...
mak ayah tak nak fight ker???
ker dok sama dapat share sikit..
#tanyajer

ko nak takut apa dik???
time ni la ko ajar betul2 orang2 yg gunakan kuasa nih...
biar dia org tahu langit tu tinggi ke tak...
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:16 PM | Show all posts
pegang sket pun tabley ke

bkn luak pong
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:17 PM | Show all posts
dera amah sampai mati pun boleh lepas..apa la sangat pegang bahu budak
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
tobby replied at 24-4-2019 03:11 PM
Hairan dgn undang2 msia ni....yg PA menteri mencabul ambil gambar spender amoi pun terlepas juga.  ...

Bodoh pa tu dah kena tindakan pon. Kau je hodoh xbaca sbb jilat bontot najib. Dan utk kes ni dah saksi sendiri xnak dakwa, apa salah undang2 Malaysia pulak? Bodoh sial cacai sekor ni.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:23 PM From the mobile phone | Show all posts
tricomonas replied at 24-4-2019 03:17 PM
dera amah sampai mati pun boleh lepas..apa la sangat pegang bahu budak

Jagn jadi bodoh dek, kes ni saksi sendiri xnak teruskan kes, bukan sbb mahkamah lepaskan. Bodoh tu simpan utk anak kau.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:25 PM | Show all posts
dodolgemok replied at 24-4-2019 03:23 PM
Jagn jadi bodoh dek, kes ni saksi sendiri xnak teruskan kes, bukan sbb mahkamah lepaskan. Bodoh tu ...

yang hang mengelupur apasai?panas lubang kunyit ke?
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
tricomonas replied at 24-4-2019 03:25 PM
yang hang mengelupur apasai?panas lubang kunyit ke?

Sbb kebodohan kau terserlah xpaham artikel atau xreti membaca. Nak bagi terang kepala kau kena lah hentam sikit baru nmpak. Kahkahkah
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 03:41 PM | Show all posts
sharlenetexas replied at 24-4-2019 02:32 PM
Bila nak insaf? Nak tunggu helikopter jatuh dulu ke?

lain mcm je nasihat...helikopter kena panah petir ke?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
3.150576s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list