JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1203
View
34
Reply

[Tempatan] Eksklusif: Lan Pet Pet, Pak Ya Bermaafan

[Copy link]

Author: Remyda    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 24-4-2019 10:04 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Oleh Raja Nurfatimah Mawar Mohamed
rajamawar@bh.com.my

NILAI: Pergeseran antara pelawak, Mazlan Ahmad atau Lan Pet Pet dengan pengawal keselamatan, Yahya Manap, berakhir apabila mereka bersemuka di sebuah premis di sini, malam tadi.

Dalam pertemuan hampir dua jam yang dihadiri keluarga dan sahabat baik kedua-dua pihak, permohonan maaf Mazlan, 50, disambut Yahya, 68, dengan hati terbuka.

NILAI: Pergeseran antara pelawak, Mazlan Ahmad atau Lan Pet Pet dengan pengawal keselamatan, Yahya Manap, berakhir apabila mereka bersemuka di sebuah premis di sini, malam tadi.

Dalam pertemuan hampir dua jam yang dihadiri keluarga dan sahabat baik kedua-dua pihak, permohonan maaf Mazlan, 50, disambut Yahya, 68, dengan hati terbuka.



ADVERTISING

Saya maafkan Lan (Mazlan)... Ini bukan kerana wang tetapi keinsafan dirinya membuka hati saya memaafkannya.


Buang yang keruh, ambil yang jernih. Lagipun, Ramadan al-Mubarak akan tiba, tidak lama lagi. Lebih elok kami berbaik daripada memanjangkan sengketa pada bulan mulia.

Saya bukannya pendendam... Segala perbuatan dan kekhilafan Lan terlerai sebaik kami bersemuka, kata Yahya kepada BH Online.


MAZLAN berjanji akan menjaga keluarga Yahya yang disapanya Pak Ya seperti famili sendiri. - Foto NSTP
Yahya atau mesra disapa Pak Ya memberitahu, dia kasihan kepada Mazlan terutama dalam aspek karier dan reputasinya selepas insiden hitam itu.

Kerjaya dan reputasi Lan tercalar dengan insiden itu, katanya.

Yahya menghormati tindakan Lan yang sanggup bersemuka untuk memohon maaf dengan hati yang ikhlas.

Asalkan Lan insaf dengan perbuatannya, itu sudah cukup. Saya akan berbincang dengan peguam untuk menarik balik permohonan rayuan supaya hukuman terhadap Lan disemak semula.

Saya tidak akan meneruskan tindakan saman itu, katanya.

Sementara itu, Mazlan yang juga anggota kumpulan Senario, bersyukur Yahya yang disapanya Pak Ya dan keluarga, memaafkan dirinya dan melayan dengan baik pada pertemuan itu.

Berminggu-minggu fikiran saya runsing dan tidak senang hati selagi tidak bersemuka dengan Pak Ya dan keluarga.

Saya mengambil sedikit masa untuk mengatur pertemuan ini. Saya perlu mencari nombor telefon dan memastikan Pak Ya bersetuju untuk bersemuka.

Saya berterima kasih pada Pak Ya dan keluarga yang menerima pelawaan untuk bertemu.

Pada awalnya, saya tahu Pak Ya marah. Tetapi apabila melihat saya dengan rendah diri, zahir dan batin memohon maaf, dia akhirnya tersenyum, katanya.

Mazlan berkata, dia akan ingat pesanan Pak Ya supaya tidak mengulangi kesilapan.

Walaupun pada pertemuan ini, air mata tidak menitis, tetapi hati saya menangis tiada siapa tahu.

Saya sedih dan insaf. Saya berjanji akan menjaga Pak Ya dan keluarga seperti famili sendiri. Saya merancang membawa Pak Ya dan isteri menunaikan umrah di Makkah, insya-Allah, katanya.

Pada 15 April lalu, Mazlan didenda RM2,000 oleh Mahkamah Majistret Seremban selepas mengaku salah memukul Pak Ya yang bertugas sebagai pengawal keselamatan di Acacia Park Desa Jati, di sini.

Mazlan mengaku bersalah atas pertuduhan mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan yang dibacakan di hadapan Majistret Mayon Yusof.

Mazlan mengaku melakukan kesalahan itu di Acacia Park Desa Jati pada 6 April lalu. Pelakon filem Zombie Kampung Pisang itu membayar denda diputuskan mahkamah.

IMG_3755.JPG

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-4-2019 10:06 AM From the mobile phone | Show all posts
MAZLAN berjanji akan menjaga keluarga Yahya yang disapanya Pak Ya seperti famili sendiri. - Foto

IMG_3756.JPG
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 10:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Lepas ni buat acara mintak maaf kat najib pulak. Kuat benar ph menabur fitnah
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 10:15 AM | Show all posts
harap benar2 ikhlas dan kotakan janji bwk ke mekah tu
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 10:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Mula2 tgok pic cium tu, mnyampahnya mluat plk tgok. Nmpk nk mnunjuk jer. Tp lps da baca artikel tu, ok la kurg da mnyampah sbb pakcik tu pun da mmaafkn, siapa la aku utk brlebih2 plk kan hrp btul la jnji lan tu nk jaga kuarga pkya mcm kuarga sndiri smntelah pkya pun da mmaafkn n tarik blik saman tu. Jnji lps da xkena sman ni, jgn plk buat x endah n lupa pd jnji tu. Xlarat da kami nk kecam ko. Apapun alhamdulillah dah brmaafan
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 10:20 AM | Show all posts
tobby replied at 24-4-2019 10:06 AM
Lepas ni buat acara mintak maaf kat najib pulak. Kuat benar ph menabur fitnah

kannnn!!!
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 10:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Masyuuukkk..pak ya.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 10:29 AM From the mobile phone | Show all posts
susukambingbest replied at 24-4-2019 10:17 AM
Mula2 tgok pic cium tu, mnyampahnya mluat plk tgok. Nmpk nk mnunjuk jer. Tp lps da baca artikel tu,  ...

Seseorang hanya akan respon bila periuk nasinya mula terjejas. Selagi periuk nasi dia selamat selalunya dia akan persetankan apa jg kata org.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 10:29 AM From the mobile phone | Show all posts
cm_matjawasp replied at 24-4-2019 10:25 AM
Masyuuukkk..pak ya.

Ada bayaran ganti rugi ka?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-4-2019 10:41 AM From the mobile phone | Show all posts
Harap ikhlas la minta maaf kat pokcik tu. Bukan sebab pokcik tu nak saman berjuta juta

Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 10:43 AM | Show all posts
baguslah dah bermaafan... pasni tayah la panjangkan hal ni lagi...
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 10:55 AM | Show all posts
Selesai satu masalah
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 10:58 AM | Show all posts
susukambingbest replied at 24-4-2019 10:17 AM
Mula2 tgok pic cium tu, mnyampahnya mluat plk tgok. Nmpk nk mnunjuk jer. Tp lps da baca artikel tu,  ...

ntah kenapa, aku pon meluat tengok dia cium macam tu.
macam propa je.
tapi dah pakya sendiri nak maafkan, ok la tu.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 11:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Ciuman ala org bercinta khusyuk semacam jur lan ni seram meols nengok
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 11:23 AM | Show all posts
Alhamdulillah.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 11:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Walaupun menyampah tengok jantan tua bangka tapi baran macam lan ni... kurang2 dia ada jugak minta maaf bila dikecam teruk tak macam iparnya si che ta tu. Sombong angkuh semacam...
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 11:32 AM From the mobile phone | Show all posts
Lan ada justify tak ngape dia belasah pak ya?
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 11:39 AM | Show all posts
Baguslah kalau tahu buat salah elok cepat minta maaf tak perlu tunggu hari raya, kalau asyik berbalah mana nak selesai masaalah.
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 11:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Urghh drama sgat lan pet pet nk cium kepala bagai.  
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 12:36 PM From the mobile phone | Show all posts
tobby replied at 24-4-2019 10:29 AM
Seseorang hanya akan respon bila periuk nasinya mula terjejas. Selagi periuk nasi dia selamat sela ...

Seperti kga jahzouk
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.054483s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list