Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
14513
View
168
Reply

Wardina Panas Hati Dengan Komen Da'i Wan Seolah-olah Bela PU Abu

[Copy link]

Author: Lilrose    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 22-4-2019 05:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Nah suh dai wan ke hape tuh baca.geram je ha

Tgh scroll2 FB. Tetiba nmpk posting kt FB psl ustaz PU Abu Sufyan ni. Kisah ttg dia ceraikan isteri yg br 2 bln dinikahi semata2 mengejar si janda @ ibu tunggal. Kesian pd si isteri n anak yg bakal dilahirkan.

Aku sdri prnh ada peristiwa hitam dgn PU Abu ni. Ank aku, Akmal Hareez prnh dimalukan dalam kelas sewaktu beliau beliau mengajar di Sekolah Agama Al Furqan Bandar Baru Selayang. Apa yang aku nak ceritakan ni bukan sbb nak aibkan dia tp aku bengang dengan ego n sikap dia masa tu.

Alkisah terjadi pd tahun 2016, ketika ank aku drjh 3. Dia selalu menangis n mengadu pd aku krn kerap dibuli oleh ustaz ni. Pd mulanya aku malas nk amik peduli sgt aduan ank aku. Sbb aku fikir ank aku ni manja sgt. Tp bila sampai 1 thp dia dh x nk pegi sklh aku pun mula lah marah.

Aku pn tnya pendapat mak aku. Mak aku ckp mende ni x blh dibiarkan n kena mengadap ustaz ni. So aku, suami n mak aku pn pergilah ke sekolah. Sblm tu minta izin dgn ketua guru di sklh agama tu skali. N ketua guru tu pun terkejut dgn aduan ank aku.

Oh ya... ank aku ni jenis bambam orgnya. Ustaz ni suruh anak aku ke depan kelas n ustaz ni bukakkan baju melayu ank aku smpi nmpk tetek dia. Pastu dia blh perah tetek ank aku dpn 1 kelas sambil suruh satu gelakkan n standby baling botol air pd ank aku. Menggigil ketakutan ank aku waktu tu. Yela anak aku tu walaupn br darjah 3 tp bdn dia agk besar...

Bila ustaz ni dipanggil ke bilik guru, mak aku pn soal la kenapa buat macam tu. Oh ya... mak aku ni bekas penolong kanan n bekas cikgu disiplin. So dia mmg tau semuanya etika seorang guru. Ustaz tu selamba je ckp dia nk bergurau. Maka makin marahla ketua guru tu bila dgr jawapan selamba ustaz ni. Lgsg x de rasa bersalah aibkan ank aku smpi thp mcm tu.

Endingnya dia minta maaf itupn slps diminta oleh ketua guru tu. Nmpk sgt dia bengang n tercalar ego time tu. Tp kesan yg dia buat pd ank aku tu menyebabkan ank aku diejek sehingga aku terpaksa tukarkan dia ke sekolah agama yg lain. Aku pn x faham kenapa perlu dia aibkan ank aku sampai macam tu sekali pdhal dia seorang ustaz.

Tp kini bila baca psl ustaz ni, aku sdr yg dia pn hanya hamba Allah yang biasa. Bukannya maksum. Cuma aku ralat dia masih x berubah.

Copy paste
Sumber zaharah mohd yusof
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 05:33 PM From the mobile phone | Show all posts
I suka pu2 yg era pertama dulu.
Ada sorang dr pahang. Lupa plak namanya. Manis paras rupa.

Pastu tgk ig mcm single. Komen pon mcm mencari la apela.

Skali tgk fb mcm dh kawen plak

Eh eh kau ni
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 05:51 PM From the mobile phone | Show all posts
mizzy replied at 22-4-2019 12:32 PM
Betul tu. I pun paling suka tengok IM asyraf. Rasanya dia sorang je la yang paling ok. Cara dia be ...

Paling aku suka dia jd pgacara jemputan Meletop.. lawak yg santai dan lembut je.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 05:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Pentonggeng ugama nih...
Napsu di depan .. ugama dia dbelakang.. camna aku nk caya setat2 yg dok tunggang fuki ja.. mulut dok zikir tuhan bagai... cipet..  hilang pahla aku cmni.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 06:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Hilang respect aku dgn si da'i wan ni...kan dah kena hentam dgn bawang rangers....lebih baik dia diam dari tulis yg mcm2 sampai nampak nak membela si Abu tu ...gi jaga bini hang baik2
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 06:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Sptutnya ko x tbuai dgn cinta.. sian bini bru 2 bln kawen n mngandung lak tu kna cerai... klu mat rempit ke perangai gtu x heran ini seorg yg ada ilmu agama
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 06:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Leeanne88 replied at 22-4-2019 12:40 PM
Lagi satu, geng kopiah lebai tudung labuh ni pantang ditegur. Mula la nak panas pungkoq. Ajet2 dapat ...

Ni aku sokong sejak dolu kala aku kt kolej lagi.. puik..puik...puik.. org lain btudung jgk tp xdak la acah penyelamat donia mcm kluangman.. ni dh mcm Obor2 jah.. tp mngletis bila nmpk jantan yg bajet2 alim katanya.... apa tu.. zaujah ke apa benda.. aku tau ZOUK je.. setan sgt aku nih..
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 07:45 PM | Show all posts
Edited by giyomi at 22-4-2019 07:46 PM

klu berkaitan PU kena jaga aib,  tp bila rakyat marhaen ditangkap basah, songsang or apa jer, tarbiyah panjang2, bg hint2 lg siapa gerangannya. kamon lar. wardina
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 07:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Ntah la. I terus turn off bila nampak pu, da'i, Im, ustaz yg suka posing dalam gambar + quote or ambil selfie. Nak2 yg muda2. Terus terang I x berapa percaya org  "alim" yg stok2 gini.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 08:27 PM | Show all posts
Baru 2 bulan kawen? Masya Allah.. Semoga Allah kuatkan semangat wanita itu.. Kalau aku berada di dalam situasi wanita tu, memang rasa terhina.. menjatuhkan maruah seorang wanita.. gambarannya hanya tempat melampiaskan nafsu tanpa perasaan kasih dari suami.. & suaminya langsung tidak memandangnya sebagai seorang manusia.. hanya alat.. nauzubillah..
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 08:55 PM | Show all posts
Mcm2 diorang ni.. xyah nk berselindung di balik PU ka Dai bagaii..
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 08:59 PM From the mobile phone | Show all posts
katibism replied at 22-4-2019 05:09 PM
Dai Wan ni who r yus?? Bukan juara pun..

Aiols perasan yg menang PU/Imam Muda/Dai tu mostly ok p ...

Betul. Yg tak menang ni lah sibuk cr publisiti... Patutlh juri2 tak bg menang. Dh nampak karakter. Memang ilmu x selaras dgn amalan.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 08:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Pu taha je meols rasa senonoh sikit..heols pun ada phd khen..sejenis x mencapub mana2 isu
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 09:01 PM | Show all posts
Edited by gerbera.memopad at 22-4-2019 09:03 PM

"...use whatever verses or Hadith to justify their bloody gatalness."

Aku gelak sakan sambil tepok tangan yach baca ayat Wardina yg satu ni . In your face sangat kat ustaz2 yg gatal tu.

Anyway, kes ni jadi satu lagi kes rujukan iols nak membela pendirian 'aku benci, geli & tak percaya dgn kebanyakan ustaz2 zaman sekarang' kat mak iols
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 09:15 PM From the mobile phone | Show all posts
sheqim replied at 22-4-2019 12:12 PM
Dah tau ade kekasih before kawen and memang ade niat nak kwen dgn kekasih tu.. in the first place na ...

Setuju sgt2
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 09:27 PM From the mobile phone | Show all posts
So called ustaz segera tv ne ada bagi surat terbuka ke kat sapi kail, jul porn, kude jering, carloser topi merah penunggang agama semua tu? Pedo2 perogol2 anak cucu sundrik tu? Pendera2 budak2 tu?

Retis bukak tudung je pon kemain lah ko nak surat terbuka bagai padahal ayat jual minyak. Buat orang pandang serong kat orang yang betul2 nak berdakwah.

Zantan budusss
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 09:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Victorioussss replied at 22-4-2019 02:02 PM
Pendakwah jimbit la. Masuk pu dpt tittle ostat. Masuk daik dapat ostat

Walhal mcm tahi perangai.  ...

Keluar umah wajib kopiah atas kepala janggut sejemput celak selet kat dahi.

Tengok pempuan atas bawah macam nak baham.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 09:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Xpeernah suka pu pu ni termasuk pu azman poyo tu
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 10:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Tolong jgn kaitkan isu agama and simpati dr agama dlm bab ini. Mohon korg isu balik psl attitude korg je. Sbb slgi korg main dgn perkataan agama akan memburukkan lg agama dan status ustaz tu sendiri. Korang tau x para dai/pu title korg bw tu berat bukan sekadar popularity yg diraih sj. So please dgr sikit org ckp and bg nasihat. Jgn asyik pk btol je. Sbb kite ni kne ingt kite ni manusia. Pendosa. Ingt tu. Kita bkn malaikat. Akan slalu salah. Ni korg asyik pk korg bljr ugama tgi xde dosa lgsg. Back too basic.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 10:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols hanya ada rasa hormat ps imam muda asyraf je..yg lain2 juih bibir je..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.121630s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list