Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
14495
View
168
Reply

Wardina Panas Hati Dengan Komen Da'i Wan Seolah-olah Bela PU Abu

[Copy link]

Author: Lilrose    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 22-4-2019 03:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Setuju dgn wardina
sepatutnya para ustaz ni
bila buat ceramah tu
didik la kaum sendiri supaya hormat wanita
tentang nafkah
enko kawin 3-4 pun
nafkah anak isteri tetap tanggungan engko
bukannya harapkan isteri keluarkan duit
menolong engko  belanja dapo
supaya engko boleh berpoligami
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 03:09 PM From the mobile phone | Show all posts
kookie92: ustad suhaimi saad xnak komen ke

wehhhhhh...samelaa..tertunggu2 jgk komen drpd instant saintis  ni..hahahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 03:15 PM From the mobile phone | Show all posts
BoongaKertas replied at 22-4-2019 12:04 PM
dulu iols husnuzon maybe tu cara dia berdakwah. tp lama2 terserlah sisi "lain" dia. pastu kita pla ...

Eii tidaklah kalau dh commercialized mmg ke lautt la masing2
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 03:42 PM | Show all posts
bersusah payah Rasulullah menaikkan martabat wanita tp si PU dan Daii' bagai ni buat wanita kat tapak kaki dema aje
rs nk kaki2kan diaorg juga
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 03:48 PM | Show all posts
geli la ngan PU2 ni.. akibat nila setitik rosak susu sebelanga. mmg rasa geli la bila kita anggap org tu Ustaz org alim, lagi teruk perangai.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 03:54 PM From the mobile phone | Show all posts
kakasotong2 replied at 22-4-2019 12:14 PM
Dalam byk2 ustaz kelahiran program mee segera ni, meols suka IM Asyraf je. Dr dlu humble xpenah dgr  ...

Agreed! Meolss sokong uols 100%!
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 03:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by DeeHanania at 22-4-2019 03:59 PM
kakasotong2 replied at 22-4-2019 12:14 PM
Dalam byk2 ustaz kelahiran program mee segera ni, meols suka IM Asyraf je. Dr dlu humble xpenah dgr  ...


Yup nie kita sokong gan kakatong 100%
Kbtolan anak kita sama nama gan IM Asyraf yg kbetolan menang IM ketika tu
Yg lain sori ckp, spesis ala2 Ustaz Madi Nur 2
Penunggang agama
Skit2 guna ayat Agama
Sokong Wardina dlm hal nie...
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 03:59 PM | Show all posts
akk sokong wardina sbb tu kalau perangai buruk tu
tak akan lama mana nak sembunyikan pun.lama2 nampak
juga..ptt gelaran PU tu sesuai utk pemenang jer.ni skrg disalah
gunakan menjadi2 lah PU2 yg tak diiktiraf mengambil kesempatan..
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 04:01 PM | Show all posts
Badigol replied at 22-4-2019 02:23 PM
dai wan kt ig hari hari bersweet berpickup line dgn wife dia...pergi honeymoon kt bali dlm bilik pn  ...

ustaz mee segera sejenis batak like

kalau tak showoff orang tak tau

tapi jadi pojaan dak dak wechat
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 04:03 PM From the mobile phone | Show all posts
KelisaSilver replied at 22-4-2019 03:48 PM
geli la ngan PU2 ni.. akibat nila setitik rosak susu sebelanga. mmg rasa geli la bila kita anggap  ...

Kannnnn abis dgn ostad perabis wang sedekah masjid ostad mkn duit anak yatim ostad tipu pakage umrah/haji ostad pencabul ostad affair dgn bini orng mak oi banyak sangat  mcm siot ah
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 04:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Dorg bukannya ustaz yg berautoriti punnn... hnya islamic commercial product jerrr..

Sedikit info:
1) lafaz cerai di luar Mahkamah perlu disahkan di Mahkamah.
2) Majlis Fatwa Malaysia menyatakan lafaz cerai melalui what apps or tulisan adalah berbentuk lafaz kinayah(tak jelas) so perlu pada niat. Kena datang Mahkamah utk sahkan. HANYA HAKIM SYARIE BERAUTORITI SAHAJA YANG LAYAK MENGESAHKAN LAFAZ TERSEBUT. Pu ustaz  hatta imam mahupun mufti pun takde kuasa autoriti utk sahkan lafaz tersebut.
3) yg pengesahan lafaz cerai luar mahkamah ni jika disabitkan sah akan dikenakan denda tidak kurang rm1k.

Sekiannn..

P/s: wardina tu mohon jangan nak meroyan sangat.




Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 04:12 PM | Show all posts
Izaabelle replied at 22-4-2019 04:03 PM
Kannnnn abis dgn ostad perabis wang sedekah masjid ostad mkn duit anak yatim ostad tipu pakage umr ...

kan..... semua tu lakonan pakai kopiah serban.... tapi.... perangai.... Nauzubillah..... tapi bukan la semua..... kebanyakkan nya la....
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 04:15 PM From the mobile phone | Show all posts
guesswho09 replied at 22-4-2019 03:08 PM
Setuju dgn wardina
sepatutnya para ustaz ni
bila buat ceramah tu

Ceramah balik balik kahwin 2 poligami
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 04:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Yeahhh sokomg wardina!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 04:22 PM | Show all posts
so lps ni perlu ke nk ada lagi Dai'e bagaini?

kat masjid surau ramai lagi yg btl2 ada ilmu agama x perlu dai'e bagai wey
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 04:23 PM From the mobile phone | Show all posts
umbut replied at 22-4-2019 04:15 PM
Ceramah balik balik kahwin 2 poligami

bini kena hormat laki
tu je lah
laki perangai hauk
kena redha
mengadu kat tuhan
tok leh ngadu kat org lain
walau mak sendiri pun
kat forum apa lagi huhu
harammmm tak cium syurga
aib suami jgn dibukak katanya
nyampah!
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 04:59 PM | Show all posts
gujiwa replied at 22-4-2019 11:22 AM
lama tak nampak update wardina.. kat fb takde dah kah?? hanya di ig?

Dah deactivate uols...gara2 diserang bawangnizer pasumno isu "Maszlee seorang yg baik...beruntunglah makcik pakcik"

Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 05:08 PM | Show all posts
totally absurdddddddddddddddddddddddd....
im with wardina in this matter

walau mak suka jugak kekadang kawan dgn laki orang tapi takde la mak nak caras laki orang...neverrrrrrrrrrr
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 05:09 PM | Show all posts
Dai Wan ni who r yus?? Bukan juara pun..

Aiols perasan yg menang PU/Imam Muda/Dai tu mostly ok pemenangnya.

Peserta2 yg lain..xde nombor masuk final..perlu diperhalusi. Gitchew
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 05:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Nah suh dai wan ke hape tuh baca.geram je ha

Tgh scroll2 FB. Tetiba nmpk posting kt FB psl ustaz PU Abu Sufyan ni. Kisah ttg dia ceraikan isteri yg br 2 bln dinikahi semata2 mengejar si janda @ ibu tunggal. Kesian pd si isteri n anak yg bakal dilahirkan.

Aku sdri prnh ada peristiwa hitam dgn PU Abu ni. Ank aku, Akmal Hareez prnh dimalukan dalam kelas sewaktu beliau beliau mengajar di Sekolah Agama Al Furqan Bandar Baru Selayang. Apa yang aku nak ceritakan ni bukan sbb nak aibkan dia tp aku bengang dengan ego n sikap dia masa tu.

Alkisah terjadi pd tahun 2016, ketika ank aku drjh 3. Dia selalu menangis n mengadu pd aku krn kerap dibuli oleh ustaz ni. Pd mulanya aku malas nk amik peduli sgt aduan ank aku. Sbb aku fikir ank aku ni manja sgt. Tp bila sampai 1 thp dia dh x nk pegi sklh aku pun mula lah marah.

Aku pn tnya pendapat mak aku. Mak aku ckp mende ni x blh dibiarkan n kena mengadap ustaz ni. So aku, suami n mak aku pn pergilah ke sekolah. Sblm tu minta izin dgn ketua guru di sklh agama tu skali. N ketua guru tu pun terkejut dgn aduan ank aku.

Oh ya... ank aku ni jenis bambam orgnya. Ustaz ni suruh anak aku ke depan kelas n ustaz ni bukakkan baju melayu ank aku smpi nmpk tetek dia. Pastu dia blh perah tetek ank aku dpn 1 kelas sambil suruh satu gelakkan n standby baling botol air pd ank aku. Menggigil ketakutan ank aku waktu tu. Yela anak aku tu walaupn br darjah 3 tp bdn dia agk besar...

Bila ustaz ni dipanggil ke bilik guru, mak aku pn soal la kenapa buat macam tu. Oh ya... mak aku ni bekas penolong kanan n bekas cikgu disiplin. So dia mmg tau semuanya etika seorang guru. Ustaz tu selamba je ckp dia nk bergurau. Maka makin marahla ketua guru tu bila dgr jawapan selamba ustaz ni. Lgsg x de rasa bersalah aibkan ank aku smpi thp mcm tu.

Endingnya dia minta maaf itupn slps diminta oleh ketua guru tu. Nmpk sgt dia bengang n tercalar ego time tu. Tp kesan yg dia buat pd ank aku tu menyebabkan ank aku diejek sehingga aku terpaksa tukarkan dia ke sekolah agama yg lain. Aku pn x faham kenapa perlu dia aibkan ank aku sampai macam tu sekali pdhal dia seorang ustaz.

Tp kini bila baca psl ustaz ni, aku sdr yg dia pn hanya hamba Allah yang biasa. Bukannya maksum. Cuma aku ralat dia masih x berubah.

Copy paste
Sumber zaharah mohd yusof
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.127389s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list