Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
949
View
20
Reply

[Tempatan] Baju di dobi layan diri pun kena curi

[Copy link]

Author: R2D2       Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-4-2019 06:36 PM | Show all posts |Read mode
Baju di dobi layan diri pun kena curi


KUALA TERENGGANU - "Baju pun nak 'rembat' ke? Baju biasa saja bukan berjenama pun, tapi saya sedih sebab semua kena beli baharu. Bukan murah-murah," kata mangsa baju dicuri di sebuah kedai dobi layan diri di Kuala Ibai, di sini.

Dalam kejadian antara jam 2.50 petang hingga 3.45 petang, Khamis lalu, wanita dari Taman Adis Indah, Jalan Tok Adis di sini, mendapati semua pakaian yang ditinggalkan untuk dikeringkan di kedai dobi berkenaan 'ghaib' dipercayai dilarikan seorang lelaki tidak dikenali.

Sukinah Zulkifli, 37, berkata, dia menyedari kesemua pakaian yang dikeringkan di kedai dobi itu hilang sebaik datang semula untuk mengambilnya kira-kira 30 minit kemudian.

Kejadian berlaku tu sekejap sangat, sebab lepas saya masukkan baju untuk dikeringkan, saya ke kedai sebelah dan ambil anak sekolah. Bila datang balik, tengok mesin kering baju saya kosong. Dah tak ada baju.

Rasa pelik pula siapa yang ambil baju tu. Dah la ada macam-macam baju, uniform kerja suami, baju tekwando dan baju Persatuan Bulan Sabit Merah (PBSM) anak. Semua kena kebas," katanya kepada Sinar Harian.

Menurutnya, selepas menyedari pakaiannya hilang, dia terus menghubungi talian perkhidmatan kedai dobi berkenaan untuk melihat rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang dipasang di premis itu.

"Saya tak sangka hilang kena curi sebab ingat orang salah ambil. Lepas tengok CCTV baru tahu, memang betul baju saya kena curi. Sebenarnya rasa marah pun ada, nak gelak pun ada sebab baju pun nak curi," katanya.

Sakinah turut memuat naik status mengenai kehilangan pakaiannya dan rakaman CCTV yang diperoleh daripada pihak pengurusan dobi itu di laman sosialnya, selepas kejadian itu.

Saya bukan niat nak malukan sesiapa cuma nak beri peringatan kepada orang lain supaya tak terima nasib seperti saya. Selepas ini kalau nak tinggal baju kena berhati-hati. Kena ada orang tunggu," katanya.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Kuala Terengganu, Asisten Komisioner Abdul Rahim Md Din ketika dihubungi Sinar Harian mengesahkan mangsa membuat laporan di Balai Polis Kuala Terengganu

Menurutnya, kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 380 Kanun Keseksaan kerana mencuri dalam bangunan.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 07:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Kena tunggu gak sejam kat situ. Takleh gi mana2 walau ke kedai sebelah.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 07:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Kawasan penagih dadah ke???
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 11:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Siap amek anak skolah. Kalau tak kena curi pun, ko menyusahkan next customer yg nak guna dryer
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 12:00 AM From the mobile phone | Show all posts
Bukan ke ada timer? Kalau belum 30minit mesin tu takkan buka. Kalau dah habis masa tp biar je mmg bakal hilangla.. tak pun orang keluarkan sbb nk guna mesin tu pulak
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 12:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Org tu takdak Wang beli baju le tu. Macam jiran ai curi baju cadar kat ampaian
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 06:39 AM From the mobile phone | Show all posts
Pemilik baju ni pun jenis pprt.dh tau harta dia ada kt kdai tu.dia bole tinggalkan plak..
Org lain dobi .siap tnggu kt situ.baca buku ke apa..ko senang tinggalkan.. dibuatnya mesin tu terbakar.baju ko juge hangus kt situ.

Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 07:01 AM From the mobile phone | Show all posts
armin replied at 22-4-2019 12:00 AM
Bukan ke ada timer? Kalau belum 30minit mesin tu takkan buka. Kalau dah habis masa tp biar je mmg ba ...

Beh buka anytime...kalau buka dryer akan stop tp masa jalan
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 07:03 AM From the mobile phone | Show all posts
hungryhenry replied at 21-4-2019 11:25 PM
Siap amek anak skolah. Kalau tak kena curi pun, ko menyusahkan next customer yg nak guna dryer

Yg penting jaga and plan masa...boleh keluar tp risiko tanggung sendiri....and balik ontime...yg hampeh ialah yg x jaga masa...dah siap lama pun x dtg2..bila dtg buat muka x bersalah..mcm dobi tu ko punya
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 10:07 AM | Show all posts
bila berita camni teringat aku kat  @NAT_11   yg kata zaman najib dulu ayam yg org beli kat pasar kena ragut nak menunjukkan org susah zaman najib, sekarang tak sangka baju yg basuh kat dobi pun org curi zaman madey 2.0 ni.....mana lah pergi budak  @NAT_11   ni.....
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 10:09 AM | Show all posts
i paling nyampah orang guna mesin timer minimum pastu hilang berejam..
selayaknya la baju kena curi..
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 10:22 AM | Show all posts
Saya bukan niat nak malukan sesiapa cuma nak beri peringatan kepada orang lain supaya tak terima nasib seperti saya. Selepas ini kalau nak tinggal baju kena berhati-hati. Kena ada orang tunggu," katanya.


kesiannya.... acik sorang je yang tak tau, kalau dobi baju, memang kene tunggu, bukan main tinggal pastu vroom sana sini siap gi ambik anak kat sekolah bagai. selayaknyalah baju2 acik tu hilang kalau tak hilang nanti, menyusahkan orang lain yang nak guna mesin tu pulak
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 10:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Entah2 tak kena curi. Tapi orang geram dan campak dalam tong sampah. Tak boleh ke tunggu je situ? Menyusahkan orang lain betul. Kalau nak ikut masa sendiri, beli dan letak di rumah je la.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 10:53 AM | Show all posts
aku mmg menyampah klu cuci baju pastu tinggal..org lain nk gune ni kne kuarkan bj2 derang..
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 10:54 AM | Show all posts
Kecuian sendiri biarkan je mesin berkerja tampa pengawasan mana tak mengundang pekara macam ni terjadi.  Penjenayah suka ambil kesempatan bila ada yang leka.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 11:06 AM | Show all posts
hungryhenry replied at 22-4-2019 12:25 AM
Siap amek anak skolah. Kalau tak kena curi pun, ko menyusahkan next customer yg nak guna dryer

meols bengang betul terkena dengan org yg main tinggal2 mesin mcm ni.
Menyusahkan org lain.
Dia ingat dia jer customer kedai dobi tu agaknya.



Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 11:23 AM | Show all posts
Kejadian berlaku tu sekejap sangat, sebab lepas saya masukkan baju untuk dikeringkan, saya ke kedai sebelah dan ambil anak sekolah. Bila datang balik, tengok mesin kering baju saya kosong. Dah tak ada baju.


serius meh, siap ke kedai dan kemudian ambik anak sekolah? itu x sekejap kak.

aku pantang btl org g dobi, lps tu tgal pakaian gtu je.. ko nk tgal sgt pun, kena bajet masa pakaian tu blm siap. kalau kering ambik mse 30 minit, ko kena ade depan mesin tu balik plg2 kurang pun 10 minit sblm habis.

kecuaian sendiri jgn salahkan org lain, sebab org jahat ni dia buat ape je utk kepentingan diri. 3o minit utkkering baju, dia boleh ambik masa 30 saat je nk larikan pakaian dlm mesin tu tau.
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 11:27 AM | Show all posts
MissVixen replied at 22-4-2019 10:28 AM
Entah2 tak kena curi. Tapi orang geram dan campak dalam tong sampah. Tak boleh ke tunggu je situ? Me ...

aku baru nak tulis...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-4-2019 11:38 AM | Show all posts
tgk semula CCTV
tgk berapa jam lama dia tinggal mesin tu
sure kantoi
Reply

Use magic Report

Post time 22-4-2019 11:53 AM | Show all posts
selalu kena.. nak pakai baju dah siap basuh tapi owner ntah mane pi.. nasib iols tunggu dalam 2 minit gitu dia datang..

pastu lagi mau tanya eh akak nak pakai ek.. dah tu aku tercongok depan mesin tu buat ape..

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.083193s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list