Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1380
View
23
Reply

[Jenayah] Polis trafik pula diperiksa orang awam

[Copy link]

Author: safriehalim    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 21-4-2019 02:19 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by safriehalim at 21-4-2019 02:20 PM

Selepas kejadian orang awam menahan kereta peronda polis (MPV) dan memeriksanya pada hari mengundi PRK DUN Rantau, tular satu lagi video memaparkan insiden yang hampir sama.

Video yang tular di media sosial itu membabitkan sekumpulan orang awam dengan seorang anggota trafik bermotosikal di lokasi serta waktu insiden yang tidak dinyatakan.

Namun berdasarkan rakaman itu, insiden berlaku pada waktu malam dan rakaman klip video berdurasi 59 saat itu menunjukkan seorang anggota polis trafik bermotosikal ditahan sekumpulan lelaki untuk membuat pemeriksaan.

Dalam rakaman itu, anggota polis itu dilihat akur dengan desakan kumpulan lelaki terbabit yang memaksanya membuka tempat simpanan pada motosikal berkuasa tinggi berkenaan.

Kumpulan orang awam itu kemudiannya tidak menjumpai 'barang' disyaki yang dibawa oleh anggota polis berkenaan.

Dalam kejadian, pada 13 April lalu, sekumpulan penyokong sebuah parti politik menahan kereta peronda polis yang dinaiki dua anggota di hadapan Sekolah Jenis Kebangsaan Cina (SJKC) Chung Hua di Rantau.

Mereka bertindak demikian, dipercayai kerana mengesyaki kereta polis itu membawa kertas undi ke pusat pengundian.

Lima individu yang terlibat dalam insiden itu ditahan polis untuk siasatan kerana menghalang tugas penjawat awam mengikut Seksyen 186 Kanun Keseksaan.
IMG_20190421_141756.jpg
278865.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 02:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Hebatnya kuasa mahacai PH, senang2 periksa kereta polis.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 02:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Tak pepasal polis trafik kena tindakan disiplin nanti.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 02:52 PM | Show all posts
kalau bergasak, nanti orang awam tu bebas, tengok je kes dera amah yang mati tu, gang2 dia la tu
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 03:30 PM | Show all posts
kerat jari siapa undi PH , mampu????
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 03:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Tembak saja la geng monyet itu sekor sekor. Sampai bila nak bagi muka
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
shamsadis replied at 21-4-2019 06:52 AM
kalau bergasak, nanti orang awam tu bebas, tengok je kes dera amah yang mati tu, gang2 dia la tu

Bapok lembut macam lu memang takut nak  bergasak dengan geng sotong
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 03:41 PM From the mobile phone | Show all posts
riyadhK replied at 21-4-2019 06:34 AM
Tak pepasal polis trafik kena tindakan disiplin nanti.

Tak pepasal apanya ? Ada kuasa, ada radio, ada backup, ada pistol tapi masih tak tegas
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 03:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Ini lagi satu geng sotong bodoh bakal kena reman berhari hari dalam lokap
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 04:03 PM From the mobile phone | Show all posts
shamsadis replied at 21-4-2019 02:52 PM
kalau bergasak, nanti orang awam tu bebas, tengok je kes dera amah yang mati tu, gang2 dia la tu

Klu polis trafik tu melawan bakal jadi mcm arwah Adib la dia. Undang2 rimba di tangan penyokong PH
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 04:10 PM From the mobile phone | Show all posts
tobby replied at 21-4-2019 04:03 PM
Klu polis trafik tu melawan bakal jadi mcm arwah Adib la dia. Undang2 rimba di tangan penyokong PH

Tapi tetap juga damacai persoal kata dah ada kuasa, ada radio, ada backup, ada pistol tapi masih tak tegas.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 04:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Time pru14 ni
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 06:52 PM From the mobile phone | Show all posts
riyadhK replied at 21-4-2019 04:10 PM
Tapi tetap juga damacai persoal kata dah ada kuasa, ada radio, ada backup, ada pistol tapi masih t ...

Klu polis2 ni melawan pasti akan dibunuh spt arwah Adib. Lepas tu reka cerita dilanggar kereta bomba
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 06:56 PM From the mobile phone | Show all posts
pokaibanktokyo replied at 21-4-2019 03:41 PM
Tak pepasal apanya ? Ada kuasa, ada radio, ada backup, ada pistol tapi masih tak tegas

Mesti yg periksa tu India RaJendra Chola
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 07:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Lepas ni mahacai2 bengap PH boleh la buat rombongan ke mana2 balai polis dan buat pemeriksaan..

Kuasa raykat la katakaannnnnn
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 07:54 PM | Show all posts
mana videonya.....takkan suruh carik sendiri..tu pangai penduboq2 etis dan ahcai2 pakatan haramjada.....bila tanya suruh cari sendiri...wakakakakakkakakakaka
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 07:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Apahal tiba-tiba semua nak jadi polis ni
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 08:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Koliang ? Tak herannnnn
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 08:37 PM | Show all posts
Jumpa ni ..
ni ke bideo nya?




Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 11:03 PM | Show all posts
Cerita lama ni, time PRU14 dulu dah ramai share video ni kat Watsep..

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.096123s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list