Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
17811
View
180
Reply

Cik Ponti minta Anak

[Copy link]

Author: akuni    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 23-4-2019 09:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Ipo replied at 23-4-2019 06:37 AM
Perghh..serammm
itu baru mimpi...
kalau betul-betul berlaku di alam realiti nih, agak2 apa a ...

Mungkin la agaknya...mcm kes sheols ni kan kena suruh beranak dalam mimpi tapi semangat sheols kuat.
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2019 09:37 AM | Show all posts
geram btol dgn ponti tu... mcm2 helah
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2019 10:17 AM | Show all posts
wahh best cerita.. dah lama tak bace cerita camni.. sambung2
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-4-2019 11:42 AM From the mobile phone | Show all posts
akuni replied at 22-4-2019 10:09 PM
"Marilah cik..." Pujuknya sambil melambai lagi " Perut tu semakin sakit kan".
Sheols ragu2 namun da ...

00-anak-pontianak-transform.gif
Dalam pada kehairanan itulah sheols lihat asap tebal menyelubungi rumah panjang tersebut. Dayang2 Dan Inang yg duduk do tepi katil lari bertempiaran sambil memekik-mekik ketakutan. Aneh sungguh suara mereka tidak kedengaran d telinga sheols. Seolah melihat wayang tanpa suara.

Sambil mengilai-ngilai dan menyumpah seranah dgn mulut kumat-kamit cik Ponti terbang melayang2. Sheols tidak mendengar butir sumpahannya. Yg dfikiran sheols Masa itu hanyalah ingin pergi .Dengan perut yg sakitnya tidak tertahan sheols melangkah keluar. Segala Taman indah sdh tidak kelihatan. Suasana terang menjadi gelap gulita.

Dalam ketakutan itula sheols mengerah seluruh tenaganya menjerit meminta tolong...Tolong!!! Tolong!!! Sambil memegang perutnya yg sakit memulas-mulas. Ya, Allah..selamatkan la hambamu in..selamatkanla anakku ya Rabb. Sheols berusaha mbuka mata mencari cahaya terang.

"Astagfirullahaladzim!! Maknya!! Hang dah kenapa?? Somi sheols megejutkannya dari mimpi yg ngeri.
"Allah.. sakitnya perut nih..kenapa ni!!???"
" Sakit sgt ker?? Kita g hospital nak??"



Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-4-2019 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts
"Sakit sangat nih Ayahnye...x tahan dah nih!!"sheols mengadu sambil menitiskan airmata. " Perempuan tu dtg lagi..da suruh org beranak dah nih!! Macamana ni ayahnya..sakit sangat..Tak tahan dah.."
" Hang jangan lagu ni maknye.. kuat kan semangat .. insyallah.. ingat Allah Ada. Klu hang sayang anak Kita hang kena kuat. Lawan benda tu... bertahan skjp..siap2 ni Kita p hospital".
"Cepatlah ayahnya...sakit perut org nih bpindah2 pulak..kejap d Kiri kejap d kanan. Tak tahan menanggung sakit sgt!!"

Sibuk la c somi myiapkan kelengkapan isteri dan myiapkan anak sulung. Rencananya nak ke kampung esuk utk acara melenggang perut tpaksa d tunda. Heols nak hantar isteri ke hospital.
"Hang sabaq dulu..lepas smbhyg subuh Kita berangkat. Nak p balai kejap inform Ketua.Coti pun belom ambik lagih. Jam pun baru pukul 4 nih..sabaq noo" pujuk somi sambil menyapu minyak angin ke perut isteri.
Selang berapa minit lapor balai somi dtg semula..tapi x berseorangan. Jiran sebelah lakibini dtg menjenguk sheols. Jiran depan pun Ada sama.
Dalam pada sheols menahan kesakitan sambil mbawa perut ke ruang Tamu itulah jiranya berkata, " Allah...muka isteri awak mcm dah nak beranak dah ni...dah merah padam dah!! Awat tak cepat hantar hospital.??"
" Dah nak pergi dah ni.." kata sheols terduduk sambil mengerang ksakitan." Tapi kandungan baru 7bulan,boleh ker??"
Jiran depan mbuka mulut,"maafla tuan..kalu bole sya bercadang..Hal isteri tuan ni"
Semua mata memandang heols.
"silakan" ujar somi.
"Begini..hospital jauh tuan..nak2 100 Batu kot..hari masih gelap..sya cadangkan tuan p kampg seberang tmpt bidan Nah tu. Biasa juga beliau membidankan org. Anak sya Dua org beliau myambutnya".
" Macamana maknye?? Nak bidan ker dokter?"
"Mana2 sajalah ayahnya..sakit sgt x tahan dah nih!!"
"Bidan tu dekat je..x smpi 10 batu dari sini tuan, saya bole temankan..anak tuan biar drumah sya isteri bole tolong tengokkan."saran jiran depan rumah.

Dalam perjalanan ke rumah bidan Nah tu perut sheols smakin mjadi2 sakitnya..sakit memulas-mulas.. perut sheols seolah2 dicucuk dengan ranting2 kayu sakitnya. Sheols mintak somi doakan d Kiri..sakitnya pindah ke kanan...d hembus kanan sakitnya bpindah ke atas. Buntu pikiran somi mengenangkan sakit perut isteri yg x kunjung reda.



Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 23-4-2019 12:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Stop dulu eh..penat jari hakak menari atas screen
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2019 02:07 PM | Show all posts
akk menunggu sambungan tt..
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2019 09:39 PM From the mobile phone | Show all posts
akuni replied at 23-4-2019 12:29 PM
Stop dulu eh..penat jari hakak menari atas screen

Tolong buang gambo ponti tu....seram . akak kalau baca tgh mlm. ..
Reply

Use magic Report

Post time 23-4-2019 10:28 PM | Show all posts
Agaknya, klau berjaya cikpon tu membuatkan acik tu beranak, mau kempis perut di alam sebenar ye dak?

Macam kandungan yg tiber hilang tu?
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 01:00 AM From the mobile phone | Show all posts
agak2 la kan.... klu cik ponti tu berjaya ambik baby manusia tu, baby tu nanti jdi apa ye? adakah akn jdi cik ponti jugak?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-4-2019 08:26 AM From the mobile phone | Show all posts
suriamir replied at 24-4-2019 01:00 AM
agak2 la kan.... klu cik ponti tu berjaya ambik baby manusia tu, baby tu nanti jdi apa ye? adakah ak ...

Kannn... musykil jg hakak skiranya benda tu benar2 berlaku. Syukurlah x jadik kan..klu x mmg xder jiran hakak nih
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-4-2019 09:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Sesampai jer d rumah mak bidan, sheols kena tukar Kain batik. Nak dmandikan dulu kata mak bidan sbelum nak mengurut. Heran jugakla sheols xpernah sejak pandai berurut kena mandi bagai tapi sheols diamkan. Adat Kat sini kot bisik hatinya.

Bidan letak jer tapak tangan atas perut sheols rasa panas membara. Apa ni mak bidan!! Jeritnya sheols.Panaslah!!!
"Takdak apa2..minyak kelapa bertawar jampi ni.Hah..kalu tak mau panas keluar diri dalam tu.Tempat kamu bukan dsitu", perintah mak bidan sambik menggilirkan tangannya atas perut sheols.

Semakin rancak tangan mak bidan semakin sakit sheols rasa. "Ya Allah! nak terberanak rasanya ni mak bidan",keluh sheols. Mass itula sheols melihat kulit perutnya bergerak2. Ada sesuatu muncul sbesar penumbuk bgerak timbul d bawah kulit perut sheols. Dan benda tu bergerak ke kiri dan ke kanan mengelak sentuhan mak bidan.
"Keluar!! Kalu kau tak keluar dengan rumah2 mu sekali aku bakar! Kau nak anak, kau beranak sendiri!! Jangan kacau anak manusia"
Mulut mak bidan kumat-kamit berdoa Dan menghembus perutnya.
"Keluar kau Syaitan!! Alam mu dan manusia tidak serupa! Pergi balik... pergi balik!!!"

Sebelah beberapa ketika,nenda yg bergerak2 dbawah kulitnya mengecut. Panas membara pun sdh tidak ada lagi. "Alhamdulillah.. syukurlah dia sdh pergi..lepas ni anak dtg lagi ke sini ya...syarat berubat tmpt mak ni 3x. Buat sementara jangan turun ke tanah menjelang senja".
"Pantang ker tu mak bidan?"
"Tak der la... syarat jer. Jangan lupa bawa Kain persalinan ya nak...Kain yg ini pun mak ambik sbg pengeras".
"Apa yg mengacau saya tu mak bidan?"
"Nantila anak datang lagi baru mak ceritakan.Habiskan 3hari ni ya encik",kata Mak bidan sambil menoleh pada somi. Somi menganggukkan kepala.

Kali ke dua sheols berurut dan Mandi. Takda mak bidan bercerita apapa. Adapun tentang cucu2 Dan anak2 nya yg jauh d Kota. Hari ke 3 pun beliau Tak banyak berkisah. Pesannya datang hari ke empat utk menutup ubat. Datang awal pagi sebelum matahari Naik segalah.

Sheols dmandikan d anak tangga terakhir. Dmandikan limau nipis dan herba.semasa bersalin kain sheols d arahkan mbuka kain arah ke bawah dan jangan disentuh. Nak dibakar katanya.

Sudah selesai barulah badan Dan Perut sheols dlurut minyak kelapa dan djampi. Menurut mak bidan, Kain batik bekas mandi tu mesti dbakar untuk mbuang badi cik ponti.Kata mak bidan lagi, masa deols memula sampai tu dia dpt lihat cik Ponti duduk dikerusi belakang sheols sambil tangannya memegang bahu sheols Dan memaut perut sheols.

Tentang mimpi2 sheols tu kata mak bidan sheols bertuah sbb Allah beri kekuatan semangat melawan kuasa jahat dan tipu daya ponti. Kalau x mmg sheols x akan berjumpa lagi dgn anak dalam kandungan. Asal mulanya Ponti kata mak bidan adalah roh orang mati beranak. Cerita orang2 dulu.Betul tidaknya waallahualam.

Mak bidan bekalkan sheols beberapa biji limau utk d campur air mandi.
"Kalau limau dah nak habis suruh suami dtg ambik tmpt mak.Insyallah tak apa-apa.Kalau dah jangka nak beranak dah Ada tanda2 tu singgah rumah mak dulu...sbb benda tu dah ckp dia nak sangat anak dlm kandungan anak nih. Anak perempuan katanya".

"Betul ka tu mak bidan,anak sya perempuan??"
"Waallahualam...mak pun x tau. Semua ni rahsia Allah.Tapi kalau ikut pengalaman mak,mungkin jugala".
Betul jugak la kata mak bidan..zaman dulu Mana ada teknologi canggih boleh scann dan tahu jantina anak.

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-4-2019 10:08 AM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 23-4-2019 09:39 PM
Tolong buang gambo ponti tu....seram . akak kalau baca tgh mlm. ..

saja jer letak sebagai penambah perisa...kalu x takder seramnya cerita meols
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 10:13 AM From the mobile phone | Show all posts
akuni replied at 24-4-2019 09:54 AM
Sesampai jer d rumah mak bidan, sheols kena tukar Kain batik. Nak dmandikan dulu kata mak bidan sbel ...

Ada kepelikan di sini. .kalau roh orang mati beranak. ..roh tu dah punya anak. ..knp dia x culik anaknya sendiri. ...
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 10:29 AM | Show all posts
Aa baru habis baca
seram..
gedik betul nak anak orang..
g la amik anak2 kerak tu jadikan anak..
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 11:21 AM | Show all posts
akuni replied at 24-4-2019 08:26 AM
Kannn... musykil jg hakak skiranya benda tu benar2 berlaku. Syukurlah x jadik kan..klu x mmg xder  ...


Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 11:28 AM From the mobile phone | Show all posts
Seram nau cite tt nie even bce tem siang2..buh plak pic menakutkan...trus melekat rupe entiti tu dlm kepala otak...
Reply

Use magic Report

Post time 24-4-2019 02:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Satu lagi yg perlu diketahui, roh org mati tidak akan ada lagi connection dgn alam manusia..jadi yg menganggu tu jin. Bukanlah roh org yg mati
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-4-2019 05:40 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 24-4-2019 10:13 AM
Ada kepelikan di sini. .kalau roh orang mati beranak. ..roh tu dah punya anak. ..knp dia x culik a ...

Tu lah...mmg syaitan sengaja nak myesatkan manusia...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-4-2019 05:42 PM From the mobile phone | Show all posts
darkness replied at 24-4-2019 02:17 PM
Satu lagi yg perlu diketahui, roh org mati tidak akan ada lagi connection dgn alam manusia..jadi yg  ...

Betul tu...byk Kali dah ceramah para ustaZ tekanan kan...hantu Xda...Jin Dan syaitan Ada
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.082330s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list