Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
17783
View
180
Reply

Cik Ponti minta Anak

[Copy link]

Author: akuni    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 21-4-2019 02:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Seram gak cter acik gomen ni..sambung2 tt
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-4-2019 02:50 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 21-4-2019 08:44 AM
Wah..anak umur berapa ni akuni. ...akak ingat akuni bujang lagi....hehe

Dah tua dah...anak besor hat 22 dah...tu pasal byk masa nak berkuntum Kat forum
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-4-2019 02:52 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 21-4-2019 01:07 PM
Komunis2 kebanyakannya bangsa sepet, diorang pernah kena kacau teruk tak dalam hutan?

Musim ni dah merdeka kot...jiran hakak ni pun belom 40...around 34-36 kot
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 02:58 PM From the mobile phone | Show all posts
akuni replied at 21-4-2019 02:50 PM
Dah tua dah...anak besor hat 22 dah...tu pasal byk masa nak berkuntum Kat forum

Wah...macam tu umur kita lebih kurang lah. .anak sulung noor umur 17. .bulan 11 ni baru genap 18. ..hehe
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 02:59 PM From the mobile phone | Show all posts
akuni replied at 21-4-2019 02:50 PM
Dah tua dah...anak besor hat 22 dah...tu pasal byk masa nak berkuntum Kat forum

Ok..sambung lagi cik akuni. ....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-4-2019 04:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah taip beberapa eh eh ilang pulop masalah org tua

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-4-2019 04:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Okeh esoknya Tak sorg pun antara depa somi isteri bcakp ttg Hal smlm. Dan perkara tu seolah2 dlupakan dari minda deols.

Hinggalah Satu Hari petang khamis masa sheols lepak ngan anak Kat belakang rumah.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-4-2019 05:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Deols mmg sllu lepak Kat halaman blkg tu
...suasananya nyaman..Ada tersedia kerusi meja taman khas ciri kolonial dan buaian kayu. Masa memula pindah tu buaian kayu tu dah putus talking..kayu duduk pun dah reput. Somi sheols baiki dah...

Sementara anak sulung mainan buai sheols teruskan aktiviti2 harian sheols mengemas tanaman,buang daun kering Dan bakar. Dapat jugak mengurangkan populasi nyamuk. Sedang asyik dgn kerja tu tetiba anak sulung sheols bkata Dlm pelat budak " bu...bu..tu..tatak" sambil menunjuk ke atas pokok getah. Sheols pun melangui jugak le..mcari.. apaker katak abg Cari nih..manada katak atas pokok Sayang...
"Utan..utan..tatak tuu bu" tunjuk c anak sambil melambai tangan ke atas pokok getah tu.

Sheols dah x sedap hati dah...pusing kiri kanan takder nye katak..abih tu sepa anaknya dok lambai..sheols letak penyapu, grab tgn anak terus dukung bawa naik rumah...Tak sempat2 nak mengemas tools bekebun..tambah2 c anak dok bai..bai..Kat sepa ntah.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 05:24 PM From the mobile phone | Show all posts
akuni replied at 21-4-2019 05:10 PM
Deols mmg sllu lepak Kat halaman blkg tu
...suasananya nyaman..Ada tersedia kerusi meja taman khas  ...

Teruskannnnn. ....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-4-2019 05:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Kebetulan en.somi baru park motor balik dari balai. "Eh, maknye hang dah kenapa..muka pucat.Hang sakit ker? Kata somi sambil melekap tgn ke dahi isteri.

So.. non-stop sheols story Kat somi Hal yg terjadi.At the end somi kata..dah dah nak maghrib ni hang jgnla lepak Kat belakang tu..Anas masih kecik..belakang tu hutan Tau dak.. bahaya.

Malam tu en.somi duduk rumah jer..lepas maghrib ajak sheols sama baca Yasin. Sllu heols lepak surau kampg. Cuak agaknya nengok isteri pucat macam mayat dek ketakutan.

Malam tu jugak sheols x dpat tido..tapi x berani nak keluar bilik dah. Rasa macam ada jer mata mengintai dbalik tingkap. Tengah malam sheols bangunkan somi ajak smbhyang sbb x Tau nak buat apa dah. Rancangan TV Masa tu siang jer..zaman 70-an

Esuk pagi en.somi pesan, "hang jangan p Kat belakang rumah noo.. orang nak jumpa boss mintak coti..Kita balik kampg sat g.kemas la apapa yg patut..duduk dalam sehari Dua rumah mak".



Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 05:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Continue....
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 07:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Best3 TT...menunggu dgn sabaq sambungan cerita TT
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 08:20 PM From the mobile phone | Show all posts
akuni replied at 21-4-2019 05:10 PM
Deols mmg sllu lepak Kat halaman blkg tu
...suasananya nyaman..Ada tersedia kerusi meja taman khas  ...

Oh..baru faham. ..tatak =kakak
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 08:35 PM From the mobile phone | Show all posts
akuni replied at 21-4-2019 05:40 PM
Kebetulan en.somi baru park motor balik dari balai. "Eh, maknye hang dah kenapa..muka pucat.Hang sak ...

Pandai Akuni olah cerita. Senang tangkap
Ishh, belum ape lagi dah ghaser seram.
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 09:48 PM From the mobile phone | Show all posts
chanteksekali replied at 21-4-2019 12:37 PM
Sejak2 kes acik bonieeee haha eh semalam tgk kad2 raya lama terjumpa kad raya everest 97 gituuuu h ...

Fobia n trauma ke sis...hahahaha
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 09:56 PM | Show all posts
sambungan...
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 10:13 PM From the mobile phone | Show all posts
akuni replied at 21-4-2019 01:26 PM
Malam tu sheols rasa gerah ...pusing Kiri salah, pusing kanan salah..mata x ngantuk sama sekali. Sam ...

Kak.. gerah tu apa?
Reply

Use magic Report

Post time 21-4-2019 10:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedap citer ni tp bersambung lagi hu hu..dh sabar ni tt..best cara penceritaaan sis suker
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-4-2019 11:02 PM From the mobile phone | Show all posts
passwork replied at 21-4-2019 10:13 PM
Kak.. gerah tu apa?

Rasa panas badan yg dsebabkan oleh cuaca nak hujan atau rengsa gitu la...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-4-2019 11:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah sampai kampg xda pla somi cerita apapa hal yg berlaku Kat kuaters deols. Istri pn berat mulut nak bcerita ngan mak mentua. Somi tido semalam jer Kat kampg..esuknya lepas subuh somi mintak izin nak balik...Ada operasi katanya.
" Hang duduk ngan mak dulu noo...pas siap operasi aku Mai sini.Doakan somi slmt ye maknye...kalu Ada apapahal bagitau jer mak". Dalam hati sheols itu jer?? Ingatkan balik kmpg ni nak Cari solusi ker nak berubat kampg ker...tapi x da satu pun tlepas d bibir..semua sheols simpan lam ati.

Duduk rumah mentua manalah sama duduk ngan mak sendiri. Mentua mmg baik orangnya cuma sheols segan kalu nak  nak lapar teringin makan apapake berat mulut nak ckap. Dan dah Dua malam dah sheols asyik mimpi benda yang sama. Tapi berkira2 nak bagitau mentua ke dak..serba salah. Bagitau nnti dcakap penakut percaya tahyul.tak bagitau dada terasa sesak. Hasilnya sheols bperap jer dalam bilik. Dah malam tidur x nyenyak...siang balas dendam lantak tidur sampai masuk waktu maghrib.

Masuk hari ke empat somi masih xda kabar berita...mentua balik2 ingatkan doa untuk somi.. byk2 smbhyg ..mengaji..
"Hang ni knapa ni?? Mak tengok dah pat ari hang lagu ni...melangut sana, melangut sini..Cuba hang turun temankan mak bkebun2 ada hasilnya. Jgn dkenang org jauh..sertakan doa spya laki hang selamat"
Tetiba sheols menangis tsedu2... ntah rasa sedih ke stress ke xtau sheols nak gambarkan perasaan pada Masa tu. Sheols x ingat apa berlaku kendian.

Sedar2 jer sheols dah baring atas tikar. Mak mentua,ipar-duai dah duduk keliling sheols. Anak sheols menangis2 ckp nak mak..nak mak...
Masa tu jugak la sheols dgr perbualan samar2 mak bidan  ngan mentua.
"Budak ni dah masuk Dua bulan kalu ikut kiraan aku...tapi mcm ada benda lain dalam perut dia"
"Maksud mak bidan??"
"Mari Kita ceghita Kat luar".

Bersambung esok noooo...dah dekat tgh malam nih...hakak pla seram
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.078151s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list