JAWATAN KOSONG DIPERLUKAN SEGERA! Jana pendapatan dari rumah sebagai penulis freelance kami. Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
1023
View
23
Reply

"Wanita Melayu Tak Pandai Jaga Badan? Lelaki Ni Kutuk Bini Ja Pandai, Walhal Diri Sendiri Lagi Teruk!"

[Copy link]

Author: Cari-Azza       Show all posts   Read mode

Author
Post time 15-4-2019 01:59 PM | Show all posts |Read mode




Isu badan suami atau isteri berubah selepas kahwin memang sentiasa menjadi perbualan hangat. Namun, selalunya isteri yang jadi mangsa dan terpaksa pasrah. Ini kerana lebih ramai suami mengambil kesempatan mengkritik perubahan isteri yang dikatakan kusut masai, tak terurus, bau busuk, rumah bersepah dan bermacam lagi.



Jika biasanya ia dibincangkan sesama rakan sahaja, kini ada suami yang lebih berani menulisnya ke akhbar perdana. Ia membuatkan ramai netizen marah dengan tanggapan negatif tersebut.




Kredit foto: Twitter





Menurut penulis lelaki ini, pemerhatiannya berdasarkan situasi semasa yang mana ramai lelaki mula mencari wanita asing untuk dijadikan isteri. Lebih teruk kerana ia bukan sahaja berlaku pada golongan kaya, tetapi rakyat biasa turut mencari isteri berbangsa lain. Betul ke?


Kredit foto: Laman web Utusan





Foto : Internet




"Kenapa dan mengapa serta apa puncanya nasib wanita Melayu sedemikian. Hendak dikatakan wanita Melayu tidak cantik dan menarik tidak juga. Hendak dikatakan tidak berpelajaran pun susah juga kerana boleh dikatakan mereka mempunyai asas pelajaran mencukupi dan pekerjaan mengikut kelulusan masing-masing. Tidak ada cacat celanya, tapi mengapa lelaki Melayu semakin pudar minatnya terhadap bangsa sendiri?"



Bagi penulis itu, faktor utama ialah apabila sudah berumahtangga, wanita Melayu kebanyakannya mengabaikan penampilan di rumah. Mereka mengabaikan penjagaan badan serta kusut masai di hadapan suami. Sementara itu, apabila ke tempat kerja atau kenduri pula, para isteri akan berdandan secantiknya.



Banyak lagi kelemahan wanita Melayu sebagai isteri seperti yang disenaraikan di bawah.


Foto - portal Utusan



Foto : Carian Internet



Ternyata tulisan sebegitu membuatkan ramai netizen tidak kira lelaki atau wanita marah. Ini kerana lelaki Melayu seolah menyalahkan wanita sahaja. Sedangkan perkahwinan adalah sebuah perkongsian. Jika mahukan wanita menjaga badan si suami perlu berlaku adil dengan turut menjaga badan sama. Selain itu, suami juga perlu sanggup mengeluarkan bantuan dari segi fizikal dan kewangan untuk mencantikkan isterinya, bukan sekadar komplen semata-mata.



Foto : Carian Internet




Bagusnya ialah apabila ada lelaki yang tidak bersetuju dengan pendapat lelaki tersebut. Ini kerana bagi mereka, adalah menjadi tanggung jawab suami untuk memastikan isteri mempunyai masa mereka sendiri untuk berdandan dan sebagainya. Jadi, janganlah hanya bersikap mementingkan diri sendiri lalu menyalahkan isteri di atas perubahan segala-galanya selepas kahwin. Mujurlah masih ada lagi lelaki yang waras.







Jadi, betul ke kenyataan penulis bahawa ramai lelaki Melayu memilih wanita asing sebagai isteri atau sekadar melihat satu contoh sahaja? Nasihatnya kepada isteri Melayu supaya turut belajar bagaimana untuk memikat hati suami sepatutnya ditujukan kepada para lelaki juga. Bukankah perkahwinan itu adalah penyatuan dua insan, jadi sama-samalah berusaha ke arahnya. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 02:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Asyik complain je lah orang laki ni. Tak kena jer sikit kemain nak carik lain. Mampu ke?
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 02:30 PM | Show all posts
jenis org bg pendapat, dia pun nk bg jugak. tp mentaliti tahap prc. phuiiii!
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 02:38 PM | Show all posts
i suka tweet lakiyg baju hijau tu..betul la..gemok or kurus kebersihan lagi penting..buat apa badan kurus, muka cantik, kulit putih tapi miss v busuk..tapi pompuan pun kena usaha jaga badan jugak utk kesihatan
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 02:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia tahu ke tidak kokosen punyalah lagik pengotor. Iols berbelas tahun kat negara org.. Alahai golak yolah tgk lelaki hadap bangsa asing atas alasan pandai melawa, body mantap
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 02:47 PM | Show all posts
org laki mmg biashe tak shedar diri..
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 02:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia ingat kahwin pompuan luar negara boleh menjaminkan kebahagian selamanya. Ini bergantung juga luar negara tu di mana. Klu pompuan seberang habislah ko kena kikis... klu antarabangsa lagilah teruk high maintainence! Sanggup!
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 03:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Ada sorang mamat opis i yang perangai macam ni. Sana sini dok jaja bini dia makin gemok la, perut gelebeh, tak mantap, masak tak sedap. Tapi dia tak sedar diri sendiri punya buruk. Gigi kuning berkarat, nafas bau rokok. Selekeh suka batuk pastu keluarkan kahak kuat2. Keje malas, kalau sembang bukan setakat babi je boleh terbang.. Dengan sanak sedara babi tu ikut terbang sama. Pastu perasan macam la dia jantan teragung kat situ. Kalau i jadi bini dia mesti muntah kalau kena tido sebelah dia
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 03:13 PM | Show all posts
bila wanita melayu kata lebih minat nak cari pasangan luar negara, jantan2 melayu sentap lah pulak .

nak dilayan spt raja, sila lah layan pasangan anda seperti ratu dulu.
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 03:33 PM | Show all posts
laki mesia suka stok indon

pandai dandan diri coz amalkan jamu

pandai melayan lelaki bak bidadara skali di layan

then absolutely pandai main
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 04:32 PM | Show all posts
lelaki sampah untuk perempuan sampah.. xkan bini pegi keja / pegi kenduri nk pakai batik? pakai pakaian kat umah? eh.. bongok la laki tu.. nk sngt yg indon silakan.. tngk lama mana boleh tahan. indon tu mmg nak stock2 lelaki luar Indon sbb kat indon mana dpt hidup mewah..
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 05:29 PM | Show all posts
bro, yang kau nampak cantik tak semestinya pembersih
yg kau nampak buruk tu tak semestinya pengotor...

kebersihan tu bab no. 1



Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 05:30 PM | Show all posts
ada aku kisah ke bangg???

kau laku ke? geli
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 05:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Lelaki kuat komplen ni bishe nya:

Busuk
Muka berkerutu
Takde duit
Totey kecik
1 minit dah penat
Makan duit bini
Pemalas
Spender pun bini belikan
Nak buat loan pakai nama bini
Kalau gebang babi boleh terbang

Lagi mau berangan nak hadap ummah internasional pukpuk tak bashuh. Syyuuhhh... pompuan pun tak hadap dgn hang.
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 07:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Eeii babi nya jantan gendut barua sebegitu {:nose
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 08:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Megikari: Ada sorang mamat opis i yang perangai macam ni. Sana sini dok jaja bini dia makin gemok la, perut gelebeh, tak mantap, masak tak sedap. Tapi dia tak s ...

Kalo iols, mesti dengar dia cerita sambil gelak sinis. Pastu iols laser dia sikit2. Tak sedar diri
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 08:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Wanita Malaysia pon, kalo boleh nak cari dari oversea jugak. Edisi nak repair genetik. Tapi takde la gebang merata. Senyap2 sudah. Tau2 dapat laki sedap
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 09:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Salu laki yang duk kata bini dio hodoh ni, dia lg hodoh, sekeh, busuk biasanya. Kalu dah gatal anu tu, Slim melim mcm supermodel ke, mcm retis ke, body sedap mcm niki minaj ke, dak pun sado mcm a.aida ke, beliau tetap tak puah ati.
Reply

Use magic Report

Post time 15-4-2019 10:01 PM | Show all posts
bodoh betul statement gini. Selalu lelaki yg comment gini mesti jenis yang tak membantu wife kat rumah, jenis harap wife buat semua je.  Tu yg wife  takda masa nak jaga penampilan, selalu penat segala. pastu complain.
Reply

Use magic Report

Post time 16-4-2019 04:17 AM From the mobile phone | Show all posts
Ah babi la llki cmni.. Bila pmpuan Melayu bini org cantik kurus lawa ko kata dia sundal suka tayang kecantikan utk jantan lain bila kepam ko komplen mcm2.  Elok mmpus je la ko jgn kawin langsung
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.114323s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list