Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
484
View
5
Reply

[Cerita] Kisah sedih mat motor

[Copy link]

Author: KumbangPoIkaDot       Show all posts   Read mode

Author
Post time 9-4-2019 10:48 PM | Show all posts |Read mode


Pada suatu hari, seorang lelaki namanya Abdul (bukan nama sebenar) bercadang nak pegi beli rokok. Oleh kerana transport die cume moto jer, die pon pegilah naik moto. Tapi mamat ni ade satu hobi, die ni suke benor bawak moto lelaju walaupon jarak kedai tu 100 meter jer dari umah die. Maka si Abdul ni pon memulakan la pejalanan untuk ke kedai. Sebelom kuar dari rumah, mak die pesan, "Abdul, bawak moto bebaik. Mak rase tak sedap ati jer la.."

Abdul pon menjawab, "Ala mak ni.. Abdul kan superman, takkan ader paper nyer. Lagi pon, Abdul cume nak gi kedai sebelah tu jer.. kannyer jauh sangat pon,"

Mak die pon menjawab, "Suke ati ko lah, Dul.."

Kunci moto pon di pulas.. Dengan gaya supermannyer Abdul bergerak dari rumah. Tiba tiba sampai di suatu selekoh, seekor beruk yang entah dari maner munculnyer menyergah Abdul. Apa lagi terperanjat beruk la si Abdul, maka dia hilang kawalan ke atas moto nyer dan menyebabkan die terlanggar tiang lampu berdekatan. maka Abdul pon jatuh terpelanting.. dan tidak sedarkan diri..

Secara kebetulan seorang pakcik (boleh jadik pangkat atuk la utk Abdul) lalu di jalan tersebut. Pakcik itu sungguh terkejut kerana melihat seekor monyet sedang cube mencurik helmet si Abdul lalu pakcik itu menghalau monyet tersebut. Tetapi helmet itu tidak dapat diselamatkan kerana telah di bawa lari oleh monyet itu.

Tanpa melengah kan masa, pakcik itu pon pergi kepada Abdul dan memeriksa jantung dan nadi si Abdul..

"Uihh nampaknye idup lagi budak ni.."

Tapi alangkah terkejutnya pakcik itu apabila mendapati kepala Abdul sudah terpusing 180 darjah, makna nya dah terbalik. Dan tanpa bertanya dan berpikir ape-apa pakcik tu pon terus membetul kan semula kepala Abdul dengan menyentap balik ke 180 darjah..

Tibe-tiba pakcik itu mendapati Abdul tidak bernafas lagi. Rupe-rupenye.. korang nak tau? Abdul memakai jeket kulitnye terbalik. So memang la kepala die cam pusing ke belakang. Maka dengan tidak bersalah nya Abdul mati di tangan pakcik tersebut.

Moral of the story:
Mat Motor... jangan suka pakai jaket terbalik..
Makwe... cari pakwe yang ader kerete jer..




Reply

Use magic Report

Post time 3-9-2019 01:24 AM From the mobile phone | Show all posts



Reply

Use magic Report

Post time 21-9-2019 09:08 PM | Show all posts
Hahahaha ni lawak
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2019 08:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Waaa... Ni lawak ngeri
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2019 09:23 AM From the mobile phone | Show all posts
kalau pakai spenda terbalik pulakm mcm mana?
Reply

Use magic Report

Post time 25-9-2019 10:37 AM | Show all posts
ngeri weh
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.079135s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list