JAWATAN KOSONG DIPERLUKAN SEGERA! Jana pendapatan dari rumah sebagai penulis freelance kami. Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
1470
View
47
Reply

Fasa koma, apa yg anda alami?

[Copy link]

Author: SofarLokek    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 7-4-2019 11:58 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Hai

Aku lokek. Seorang medical staff. Dah berbelas tahun berkhidmat dalam bidang kesihatan.

Tapi, walau berapa lama pun aku kat sini, aku ada satu pertanyaan yg dah lama gils dalam otak aku ni, apakah yg dilalui oleh seorang manusia yg berada dalam fasa koma.

Aku tak sure thread ni pernah up ke tidak, tp disebabkan nafsu ingin tahu ku membuak buak, ku tanya jua keh2

Apa yg korang rasa yek? Korang sedar ke tak? Korang rasa tak sentuhan? Adakah macam semi concious tp tak boleh bangun atau gerakkan diri? Adakah korang tak sedar apepun tiba tiba dah bangun je?

Aku tak berpeluang nak bertanya dgn mereka yg koma ni in duty. Harap harap ada mereka yg pernah koma boleh kongsi kisah mereka

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2019 01:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Wow menarik .hrp ada org share pengalaman....
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2019 01:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Ye aku pun teringin nak tahu apa yg dialami org koma..
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2019 02:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Mnarik cite pasal koma. Tp klu bod ni mcm kurang yg msuk sbb baik chuols bukak benang kt bod paranormal sinung meols yaqqin rmai yg masuk n share citer nti
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2019 02:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Wow menarik topik ni. Harap ada yg sudi share pengalaman
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2019 02:59 PM From the mobile phone | Show all posts
cahaya_almas replied at 7-4-2019 01:01 PM
Wow menarik .hrp ada org share pengalaman....

Tula kan.. Always wondering jiwa titew ni taww  tq sudi menjengah
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2019 03:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Beautifulliar. replied at 7-4-2019 02:44 PM
Mnarik cite pasal koma. Tp klu bod ni mcm kurang yg msuk sbb baik chuols bukak benang kt bod paranor ...

setuju
x pon mod mohon pindahkan sekiranya boleh

nak taw juga apa yg dorg alami semasa koma
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2019 03:00 PM From the mobile phone | Show all posts
soslaili replied at 7-4-2019 01:45 PM
Ye aku pun teringin nak tahu apa yg dialami org koma..

Kannn  ape diorg rase ek. Xmau la sbb nak tau kite pulak kena koma ye dok  nauzubillah
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2019 03:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Beautifulliar. replied at 7-4-2019 02:44 PM
Mnarik cite pasal koma. Tp klu bod ni mcm kurang yg msuk sbb baik chuols bukak benang kt bod paranor ...

Tula beb memula nak la buka dekat sana tp takut tak terkait topik  nanti kena nyah je hehe
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2019 03:02 PM From the mobile phone | Show all posts
sapeka replied at 7-4-2019 03:00 PM
setuju
x pon mod mohon pindahkan sekiranya boleh


Meols pon xpnh tau ada bod perubatan sejujurnya ni pestime masuk. Sesape tau tag momod berkenaan tolong la pindah benang ni
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2019 03:05 PM From the mobile phone | Show all posts
SofarLokek replied at 7-4-2019 03:01 PM
Tula beb memula nak la buka dekat sana tp takut tak terkait topik  nanti kena nyah je hehe

Bab koma ekceli lg sesuai kt bod mistik sinung. Rsnye pnh tbaca psl koma kt sinung tp xingt mgkin kt benang2 or mgkin kt komen dlm tu. Chuols try request kt momod utk pindahkn benang. Sbb kt sinung lg rmai yg msuk. Kat bod sining tkde sape bminat nti. So sia2 chuols bukak bng klo xde smbutan. Gittew All the best

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2019 03:05 PM From the mobile phone | Show all posts
sapeka replied at 7-4-2019 03:00 PM
setuju
x pon mod mohon pindahkan sekiranya boleh


Aah kan. Sy sr je before, suke bebenau dgn bod misteri2 iteww. Arini gatai tangan p tanye benda ni hehe.

Kite boleh alih2 bod ke? Sorry noob lg
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2019 03:07 PM From the mobile phone | Show all posts
ayuniaa replied at 7-4-2019 02:48 PM
Wow menarik topik ni. Harap ada yg sudi share pengalaman

Tq ayu sudi menjengah.. Hi 5 sikit hehe
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2019 03:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Beautifulliar. replied at 7-4-2019 03:05 PM
Bab koma ekceli lg sesuai kt bod mistik sinung. Rsnye pnh tbaca psl koma kt sinung tp xingt mgkin  ...

Metacih kecantikan yg menipu keh3.. Gurau2

Baik akan ku seru komod eh momod utk menukar bebenang ini InsyaAllah.. Tq tq
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2019 03:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Beautifulliar. replied at 7-4-2019 03:02 PM
Meols pon xpnh tau ada bod perubatan sejujurnya ni pestime masuk. Sesape tau tag momod berkenaan t ...

meols taw
tapi sgt jaaaraaangggg masuk
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2019 03:26 PM From the mobile phone | Show all posts
SofarLokek replied at 7-4-2019 03:05 PM
Aah kan. Sy sr je before, suke bebenau dgn bod misteri2 iteww. Arini gatai tangan p tanye benda ni ...

kita sendiri tak boleh kot
tapi dengan kuasa momod boleh
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2019 03:31 PM From the mobile phone | Show all posts
SofarLokek replied at 7-4-2019 03:09 PM
Metacih kecantikan yg menipu keh3.. Gurau2

Baik akan ku seru komod eh momod utk menukar bebenan ...

Hoih. Tu tajuk lagu okeh. Realitas, kecantikan meols xmnipu. Kompem lah chuols xmampoo nk lawan kn?
Reply

Use magic Report

Post time 7-4-2019 03:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2019 03:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Beautifulliar. replied at 7-4-2019 03:31 PM
Hoih. Tu tajuk lagu okeh. Realitas, kecantikan meols xmnipu. Kompem lah chuols xmampoo nk lawan kn ...

ikut mata ati beta, puan ambe mmg santik. Sedap mata memandang giteww. Meh tacang 1 kih3
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-4-2019 03:46 PM From the mobile phone | Show all posts
sapeka replied at 7-4-2019 03:26 PM
kita sendiri tak boleh kot
tapi dengan kuasa momod boleh

Done PM momod sayang hehe
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.093994s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list