CARI Infonet

 Forgot password?
 Register
Search
Carian Terbanyak:
123Next
Return to list New
View: 5534|Reply: 44

Bila Lelaki Manja 'Komplen' Dan Bandingkan Luka Main Bola Dengan Senggugut...

[Copy link]
Post time 20-3-2019 03:32 PM | Show all posts |Read mode
Sakit senggugut sering dialami wanita ketika datang bulan. Malah, ada yang mengalami gejala senggugut yang teruk hingga membataskan pergerakan seharian.




Gambar Hiasan




Menurut Mirror, doktor menyamakan adakalanya rasa sakit ketika senggugut menyerang sama dengan rasa sakit ketika serangan jantung.


Bagaimanapun, seorang lelaki dikecam teruk selepas membandingkan sakit senggugut dengan luka kecil pada lutut akibat terjatuh ketika bermain bola sepak.




Kredit foto: Twitter




Menerusi Twitternya, Sargee memuat naik gambar pemain bola sepak dan luka pada lutut akibat terjatuh ketika beraksi. Malah, kapsyennya turut mencetuskan kemarahan orang ramai.

"Kalau wanita belum pernah mengalaminya, jangan bercakap mengenai sakit senggugut," tulisnya.




Kredit foto: Twitter




Tidak dinafikan, luka sebegitu memang menyakitkan terutama bagi mereka yang tidak tahan dengan kesakitan.


Namun, dek kerana membuat perbandingan sebegitu, Sargee dilabel sebagai seorang lelaki manja.

















Tak ada benda lain ke nak dibandingkan dan kenapa dia macam cemburu sangat dengan wanita yang mengalami sakit senggugut? - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 03:37 PM | Show all posts
rasanya sengugut lgik sakit kut
ada yg guling sakit2
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 03:53 PM From the mobile phone | Show all posts
No uterus, no opinion....#ouch   

Sakit okay senggugut..rasa berpusing pinggang bila kena..
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 03:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Hanya chocolate yg boleh mengurangkan sakit senggugut..lotssssssss of dark chocolate with almond..hehe
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 04:03 PM | Show all posts
cih. cengeng
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 04:05 PM From the mobile phone | Show all posts
Apelah sangat luka mcm tu.. kawan akak.. tiap bulan mesti mc bila mai period pain ni. Kesian wooo..
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 04:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Hoii jantan sakit ok period pain..rasa nak letak luar perut kejap tak tahan sangat
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 04:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Kan dah kena perli.. Mmg manja pon. Banyak kali je aku kena melecet lecet luka kat lutut tu.. Takde la sakit mana pon.. Period pain lg sakit okay
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 04:29 PM | Show all posts
afidahhb replied at 20-3-2019 04:05 PM
Apelah sangat luka mcm tu.. kawan akak.. tiap bulan mesti mc bila mai period pain ni. Kesian wooo..

i antara orang yg selalu MC... sbb asal period datang je pakej demam+sakit kepala+lemah badan.

setelah ditegur HR asik cuti je, i telah beralih kpd work from home

setakat sakit main bola tu jang, aku pun main bola jugak... biasa2 je nak banding dgn sakit senggugut. tu belum masuk sakit bersalin lagi


Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 04:44 PM From the mobile phone | Show all posts
duri_durians replied at 20-3-2019 04:29 PM
i antara orang yg selalu MC... sbb asal period datang je pakej demam+sakit kepala+lemah badan.

...

Kan.. kesian tau sapa yg kena period pain yg lgsg xbleh nk bgn. Kena baring je. Muka pun pucat semacam..badan berpeluh..
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 04:55 PM | Show all posts
Anak mak sangat luka cam tu pun kecoh macam orang pompuan tak pernah tasa luka cam tu kat lutut.  Kalau period pain sah2 orang jantan tak pernah rasa cam mana.
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 05:17 PM | Show all posts
mengada-ngadanya kau
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 05:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Sama sekali tidak sama yachh
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 05:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Eh betul mmg bila makan coklat kurang sakit tu. Lg satu klu tgk video lawak kt youtube
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 06:03 PM | Show all posts
boleh.... kalau luka kaki dia tu kita perah dgn lemon sekati
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 06:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku pernah kena ekzos motor yg panas tu tak sesakit period pain/pms. Aku jenis migraine klu nak period. Aku pernah senggugut dan aku nangis sebab sakit. Macam kena perah rahim tu.
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 07:08 PM | Show all posts
senangkan ckp tak rasa lg ..
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 07:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Senggugut ni kalau kaum laki nak rasa jentik telur masing2 15 kali .. dalam masa 5 saat.. itu baru 1/10 sakit senggugut
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 07:35 PM | Show all posts
tak per satu ari nnati dia akan rrasain gak sakit sengugut tu. Masa tu baru dia tau apa makna sakit sebenarnya
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 08:30 PM From the mobile phone | Show all posts
takat lutut tu sakit biasa je.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 



Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

5-7-2022 02:55 PM GMT+8 , Processed in 0.117291 second(s), 25 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list