Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
2288
View
37
Reply

[Pelbagai] Cara Unik Membuka Mata Ketiga (Mata Batin) dengan Meditasi (Terbukti)

[Copy link]

Author: Diviya       Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-3-2019 12:04 PM | Show all posts |Read mode
Edited by Diviya at 20-3-2019 12:06 PM

Jika saudara ingin melakukan latihan ini, maka perlu memahami secara betul apa yang harus dilakukan. Penting untuk mengikuti instruksinya secara sabar dan bertahap. Mata Ketiga berhubungan langsung dengan chakra ke-6 C yaitu cakra psikis, terletak di tengah dahi di atas alis. Hal ini terkait erat dengan kelenjar pineal. Kelenjar pineal tidak aktif pada kebanyakan orang, namun bisa dan akan terbuka jika sudah diaktifkan dengan latihan-latihan tertentu.


Pada orang rata-rata, kelenjar pineal mengalami atrofi, mengeras kaku, dan tidak aktif. Latihan berikut akan mengubahnya, bahkan bisa permanen. Kelenjar pineal secara fisik tampak mirip kacang; seperti kismis keriput pada kebanyakan orang yang masih belum diaktifkan. Harap mengikuti petunjuk arahan secara benar, latihan berikut dapat menyebabkan masalah jika seseorang tidak melakukannya dengan benar.

Langkah-langkah membuka kelenjar pineal / mata ke-3
Latihan ini dilakukan dengan teknik meditasi yang diiringi nada dan nyanyian tertentu. Anda hanya perlu melakukan latihan ini selama 3 hari, setelah itu, dampaknya bisa permanen. Nantinya ada sebuah mantra yang harus diucapkan saat meditasi, mantra tersebut berbunyi Thoh, diucapkan dengan nada bergetar pada mulut. Pengucapanya tidak terlalu dalam dan tidak pula bernada terlalu tinggi. Jika sudah siap, berikut langkah-langkahnya.

1. Duduklah dengan posisi punggung lurus.

2. Bernapaslah melalui hidung dan tahan napas sekuatnya, semakin lama semakin bagus. Buka rahang sehingga ada ruang kecil di antara gigi bagian atas dan bawah. Letakkan ujung lidah anda di antara ruang gigi yang sedikit terbuka.

3. Buat tekanan yang sangat ringan ke lidah dengan gigi anda. Proses pengucapannya mirip dengan mengatakan bagian TH dari kata bahasa Inggris the.
Begitu lidah anda berada dalam posisinya, lepaskan napas perlahan melalui mulut, ucapkan T-H-H-O-H-H dalam satu napas panjang. Ucapkan kata satu kali per hembusan napas. Lidah akan bergetar di antara gigi anda. Pastikan anda harus merasakan udara bergerak melewati lidah dan gigi. Jika teknik ini dilakukan dengan benar, anda akan merasakan tekanan atau sensasi pada rahang dan pipi anda. Nada tersebut juga akan bergetar menjalar di mata ketiga anda. Pada benerapa orang mungkin bisa butuh waktu beberapa detik untuk menyesuaikannya, jangan khawatir, teruskan saja.

4. Lakukan sebanyak 5 kali putaran berturut-turut.

5. Hal ini sangat penting bahwa latihan di atas harus dilakukan selama 3 hari berturut-turut dan lebih baik pada waktu yang sama, terpisah selama 24 jam. Jika langkah yang anda lakukan sudah benar, maka anda akan merasakan efek metafisis yang unik luar biasa.

Apa yang biasanya orang-orang rasakan?
1. Salah satu pengalaman pertama adalah sakit kepala atau tekanan di bagian tengah dahi. Sensasi ini mungkin juga terasa seperti berasal dari dalam, biasanya satu inci atau lebih di bawah permukaan dahi. Ini adalah indikasi positif bahwa kelenjar pineal sedang bangun dan mulai berfungsi secara sehat. Beberapa orang bisa mengalami migran yang bisa berlangsung beberapa jam, jadi untuk aman disarankan agar Anda mencobanya di malam hari saat tidak memiliki pekerjaan yang harus dilakukan. Tingkat keparahan efek samping akan tergantung pada bagaimana atrofi / kalsifikasi kelenjar pineal masing-masing orang.

2. Setelah terjadinya sakit kepala atau tekanan di dahi, anda mungkin juga akan bangun di pagi hari dengan sensasi berdenyut atau kesemutan di dahi; Mungkin bisa terasa seperti ada benjolan. Pada orang-orang tertentu, perasaan tersebut mungkin sangat hebat, seperti ada sesuatu yang mengganjal di sana. Sensasi berdenyut atau benjolan akan berlanjut sepanjang hari, dan anda mungkin akan mendengar suara yang berasal dari dalam kepala, seperti sensasi yang muncul ringan atau mendedas. Itulah peristiwa phisiologis terakhir yang mungkin anda alami setelah membuka mata ketiga. Hal ini menunjukkan kelenjar pineal anda sudah terbangun, berfungsi dan hidup.

Efek-efek psikis
Anda mungkin akan mengalami salah satu atau semua di bawah ini dengan berbagai tingkat berbeda:
C Lebih cepat, mudah dan retensi (tidak mudah lupa) dalam belajar
C Terasa ada peningkatan intuisi
C Meningkatnya kreativitas
C Karunia psikis berkembang dan menjadi sangat kuat, seiring dengan kemampuan yang lebih berkembang untuk melihat atau merasakan aura manusia
C Clairvoyance (penglihatan mata batin) terbuka
C Clairaudience (pendengaran psikis) terbuka
C Clairsentience (perasaan / sentuhan psikis) terbuka

Di atas adalah latihan yang sangat ampuh, dan seperti semua praktik hebat lainnya, tubuh anda mungkin bisa mengalami ketidaknyamanan untuk menyesuaikan diri atau beradaptasi dengan sesuatu yang benar-benar baru.



Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 12:16 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 12:17 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 12:18 PM | Show all posts

Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 01:33 PM | Show all posts
if buka mata ke tiga ni, apa kelebihan dia?
Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 02:24 PM | Show all posts
tupperwarepink replied at 20-3-2019 12:33 PM
if buka mata ke tiga ni, apa kelebihan dia?



Hulubalang Melayu








PANCAINDERA KE ENAM : MATA KETIGA (AKHIR)

Secara saintifiknya manusia mempunyai 5 rasa pada kulit fizikal yang dinamakan Indera Penyentuh, iaitu rasa panas, rasa sentuh, rasa sakit, rasa sejuk, rasa tekanan. Lima rasa tersebut adalah yang kita panggil sebagai Pancaindera Pertama.
Selain itu terdapat beberapa lagi pancaindera yang terdapat pada kepala. Iaitu mata, telinga, lidah, hidung yang secara fizikalnya kita gunakan untuk melihat, mendengar, merasa (manis, pahit, masam, tawar dll) dan menghidu bau. Pancaindera fizikal ini keseluruhan susunannya seperti berikut:

1. Indera Penyentuh
2. Indera Pengelihatan
3. Indera Pendengaran
4. Indera Rasa (Lidah)
5. Indera Bau (Hidung)

Secara fizikalnya manusia mempunyai 5 pancaindera, tetapi pengalaman manusia telah menjelaskan kewujudan SATU RASA lagi yang sukar dibuktikan dengan fizikal iaitu kebolehan merasa perkara ghaib. Inilah yang disebut sebagai PANCAINDERA KEENAM. Dalil syar'i menyatakan tiada yang lebih mengetahui tentang perkara ghaib melainkan Allah swt, yang Maha Mengetahui segala zahir dan yang batin.

Walau bagaimanapun Allah swt telah melengkapkan kejadian manusia dengan "kelengkapan" yang tiada pada makhluk lain di muka bumi mahupun di seluruh alam semesta ini. Inilah kelebihan yang Allah swt kurniakan sebagai "sebaik-baik kejadian" kepada Bani Adam.

Pancaindera Keenam telah diberi kepada Bani Adam sejak dalam kandungan ibunya. Pemberian yang istimewa ini bukan untuk menyombong diri, ujub, bangga diri dan sebagainya tetapi untuk mensyukuri-Nya. Allah swt berfirman:

"Dan Allah telah melahirkan kamu menerusi rahim-rahim ibu kamu dalam keadaan kamu tidak mengetahui sesuatu pun; dan Dialah yang menjadikan bagi kamu pendengaran, pengelihatan dan hati, agar kamu mensyukuri-Nya" An-Nahl: 78

Ketika dalam rahim ibu, kita tidak mengetahui apa pun, tetapi kita telah diberi Roh oleh Allah swt yang mana roh tersebut adalah dari Allah swt sendiri. Seperti yang dinyatakan oleh-Nya roh tersebut adalah datang dari Roh (ciptaan) Ku. Roh (An-Nafs) itu sendiri bersifat ''yang tahu" kerana mempunyai tiga pancaindera yang disebutkan itu (pendengaran, pengelihatan, hati).

Tiga pancaindera ini adalah seperti "Mata" kepada Roh (An-Nafs) tersebut yang kita panggil sebagai "Mata Ketiga" (kerana Roh itu sendiri adalah ghaib sifatnya). Kelebihan inilah yang disebut sebagai "terbuka hijab" atau kasyaf kepada segolongan manusia yang khawwas (orang mukmin khusus)

Pada asalnya manusia sejak lahir memang terang mata ketiganya. Sebahagiannya tertutup (hijab) kerana faktor-faktor tertentu, sebahagiannya pula celik hingga mencapai usia tua terutama kepada golongan Mukmin yang Khawwas yang diberi karamah. Jangan hairan apabila didapati segolongan manusia yang dapat melihat makhluk-makhluk ghaib, atau dapat merasa sesuatu yang bakal berlaku mahu pun yang tidak dapat dilihat, atau pun dapat mendengar sesuatu (bisikan-bisikan) yang tidak dapat didengar oleh orang lain (yang terhijab). Mata ketiga inilah yang dinamakan PANCAINDERA KEENAM, pelengkap kepada 5 pancaindera yang kita sebutkan di atas.

Allah swt mengajak kita memperlihatkan diri sendiri untuk membuktikan kekuasaan-Nya yang ada pada diri kita. Dengan demikian kita akan bertambah kenal akan DIA:

"Dan (juga) pada dirimu sendiri. Maka apakah kamu tiada memperhatikan:" Az-Zariyat, 15:21
Berkata Abu Sangkan dalam bukunya Berguru Kepada Allah "...pernyataan ulama terkenal, Man arafa nafsahu faqad arafa rabbahu, barang siapa tahu (kenal) akan dirinya, maka dia tahu (kenal) akan Tuhannya..."

Demikianlah penjelasan terhadap pancaindera keenam (Mata Ketiga). Dalam hal ini perlulah dijelaskan, mata ketiga dan "gerak sken" mempunyai persamaan kerana datang dari SATU SUMBER iaitu "Bashirah" (mata hati) atau pun yang disebut "Yang Tahu"

Penjelasan kepada Ahli Gerak Sejati:

Ini menunjukkan kepada kita bahawa setiap manusia memiliki mata ketiga, tinggal lagi sama ada tinggi atau rendah, jelas dan kurang jelas sahaja. Yang mendapat kelebihan tinggi ialah mereka yang dapat melihat bayangan makhluk-makhluk ghaib (terbuka hijab - pendengaran, penglihatan dan mata hati) dan yang rendah hanya mampu dengan "Gerak Sken" itu pun dengan ketulusan hati dan latih tubi secara berterusan untuk mendapatkan "art" (seninya).

Alhamdullilah!! Mari kita bersyukur kepada Allah swt dengan segala pemberian nikmat pancaindera yang masih ada pada kita. Sekecil-kecil nikmat pun wajib kita syukuri inikan pula yang lebih besar seperti anugerah "mata ketiga". Mari kika sama-sama istiqamah beribadat kepada-Nya, lakukan segala suruhan, menjauhi segala larangan-Nya, Ya Allah berikan kami kekuatan dan kesungguhan Istiqamah, amin ya Rabbal Alamin!







Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 02:28 PM | Show all posts
                                                                        Cara Membuka Mata Batin Menurut Islam dengan Cepat dan Mudah                                                                                                                       
                               
                                                                                               
Cara Membuka Mata Batin Menurut Islam dengan Cepat dan Mudah,- Jika Anda mencari di google dengan kata kunci cara membuka mata batin tentulah akan banyak sekali hasil yang muncul. Akan tetapi kebanyakan hanya dengan pembahasan tips tips membuka mata batin yang biasa.

Nah pada kesempaan kali ini, Kang Sugeng 77 akan mencoba membahas kepada Anda bagaiman cara membuka mata batin secara ajaran agama islam, tentunya dengan waktu yang cepat dan mudah.
Cara membuka mata batin menurut islam ini kang sugeng kumpulkan setelah dari berbagai sumber, ada amalan membuka mata batin dengan ayat kursi, doa membuka mata batin ki prana lewu, doa membuka mata batin dalam al quran, hingga doa membuka mata batin dan menutup mata batin. Simak saja selengkapnya dibawah ini.

Cara Membuka Mata Batin Secara Islam

Doa Membuka dan Menutup Mata Batin
Sebagai pembuka dalam cara membuka mata batin menurut islam, akan diisi dengan doa doa membuka mata batin dan menutup mata batin. Doanya adalah sebagai berikut.
  • Doa Membuka Mata Batin

Bismillahi Rokhmatal Ghoiba Wassamawati Wal Ardhy, Allohumma Juz Alaikal Bashor,

  • Doa Menutup Mata Batin

Bismillahirohmanirohim, alhamdulillahirobbil alamin wa shollalohu ala sayyidina muhammadin wa ala alihi wa shohbihi wasallam, Ya khoirol masuliin, Ya mujiiba dawatil mudtorriin , Ya ilahal alamin bika angzalta hajati wa angta alamu biha faqdiha. Allohumma angta laha wal likulli hajatin faqdiha bifadli, Bismillahirohmanirohim ma yaftahillah linnasi mirrohmatin falaa mumsika laha.

Membuka Mata Batin Dalam Islam dengan Surah Al Ikhlas
Untuk Anda yang ingin membuka mata batin/mata ketiga dengan surah al ikhlas, simak metodenya dibawah ini.
1. Persiapkan diri anda secara mental dan fisik dan mantapkan dalam hati niat anda, hal ini penting agar yang kita lakukan bisa tercapai dan berhasil sesuai keinginanan.
2. Usahakan bangun tiap hari sebelum matahari tinggi ,kira kira jam 6 kurang sehingga bisa bersama sama melihat matahari terbit dari ufuk timur.
3. Setiap Matahari akan terbit ,bacalah amalan / membaca Surat Ihklas sebanyak sesuai kemampuan anda dan usahakan jangan membuat target jumlah,karena yang terpenting disini adalah rasa ihklas dalam hati.
4. Sore hari sebelum terbit Ulangi amalan tadi no. 3 sampai Matahari terbenam dan lakukan ini paling tidak setahun agar mata batin anda benar benar tajam.
5. Jangan pernah bilang pada siapaun tentang amalan ini sebelum mata batin anda terbuka. Langkah selanjutnya adalah menguji mata batin,sudah terbuka atau tidak anda bisa menguji dengan berlatih di malam hari untuk mendengar suara suara alam yang sangat lirih namun jika mata batin anda terbuka ,akan terasa suara itu keras dan merdu.

Demikianlah kiranya pembahasan tentang cara membuka mata batin menurut islam dengan cepat dan mudah. Tapi sebelum Anda melakukannya, saya peringatkan untuk menyiapkan diri secara matang-matang. Karena ada resiko membuka mata batin yang mengintai bagi mereka yang kurang siap.

Oh ya, bagi Anda yang penasaran apa saja tanda terbukanya mata batin setelah melakukan kegiatan diatas, tidak perlu khawatir. Hal tersebut bisa Anda baca di artikel ciri terbukanya mata batin.

Semoga pembasan ini bisa bermanfaat bagi kita semua, saya juga mohon maaf karena sudah jarang mengisi blog ini karena adanya keperluan, cukup sekian dan terima kasih.

Sumber :

Reply

Use magic Report

Post time 20-3-2019 02:57 PM | Show all posts

Thanks sis, tapi nak berlatih tu susah juga ye
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2019 09:38 AM | Show all posts
Kena berjiwa kental ni

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2019 12:26 AM From the mobile phone | Show all posts
kalo dgr subliminal mcm yg ada kat youtube tu boleh kah? contohnya mcm video yg iols attach ni..tp dgr intro pun dah seram kot..
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2019 12:29 AM From the mobile phone | Show all posts
dah lama cari thread camni psl third eye bagai neh cuma tak tau located kat mana je..sini rupanya..harap ramai yg dapat share info psl third rye ni ye..iols sgt minat nak tau

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2019 02:51 PM | Show all posts
Menarik.. Tapi takpelah, saya tidak cukup berani untuk buka mata ketiga ni..
Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2019 03:31 PM | Show all posts
aku baru je sembang ngan minah salleh kt youtube..sheol org amerika, scottich irish mixed. ceirta mcm dia tu jenis terbuka hijab dia bole nmpk segala jenis hantu..smpi dia dah lali..keja pulak drbar lori dari michigan ke oregon cgitu lah.

byk sgt kisah dia jumpa hantu..so aku pun reply..dlm inglish beroken..aku ckp hanya og tertentu ada kelebihan melihat dgn mata ketiga unlike org  normal. bole dptkan khidmat pakar / ahli agama utk dibuang mata ketiga. harus kena jumpa mereka dipusat perubatan islam kita. dia reply blik..dia amat mengharapkan dpt buang 3rd eye dia sebab dia penat..leceh katanya..ada yg ok ada hantu yg tak ok.

adik beradik dia pun ada 3rd eye..tapi tak mampu nk handle smpi diorg amik dadah/alcohol.

kalau kt us nun cemana dia nk berubat..sah2 la dia bukan islam. or shud i ask her refer to paderi / imam mesjit usa sana for help?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2019 06:16 PM | Show all posts
rospinki replied at 25-3-2019 03:31 PM
aku baru je sembang ngan minah salleh kt youtube..sheol org amerika, scottich irish mixed. ceirta mc ...

Kalo tgk horror muvie diorang,  i tgk diorng pun refer kes2 mcm ni kat paderi diorang..
Ckp psl terbuka hijab ni, teringat plak jiran sebelah rumah i..
Bulih nmpk benda2 halus..
Ada sekali dia nmpk ada org xde kepala berenti dpn rumah i waktu maghrib..
Dpn rumah i ada 2 pokok besar, mlm2 mmg sayup dgr anjing umah jiran menyalak..
byk kali dia nmpk jelmaan katanya, tu psl anjing menyalak..
Baru2 ni i tebang pokok2 besar tu sbb leceh nk sapu daun2 kering, plus akar2 dia dh mula rosakkan jalan and longkang..Jiran i ckp sejak pokok tu i dh tebang, dia dh x nmpk jelmaan2..

Jiran i pegi berubat, katanya org tu blh tutupkan 3rd eye (tutupkan hujab nih).. tak nak katanya dgn kelebihan yg ada.. bkn dia bulih buat apa2.. tak tenang hidup katanya...




Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 25-3-2019 09:28 PM From the mobile phone | Show all posts
dua mata n celik mata hati dah cukup kot

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2019 11:53 AM | Show all posts
farlis replied at 25-3-2019 06:16 PM
Kalo tgk horror muvie diorang,  i tgk diorng pun refer kes2 mcm ni kat paderi diorang..
Ckp psl t ...

itu yg karos ckp kt dia pi refer kt paderi..dia jwp mmng ada byk kes kt situ budak2 kena rasuk jinn..diorg mintak tolong ngan org islam..selamat je budak tu. cuma bgi dia skrg 3rd eye dia tu dah lali walopun sheol terkejut kadang tengok tiba2 satu grop zmn victorian tiba2 lalu..siap ada bgi jalan kat dia kalu dia ssesat kt hutan yg tu hantu hamba abdi zmn kunta kinte..pastu dia kata rasa sayang nk buang 3rd eye..nti akan rasa sperti buta sbab dh become part of her ability.

tapi beradik dia makcik tokcik macik smua keturunan jenis bole tgk hantu..ada yg smpi bunuh diri katanya sbab tak tahan. haha tu dia kta kat area umah dia bersusun gereja dan masjid besar amaerika skli..nti dia nk pujuk beradik dia pi jumpa mana2 yg mereka rasa pecaya.

serupa mcm jiran farlis tu lah..kalu ikutkan merata ada je hantu setan ni nmpk..oleh kerana hijab kita tertutup maka dilindungi kita dari nmpk diorg..mmng masud Jinn dalam bahass aarab adalah 'tersembunyi' ia semengnya dicipta utk tidak dilihat oleh mata kasar kita..kalu dh terlihat itu sesuatu is not right.


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2019 12:06 PM From the mobile phone | Show all posts
I prefer x nmpak guna mata ketiga ni. Menakutkan

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2019 03:23 PM From the mobile phone | Show all posts
dah lama pernah dengar pasal third eye ni, tp x pernah tahu cara2 nak bukanya. Tread yang sangat bagus berserta cara yg boleh dicuba. Tapi, bila difikirkan kalau terbuka 'third eyes' ni agak merisaukan juga. Sehubungan itu, perkongsian yang sangat bagus. Sangat recommend tread ini.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 26-3-2019 05:58 PM | Show all posts
kristalbaby000 replied at 26-3-2019 03:23 PM
dah lama pernah dengar pasal third eye ni, tp x pernah tahu cara2 nak bukanya. Tread yang sangat bag ...

Kepada yang lemah semangat tu dinasihatkan jangan mencuba ye.
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2019 06:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Pernah bc dan ada gak sorg dua yg cter cmnie, bila dengar hebatnya org yg ada kelebihan ni.. Tp rs xcukup kuat kot nak buat dh la hari2 balik keja.. Tutup lampu bagai sorg2x, jln blk lak ala2 mcm nak naik genting tu.. Nampak mcm2x xbangun lak nanti

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.104110s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list