Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
4368
View
18
Reply

Orgasm Ketika Period

[Copy link]

Author: saya60    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 24-2-2019 08:15 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Assalamualaikum semua... bleh ka suami menggentel2 kelentit dengan jari sehingga klimaks waktu tgh period? Xsampai korek dlm lubang pun, gentel2 kt tepi bibir cipap dan kelentit shj
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2019 09:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Cuba. Try. Test. Lahhhh sisthurr
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2019 09:55 AM | Show all posts
tak ke jari tu terkena darah haid? ewwww
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2019 10:00 AM From the mobile phone | Show all posts
rosasen replied at 24-2-2019 01:55 AM
tak ke jari tu terkena darah haid? ewwww

Laki bini pengotor..ewww..eh apa aku buat kat bod ni..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-2-2019 10:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Bkn waktu heavy period pun, time da hujung2 kuar ckit2..dan xkena lubang cipap pun, kawasan atas tu jer, area kelentit
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-2-2019 10:34 AM From the mobile phone | Show all posts
bellaa replied at 24-2-2019 09:31 AM
Cuba. Try. Test. Lahhhh sisthurr

Dah try la yang tanya ni.. hukum agama i maksudkan
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-2-2019 10:35 AM From the mobile phone | Show all posts
Bleh ke x ni dari konteks hukum agama, bukan dari sudut kesihatan
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 24-2-2019 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
rosasen replied at 24-2-2019 09:55 AM
tak ke jari tu terkena darah haid? ewwww

Xkena darah pun, kt kelentit shj n xkena lubang cipap tempat keluar darah tu pun
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2019 10:45 AM From the mobile phone | Show all posts
Pendapat muktamad. Haram

Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2019 11:59 AM | Show all posts
tuhan dah bagi korang ni period untuk berehat dari berjimak, ni time period pun benapsu jimak bagai dah kenapa pulak?
jenis laki sangap sangat dah nih
Reply

Use magic Report

Post time 25-2-2019 02:51 PM | Show all posts
I kuat onani.
Tapi tak penah buat time period.
Eww
Reply

Use magic Report

Post time 26-2-2019 11:19 PM From the mobile phone | Show all posts
saya60 replied at 24-2-2019 10:33 AM
Bkn waktu heavy period pun, time da hujung2 kuar ckit2..dan xkena lubang cipap pun, kawasan atas tu  ...

Ok je. Nk masokkn konek pon ape salahnye klau dedua nk
Reply

Use magic Report

Post time 27-2-2019 04:43 AM | Show all posts
lol...WTF i just read???? google ada...utube ada....cari la sana...nak juga sini..pastu bahasa yg diguna nampak sgt like not a gal...lol
Reply

Use magic Report

Post time 5-3-2019 06:40 PM | Show all posts
Edited by Margo2104 at 5-3-2019 06:43 PM

Hello, I was reading here https://trustmeds.com.au/viagra-without-prescription/ that some special drugs help to get more orgasm, some pills for women. We have tried with my husband, but it doesn`t help, any other drugs to help with getting orgasm? We have been together 9 years but still no results...
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2019 11:52 AM | Show all posts
sabar sat..bukan lama dah nak kering..klau maksudkan TT dah nak habis..tunggu jer kering,,lepas tu terus  boleh..tanpa was-was dah..
Reply

Use magic Report

Post time 19-6-2019 07:46 PM | Show all posts
If we are talking about orgasm then this is not a very serious problem. It seems to me that mostly it is connected with mental health, not a physical one. You can always try some pills in order to receive orgasm faster or if you want to stay longer. I recommend you to read more about erection and about orgasm at special sources on the internet.
Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2019 09:35 AM | Show all posts
hukumnya harus tp perbuatan bermesraan itu dilakukan dengan lapik yakni seluar sekalipun dengan syahwat...

pertanyaan TT lebih kurang mcm kt bwh ni..



Soalan:
Assalamualaikum wbt,
Apa hukumnya jika saya berpelukan dan bercumbuan dengan isteri yang sedang haid? Kami masing2 memakai seluar dan ada sedikit aksi gesel menggesel di antara kemaluan kami. Apa hukumnya ya tuan mufti? jazakallah... timekasih byk2 kerana sudi membaca dan menjawab... wallahu'alam..
Jawapan:
Waalaikumussalam wbt,
Alhamdulillah, segala puji bagi Allah SWT, selawat dan salam kepada Junjungan Besar Nabi Muhammad SAW, isteri dan ahli keluarga baginda, para sahabat baginda serta orang-orang yang mengikuti jejak langkah baginda sehingga Hari Kiamat.
Dalil al-Quran dan Hadith
Firman Allah Taala:
وَيَسْأَلُونَكَ عَنِ الْمَحِيضِ ۖ قُلْ هُوَ أَذًى فَاعْتَزِلُوا النِّسَاءَ فِي الْمَحِيضِ ۖ وَلَا تَقْرَبُوهُنَّ حَتَّىٰ يَطْهُرْنَ ۖ فَإِذَا تَطَهَّرْنَ فَأْتُوهُنَّ مِنْ حَيْثُ أَمَرَكُمُ اللَّهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ وَيُحِبُّ الْمُتَطَهِّرِينَ
Maksudnya: Dan mereka bertanya kepadamu (wahai Muhammad), mengenai (hukum) haid. Katakanlah: "Darah haid itu satu benda yang (menjijikkan dan) mendatangkan mudarat". Oleh sebab itu hendaklah kamu menjauhkan diri dari perempuan (jangan bersetubuh dengan isteri kamu) dalam masa datang darah haid itu, dan janganlah kamu hampiri mereka (untuk bersetubuh) sebelum mereka suci. Kemudian apabila mereka sudah bersuci maka datangilah mereka menurut jalan yang diperintahkan oleh Allah kepada kamu. SesungguhNya Allah mengasihi orang-orang yang banyak bertaubat, dan mengasihi orang-orang yang sentiasa mensucikan diri.
(Surah al-Baqarah, 2:222)
Daripada Aisyah RA bahawa:
وَكَانَ يَأْمُرُنِي، فَأَتَّزِرُ، فَيُبَاشِرُنِي وَأَنَا حَائِضٌ
Maksudnya: Baginda SAW meminta aku untuk memakai kain bawah lalu baginda bermesraan denganku sedangkan aku sedang haid.
Riwayat al-Bukhari (300)
Pendapat Ulama Tentang Mubasyarah dan Istimta` Ketika Isteri Haid
Para ulama Syafieyyah bersepakat tentang pengharaman persetubuhan ketika haid dan mubasyarah (bermesraan) dengan syahwah tanpa memakai lapik penghalang, seperti seluar, kain dan lain-lain. Mereka jua sepakat bahawa memandang bahagian tubuh isteri atau suami antara pusat dan lutut adalah harus jika dilakukan tanpa syahwat.
Namun mereka berbeza pendapat dalam perkara berikut:
  • Imam al-Ramli mengharuskan isteri yang bermesraan tanpa lapik dengan tubuh badan suaminya antara pusat dan lutut manakala Imam Ibn Hajar al-Haitami menganggapnya haram.
  • Syeikh al-Islam Zakariyya al-Ansari dan Ibn Hajar al-Haitami dalam Tuhfah al-Muhtaj menganggap yang diharamkan adalah bermesraan tanpa lapik sahaja. Oleh itu, melihat pada bahagian antara pusat dan lutut adalah harus bagi isteri atau suami manakala menyentuh tanpa syahwat sekalipun adalah haram.
  • Imam Nawawi dalam Raudhah al-Talibin, Syeikh Ibn Ruslan dalam Matn Zubad, pendapat lain bagi Ibn Hajar al-Hatami dalam kitabnya selain Tuhfah al-Muhtaj, Imam al-Ramli dan Imam al-Khatib al-Syirbini berpendapat yang haram adalah Istimta`, yakni berseronok-seronok. Justeru, haram memandang dengan syahwat tetapi tidak haram menyentuh tampa syahwat.
  • Imam al-Nawawi memilih pendapat Imam Ahmad, seperti mana yang disebutkan dalam al-Majmu, kerana baginya dalil lebih kuat, bahawa yang diharamkan bagi suami dan isteri hanyalah bersetubuhan, maka selainnya adalah tidak haram. Ini juga adalah pandangan Imam al-Auzaie, Imam Mujahid, Imam Ishaq bin Rahawaih, Imam Abu Thur, Imam Muhammad bin al-Hasan, Imam al-Sya`bi, Imam Abu Ishaq al-Marwazi, Imam al-Nakhaie, Imam Ibn al-Munzir, Imam Daud al-Zahiri, Imam Asbagh al-Maliki, Imam al-Mawardi dan Imam al-Ruyani. Sekali pun begitu, al-Nawawi mensyaratkan bahawa bermesraan dengan syahwat pada selain daripada faraj, yakni persetubuhan, hanyalah bagi orang yang bertaqwa yang mampu menahan diri daripada jimak. Jika orang itu lemah dan kuat nafsunya, maka haram bermesraan tanpa lapik.
Rujuk al-Taqrirat al-Sadidah (1/175-176) oleh Syeikh Hasan bin Ahmad bin Muhammad al-Kaf Hafizahullah.
Kesimpulan
Setelah meneliti perbincangan di atas, kami menyatakan bahawa hukum perbuatan saudara yang bertanya dan isteri itu adalah harus menurut kesepakatan ulama kerana perbuatan bermesraan itu dilakukan dengan lapik yakni seluar sekalipun dengan syahwat.
Semoga Allah SWT memberikan kita kekuatan untuk menjaga ketaqwaan.
Wallahualam.



Reply

Use magic Report

Post time 20-6-2019 11:00 PM | Show all posts
good info..tq
Reply

Use magic Report

Post time 17-9-2019 10:37 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.082922s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list