Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
3950
View
44
Reply

Orang Kita Takut Sangat Kahwin Warga Asing - Bercinta Dengan Rakyat Malaysia, Wanita Dari China Ini Buktikan Sebaliknya

[Copy link]

Author: CARI-MAMS       Show all posts   Read mode

Author
Post time 22-2-2019 03:01 PM | Show all posts |Read mode

         Artikel Oleh Adib Za | Laporan Asal Oleh Yeam Wei Qin | Video/ Suntingan Visual Oleh Tan Seok Pei | Suara Latar Oleh Maly Rosli




Berkahwin dengan warga asing? Mungkin ia menjadi igauan ngeri sesetengah pihak. Maklumlah sudah banyak laporan berita yang memaparkan jenayah 'jerat cinta' daripada orang luar ke atas warga Malaysia.


Namun, kisah yang satu ini sangat berlainan. Warga China, Yang Xiao Tong menemui jodohnya dengan lelaki tempatan, Syaakirin Nizar. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2019 03:08 PM From the mobile phone | Show all posts
mungkin trauma dengan scammer niggah
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2019 03:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Suaminya, anak ex mb perak rupanya.

Keluarga perempuan ini mungkin dari etnik hui china.
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2019 03:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Jodoh masing-masing
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2019 03:27 PM From the mobile phone | Show all posts
memperbaiki genetik bapak agar lbh asli
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2019 03:42 PM | Show all posts
my colleague pon same.

Asal chengdu, China.. Convert Islam..
dah kawin orang lokal..
skali sekala balik kampung kat sana..

sekarang ni pun dah fasih in bahasa..walaupun still ade accent.
Rajin plak tuh pegi masjid buat keje amal.
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2019 04:04 PM | Show all posts
macam shila amzah pun ada..

rasanya ds nizar pun ada bloodline cina
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2019 04:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Lelaki kahwin warga asing yg berlainan agama lebih mudah I would say..kita perempuan nak kahwin lelaki warga asing bukan Islam fikir banyak kali..walaupun mereka tinggi dan hensem sekali pun..huhu..tapi itulah kalau dah jodoh..
Reply

Use magic Report

Post time 22-2-2019 04:52 PM | Show all posts
Tahniah la... moga kekal hingga ke Jannah.
Reply

Use magic Report

Post time 23-2-2019 02:09 PM | Show all posts
kawan lakiku bilang nikah sama warga asing lagi bahagia berbanding nikah sama wanita malaysia..dia nikah sama wanita thailan sampe skang bahagia kalo dlu nikah sama istrinya bercerai..aku juga alhamdulillah bahagia..banyak kwan2ku nikah sama duda cerai sma isteri bahagia sampe skang ya..wanita malaysia suka mintak cerai..prnah kalian lihat wanita warga asing nikah sama laki malaysia mintak cerai? trutama dri indonesia, thailan, vietnam,filipin,myammar ga ada kan..kerna kami ini setia orgnya..kerna itu rmai yang suka nikah sama wanita warga asing..psasti setiap kluarga kalian msti yang ada ahli kluarga yang nikah sama wanita asing ya jgn nipu..
Reply

Use magic Report

Post time 23-2-2019 05:20 PM From the mobile phone | Show all posts
trisnalovezul replied at 23-2-2019 02:09 PM
kawan lakiku bilang nikah sama warga asing lagi bahagia berbanding nikah sama wanita malaysia..dia n ...

Laa ada lagi kau ni. Gaji laki uols masih 5k ke?
Reply

Use magic Report

Post time 23-2-2019 06:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols harap amoi massage no 45 warga prc wasap iols dgn pantas untuk membina keluarga bahagia
Reply

Use magic Report

Post time 23-2-2019 09:08 PM | Show all posts
Elle_mujigae replied at 22-2-2019 04:20 PM
Lelaki kahwin warga asing yg berlainan agama lebih mudah I would say..kita perempuan nak kahwin lela ...

btoi sgt ckp u, perempuan kawen ngan lelaki warna asing agak susah utk di didik ke arah islamik, byk dh tgk yg bercerai akhirnya
Reply

Use magic Report

Post time 24-2-2019 03:32 AM | Show all posts
Comel akak ni, tahniah.
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2019 12:31 AM From the mobile phone | Show all posts
Jodoh dia semoga berbahagia
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2019 10:01 AM | Show all posts
Idgaf replied at 23-2-2019 05:20 PM
Laa ada lagi kau ni. Gaji laki uols masih 5k ke?

ahhaahahahah gagi 5k je laki sheols
Reply

Use magic Report

Post time 7-3-2019 11:12 AM | Show all posts
fushimi replied at 7-3-2019 10:01 AM
ahhaahahahah gagi 5k je laki sheols       {: ...

ntahnya. gigih caras laki orang lain, last2 5k je sistur oi.
lepas tu gebang kt forum gaji hasil carasan 5k. hina btol.buang masa je trisna oi


Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2019 10:31 AM | Show all posts
wow comey je minah ini ....
Reply

Use magic Report

Post time 9-3-2019 12:35 PM From the mobile phone | Show all posts
#opocotko... rezeki datang dari cina
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2019 11:17 AM | Show all posts
trisnalovezul replied at 23-2-2019 02:09 PM
kawan lakiku bilang nikah sama warga asing lagi bahagia berbanding nikah sama wanita malaysia..dia n ...

sb betina sundal mcm ko nakkan kemudahan2 serta uang2 suamimu yg punya kerakyatan Malaysia, sb itulah sanggup jd pak turut suami, ikut ape je kata suami mbuta tuli serta sanggup mengesahkan laki sendiri supaya ikut kata kamu adja dong. Perempuan yg baik enggak akan sibuk extend masjid org lain ya mbak.

owh ye, pencuri jumpa penyangak, mmg sesuai apa?

p/s : kupikir kamu udah meninggal arwah tp masih hidup ya mbak gaji laki rm5k?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.136379s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list