Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
6254
View
114
Reply

Depressi : Rumah Ada Ular, dan Tolong Anggarkan Kos Aku Nk Pecah Lantai Rumah.

[Copy link]

Author: Malaysia.Doom    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 15-2-2019 09:17 AM From the mobile phone | Show all posts
gusikuberdarah replied at 15-2-2019 03:35 AM
Aku tak tau nak bagi harga tapi aku salut ko masih boleh stay lagi kat rumah tu.

Kalau aku dah la ...


Memang Tak tido situ malam tadi...

Tapi abg says nak kahwin bulan 6 no...bilik yg says stay Kat rumah tu jadi bilik pengantin.

Nak taknak kena pindah kan barang....

Mungkin leoas abg kahwin la kot baru pecah kan lantai.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-2-2019 09:19 AM From the mobile phone | Show all posts
zuriey replied at 15-2-2019 12:52 AM
i tak tau la ni dpt bantu u atau tak..
Rumah i beli  dulu pun simen je lantai nya
So renovate sat ...

Rumah kampung je....tapi dapur tu memang teruk sangat...yg silap nye saya dah buat bumbung besi.

Skang ni rasa nak tolak dgn Jcb sekali ngan toilet tu..tapi dah terbuat bumbung besi.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-2-2019 09:25 AM From the mobile phone | Show all posts
zuriey replied at 15-2-2019 12:52 AM
i tak tau la ni dpt bantu u atau tak..
Rumah i beli  dulu pun simen je lantai nya
So renovate sat ...

Luas rumah sis berapa?

So bajet saya bawah 10K la ye....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-2-2019 09:26 AM From the mobile phone | Show all posts
onexox97 replied at 15-2-2019 08:19 AM
Cadangan saya tabur belerang atau garam dalam lubang tu pastu panggil ustaz untuk pagar rumah daripa ...

Baca Kat internet belerang tu Tak berkesan pon.

Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2019 09:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 15-2-2019 09:26 AM
Baca Kat internet belerang tu Tak berkesan pon.

Memang tak berkesan tapi ikhtiar je lah

Takpun sy rasa Allah nak suruh awak dekat kan diri PD Dia semata mata
Tak perlulah takutkan ular lagi
So awak usaha dan bertawakal
Apa maksud tawakal berserah diri sebenar benar berserah diri hanya pada Allah
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2019 09:58 AM | Show all posts
pegi la terus pada local contractor. selalu derang akan bg quotation free. pegi 2-3 tempat. ko tanya orang kat sini mana nak tau.
derang pun tengok bajet ko brp jugak. jenis kayu apa nak. tile nak tukar sekali ke.


pasal ular tu, buat masa ni, jangan duduk situ dulu. sekarang musim panas. ular mmg tengah cari tempat gelap sejuk. ko pun tak sure ular apa pun
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2019 10:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Tiap kali ko menari tu, gaya yg sma ke berubah2? Penakulan aku, may be ular tu x suka cara kau menari..ace tkar gaya menari tu..

Aku rsa tu sarang dia kot..ce tgk, kot2 ad psangan ke telur dia ke kat situ..tu sbb dia x pndah ke lain.
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2019 10:12 AM | Show all posts
kau area mana tt, iols ada la sedara yang tukang rumah
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2019 10:12 AM | Show all posts
sesuatuh ular tu sebab tiap kali kau menari je dia berbunyik...
lantai kau kayu ke simen sbnrnya..aku confuse ni..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-2-2019 10:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Malaysia.Doom at 15-2-2019 10:19 AM
kucingitam replied at 15-2-2019 10:12 AM
sesuatuh ular tu sebab tiap kali kau menari je dia berbunyik...
lantai kau kayu ke simen sbnrnya..a ...


Simen yg retak...nanti aku snap

Tu yg aku pelik dia terperangkap takda lubang keluar ke apa.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-2-2019 10:21 AM From the mobile phone | Show all posts
beloomberk replied at 15-2-2019 10:01 AM
Tiap kali ko menari tu, gaya yg sma ke berubah2? Penakulan aku, may be ular tu x suka cara kau menar ...

Memang tarian aku tu tarian ular...mungkin sebab tu dia marah....siap Ada Kain gulung cam ular semalam aku buat menari Kat situ...tu yg jelas sangat bunyi Dr lantai tu.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-2-2019 10:23 AM From the mobile phone | Show all posts
onexox97 replied at 15-2-2019 09:54 AM
Memang tak berkesan tapi ikhtiar je lah

Takpun sy rasa Allah nak suruh awak dekat kan diri PD D ...

Termasuk ular jantan tu ke?
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2019 10:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 15-2-2019 10:23 AM
Termasuk ular jantan tu ke?

Ular jantan ke ular betina ke sama sahaja bahayanya
Jadi bertawakal kepada Allah setelah berusaha is the best
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2019 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 14-2-2019 07:50 PM
Berapa kos nye ye...aku nak lantai tu naik 1 kaki, lepastu tebal ke bawah pon 1 kaki dengan besi sek ...


Sis nak cement ka?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-2-2019 10:42 AM From the mobile phone | Show all posts
wanzhm93 replied at 15-2-2019 10:36 AM
Sis nak cement ka?

Nak cement tebal 2 kaki..letak besi Kat dalam.

Kalau nak piling Dan tapak gajah boleh lagi ke sebab rumah ni terletak.
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2019 10:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 15-2-2019 10:42 AM
Nak cement tebal 2 kaki..letak besi Kat dalam.

Kalau nak piling Dan tapak gajah boleh lagi ke s ...


Hmmm... Sy rasa not good idea + perbelanjaan besar...

Tapak gajah so old school dear..
Cuba think decoration 1st
Cth nya srh dia pecahkan simen tu balik..
Than Simen lain... Lepas tu pakai tile ke ( sekarang org guna tile jenis besar)

Or lantai kayu decoration tu ke... Cantik...

Jangan takut dengan ular tu k... Dia asyik ganggu awak... Awak tak marah kat dia ke... Seriously marah bukan takut..
You should kill him at any solution...
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2019 10:52 AM From the mobile phone | Show all posts

Sorry terlupa.. Awak ni perempuan bukan lelaki.. So pi mintak tolong abang tu...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-2-2019 10:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Malaysia.Doom at 15-2-2019 11:03 AM
wanzhm93 replied at 15-2-2019 10:51 AM
Hmmm... Sy rasa not good idea + perbelanjaan besar...

Tapak gajah so old school dear..


Ooo I see...maksudnya buat lantai simen saja la kan..ok ke kalau tebal 2 kaki.

Ingat nak deco corak stencil bunga besar2 lepas tu sapu epoxy....lantai kayu menarik tapi takut anai2 sebab sini banyak anai2.
Painted-and-Stenciled-Tile-Flooring-Stenciled-Bedroom-Flooring-over-Hardwood-Flo.jpg couch-on-painted-floor-2-1-600x450.jpg


Pasal ular to aku kesian kalau dia terperangkap...tu la yg mak aku marah semalam bila aku kata kesian....dia suruh sembur racun serangga dalam tu.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 15-2-2019 11:04 AM From the mobile phone | Show all posts
wanzhm93 replied at 15-2-2019 10:52 AM
Sorry terlupa.. Awak ni perempuan bukan lelaki.. So pi mintak tolong abang tu...

Abang apa?
Reply

Use magic Report

Post time 15-2-2019 11:09 AM | Show all posts
masalah ular tu kau tabur belerang kat lubang/longkang
maslah nk repair rumah panggil kotracktor survey dulu tgk kotesen
buat perbandingan kos/masa/kualiti

umo brpa tt..duk umah sorg2 tk takut ke
cantik umah tt..tapi terlalu nmpk old fesen
minimalist..pastu depan bukak kedai makan
nk akak jv bole je.

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.088180s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list