JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
3146
View
55
Reply

[Politik] Punca siti kassim x jadi didakwa

[Copy link]

Author: harizs    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 12-2-2019 08:25 AM From the mobile phone | Show all posts
ini macam kaa. sesungguh affandi ali lg mulia.padan muka mahacai
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:36 AM From the mobile phone | Show all posts
AGC  ni satu jawatan besar. Kuasa besar. Tanggungjawab besar. Jadi sesiapa yang bawa kuasa dia di AGC pun memikul beban sama. Dia boleh tuduh, tarik balik tuduhan, atau tutup fail tanpa tindakan untuk mana-mana kes sekalipun.

AGC perlu bertindak secara bebas, tidak memihak dan neutral. Atas kapasiti jawatan dia, AG atau pejabat AGC tak boleh memihak kepada mana-mana pihak, termasuk kawan, keluarga, bekas rakan seperjuangan, rakan tarian atau apa-apa kaitan lain.

Rekod menunjukkan tangkapan, siasatan dan dakwaan kepada individu yang menunjukkan isyarat lucah pernah diambil. Kes dibawa sampai ke Mahkamah, hukuman dijatuhkan.

Jadi arahan pendakwaan kepada Siti Kassim ni adalah satu benda normal dan konsisten. Ini la yang dilihat sebagai betul, tidak memihak dan neutral.

Menjadi satu perkara pelik, kenapa arahan tersebut ditarik balik? Apa yang istimewa Siti Kassim ni?

Yang lagi pelik, arahan ditarik balik selepas Siti Kassim sendiri bising-bising kononnya dianiaya. Kononnya pertuduhan keatas dia adalah satu perlakuan yang dirancang.

Kita tak boleh kata dia dah bersalah. Tapi kita juga dah tengok video yang jelas.

Bukankah lebih baik jika personaliti umum dan kontroversi macam Siti Kassim membebaskan diri dari pertuduhan dengan menang kes di Mahkamah?


Semua tindakan AGC akan dilihat dan dinilai oleh rakyat. Tindakan AGC ni jadi tanda aras awal kepada sistem keadilan di Malaysia.

Kenapa?

Kerana untuk kes jenayah, Mahkamah pun tak ada kuasa nak tuduh orang kalau AGC kata tak nak.

Itu la separation of power, satu mekanisma check and balance.

Jadi dalam kes Siti Kassim ni, kenapa ada double standard?

Adakah tunjuk middle finger bukan kesalahan jenayah?

Pada masa ni, segala teori yang melibatkan hubungan baik Siti Kassim dan AG, termasuk isu tarian akan dibangkitkan dan dipertikai.

Bagi mengelakkan kekeliruan, tindakan ini langsung tidak melibatkan Mahkamah. Ia adalah tindakan dan kuasa AG semata-mata.


Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Takpa. Aku nak tunggu penjelasan lanjut bagi mewajarkan tindakan kontroversi ini

Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:45 AM From the mobile phone | Show all posts
2 kali dah dia bersifat berat sebelah dengan cara membatalkan kes rasuah LGE & kes Siti Kassim

Kes seterusnya aku nak tengok tindakan AG terhadap pendakwaan ke atas kerajaan kelantan mengenai pembalakan di kawasan orang Asli.

Dan yang paling aku ternanti nanti ni iaitu tindakan AG berani atau tidak failkan pendakwaan yang sama ke atas kerajaan Perak


Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Cantik sgt kak siti sampai ag rebah tersungkur menyembah bumi....aritu bekas abegong darul mosko dah taknak si rentung ni kemain korang kutuk racist la,acah zuhud plbagai...skrg tengok bukan setakat x de pengasingan kuasa...siap yes sir terus kpd pemerintah....
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Tu ler untungnya berjoget2 gitu rupa..so kita pun leh buat yg sama..
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 09:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Remyda replied at 12-2-2019 08:38 AM
Takpa. Aku nak tunggu penjelasan lanjut bagi mewajarkan tindakan kontroversi ini

tunggu lahabau munafik @dodolgemok komen...

sembang kencang...
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 09:24 AM | Show all posts
kalau maki PeguaM nEGARA boleh kena tindakan tak?
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 09:44 AM From the mobile phone | Show all posts
@dodolgemok mesti tersenyum gembira
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 09:48 AM | Show all posts
Kalau kes nie dibicarakan mmg lepas nie akan byk lagi kes2 tunjuk jari tengah pada org awam akan dilaporkan & dibicarakan. Melepas aku nak dakwa org yang suka tunjuk jari tengah masa driving.
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 09:50 AM | Show all posts
pakai app b612 la ni..... jgn buat2 heran
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 09:57 AM From the mobile phone | Show all posts
berita yg sgt menakutkan jibun
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-2-2019 10:07 AM | Show all posts
patut la rancak mrk berdua berdansa
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 10:08 AM From the mobile phone | Show all posts
kedaikain replied at 12-2-2019 09:57 AM
berita yg sgt menakutkan jibun

berita yg membusukkan nama negara..
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 10:15 AM From the mobile phone | Show all posts
Kesian Kat sistur2 yg tak dpt joget dgn Ag...
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 10:47 AM From the mobile phone | Show all posts
harizs replied at 12-2-2019 10:07 AM
patut la rancak mrk berdua berdansa

Dari dulu depa bedua sesuai masuk rancangan sehati berdansa
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 10:52 AM | Show all posts
malu rakyat Msia ... nampak sgt AG friends help friends
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 10:59 AM | Show all posts
wow... dancing queen finally dpt what she ask for
lps n boleh la apply masuk kelas dance.. aku nak try masuk salsa dance
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 11:25 AM | Show all posts
katowjo replied at 12-2-2019 06:03 AM
i wonder ko ni puteh benor agaknye..bagai albino..prfthhhhhhhhhh

alamak..katowjobor toraso nyo pulo......wakakakakakaakkakaka
mungkin katowjobor di sini bowdow dalam ilmu sains bahawo albino itu adolah genetic condition yang bukan sahajo kulik monjadi putih pucek korano tak ado atau tosangek kurang melanin pigment nyo...ingek yo..melanin..bukan melamin......sohinggo yang serious ado masalah ponglihatan...wakakakakakkakaa

dan sosungguhnyo borkulik hitam atau putiah anugerah kopado kolahiran di ateh dunio ini bukannyo ponyakik totapi porangai rontung2 yang mulio di hati katowjobor ini adolah ponyakik dan masalah kopado nogaro kito....wakakakakakkaa

tapi eden raso katowjobor ni tak pocayo pado anugerah kolahiran...sobab dio pocayo manusio ini asalnyo dari jubor boruk....maklumlah..sodio maklum katowjobor ni ponjubor etis ponyombah teori evolusi...wakakakakakkaka

harap katowjobor buleh baco lobih banyak buku ilmu sains untuk mombezokan kulik rantuang2 saudaronyo dongan apo itu albinism...kalau tak baco nak monogur jugak tu tando2 ponjubor etis ni bowdow2 bolako...wakakakakakkakakakaka
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 11:33 AM From the mobile phone | Show all posts
Malaysia.Doom replied at 12-2-2019 09:44 AM
@dodolgemok mesti tersenyum gembira

mmg la kan.... spesis seronok agama kena hina... ckp munafik tahu melenting
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.053707s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list