JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
123Next
Return to list New
2943
View
55
Reply

[Politik] Punca siti kassim x jadi didakwa

[Copy link]

Author: harizs    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 11-2-2019 11:44 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
So semua faham2 sendirilah ye
Screenshot_2019-02-11-23-42-15-648_com.instagram.android.png
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 11:49 PM From the mobile phone | Show all posts
So sawit
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-2-2019 11:50 PM From the mobile phone | Show all posts
sambaldurian replied at 11-2-2019 11:49 PM
So sawit

Tak sia2 dua ekor ni berjoget sama2 mcm mabok todi baru2 nih
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 12:09 AM | Show all posts
itulah jadinyo bilo molotakkan rontung monjadi poguam nogaro...rontung ni gomuk ko debab ko kuruih ko lawa ko idak ko dio tutuh yo...janji ekau tadah......wakakakakakakakakaka
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-2-2019 12:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Itu la yg org ramai tegur sejak kes joget lambak AG dgn siti kassim. Benda2 mcm ni pasti terjadi. Sekejap je dah nampak
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 12:48 AM From the mobile phone | Show all posts
Plolesss,... ..
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 05:57 AM From the mobile phone | Show all posts
Should leave this for the pm to decide as well. Gujob sis put more pressure on the pm...kes fake degrees jer madey hilang 6 heart beat hehehe hehehe hehehe
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 06:03 AM | Show all posts
CharlesDera replied at 12-2-2019 12:09 AM
itulah jadinyo bilo molotakkan rontung monjadi poguam nogaro...rontung ni gomuk ko debab ko kuruih k ...

i wonder ko ni puteh benor agaknye..bagai albino..prfthhhhhhhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 07:24 AM From the mobile phone | Show all posts
Wow... Plolesss dua2
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 07:25 AM From the mobile phone | Show all posts
Handphone oppo barangkali..
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 07:33 AM From the mobile phone | Show all posts
gudjob @dodolgemok
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 07:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Hakak siti pon pandai nk main beautify
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 07:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Ni kes kawan tolong kawan terang2 beb. Yg yg kena dakwa sebelah kanan. Yg drop pendakwaan sebelah kiri.
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 07:50 AM | Show all posts
untung la sheolss
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 07:51 AM From the mobile phone | Show all posts
Siti kassim ni dh kawen blom? . Sorry soalan noob.
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 07:54 AM From the mobile phone | Show all posts
harizs replied at 11-2-2019 11:50 PM
Tak sia2 dua ekor ni berjoget sama2 mcm mabok todi baru2 nih

Yg terbaru ramkarpal pun terperanjat dgn tgn2 ghaib yg direct interfere dgn jabatan peguam negara. Org2 politik yg bagi arahan terus. Tiada lagi pengasingan kuasa eksekutif, tiada lagi rule of law sejak PH naik.
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 07:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Untung la jadi org cantik
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:01 AM From the mobile phone | Show all posts
Bila keputusan macam ni orang akan tuduh hang berat sebelah. Tapi bukan tuduhan dah ni. Hang memang tolong kawan hang terang terang dah lagu ni. Tak sia sia hangpa menari. Membuahkan hasil

Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:12 AM From the mobile phone | Show all posts
Oh Malaysiaku... Tunggu tgk nak jadi apa pulak
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Golongan cerdik pandai berakal arm's length urban pandai buruk baik.


Kata mereka lah.



Pale utooooo
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:25 AM From the mobile phone | Show all posts
ini macam kaa. sesungguh affandi ali lg mulia.padan muka mahacai
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:36 AM From the mobile phone | Show all posts
AGC  ni satu jawatan besar. Kuasa besar. Tanggungjawab besar. Jadi sesiapa yang bawa kuasa dia di AGC pun memikul beban sama. Dia boleh tuduh, tarik balik tuduhan, atau tutup fail tanpa tindakan untuk mana-mana kes sekalipun.

AGC perlu bertindak secara bebas, tidak memihak dan neutral. Atas kapasiti jawatan dia, AG atau pejabat AGC tak boleh memihak kepada mana-mana pihak, termasuk kawan, keluarga, bekas rakan seperjuangan, rakan tarian atau apa-apa kaitan lain.

Rekod menunjukkan tangkapan, siasatan dan dakwaan kepada individu yang menunjukkan isyarat lucah pernah diambil. Kes dibawa sampai ke Mahkamah, hukuman dijatuhkan.

Jadi arahan pendakwaan kepada Siti Kassim ni adalah satu benda normal dan konsisten. Ini la yang dilihat sebagai betul, tidak memihak dan neutral.

Menjadi satu perkara pelik, kenapa arahan tersebut ditarik balik? Apa yang istimewa Siti Kassim ni?

Yang lagi pelik, arahan ditarik balik selepas Siti Kassim sendiri bising-bising kononnya dianiaya. Kononnya pertuduhan keatas dia adalah satu perlakuan yang dirancang.

Kita tak boleh kata dia dah bersalah. Tapi kita juga dah tengok video yang jelas.

Bukankah lebih baik jika personaliti umum dan kontroversi macam Siti Kassim membebaskan diri dari pertuduhan dengan menang kes di Mahkamah?


Semua tindakan AGC akan dilihat dan dinilai oleh rakyat. Tindakan AGC ni jadi tanda aras awal kepada sistem keadilan di Malaysia.

Kenapa?

Kerana untuk kes jenayah, Mahkamah pun tak ada kuasa nak tuduh orang kalau AGC kata tak nak.

Itu la separation of power, satu mekanisma check and balance.

Jadi dalam kes Siti Kassim ni, kenapa ada double standard?

Adakah tunjuk middle finger bukan kesalahan jenayah?

Pada masa ni, segala teori yang melibatkan hubungan baik Siti Kassim dan AG, termasuk isu tarian akan dibangkitkan dan dipertikai.

Bagi mengelakkan kekeliruan, tindakan ini langsung tidak melibatkan Mahkamah. Ia adalah tindakan dan kuasa AG semata-mata.


Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Takpa. Aku nak tunggu penjelasan lanjut bagi mewajarkan tindakan kontroversi ini

Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:45 AM From the mobile phone | Show all posts
2 kali dah dia bersifat berat sebelah dengan cara membatalkan kes rasuah LGE & kes Siti Kassim

Kes seterusnya aku nak tengok tindakan AG terhadap pendakwaan ke atas kerajaan kelantan mengenai pembalakan di kawasan orang Asli.

Dan yang paling aku ternanti nanti ni iaitu tindakan AG berani atau tidak failkan pendakwaan yang sama ke atas kerajaan Perak


Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 08:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Cantik sgt kak siti sampai ag rebah tersungkur menyembah bumi....aritu bekas abegong darul mosko dah taknak si rentung ni kemain korang kutuk racist la,acah zuhud plbagai...skrg tengok bukan setakat x de pengasingan kuasa...siap yes sir terus kpd pemerintah....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.054823s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list