JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
123Next
Return to list New
1887
View
51
Reply

[Politik] tangan ghaib dlm Kerajaan arahkan Jabatan Peguam Negara - dedah Ram Karpal

[Copy link]

Author: harizs    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 11-2-2019 11:38 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by harizs at 11-2-2019 01:00 PM

Haaa... Kan dah kata. Baru ram karpal tau mcmn tangan2 ghaib Madey buat kerja. Itu la cara PM4 dan PM7 buat kerja. Arahan terus dari siapa??

----------++++


Peguamcara Hanifah mesti disingkirkan jika terima arahan kerajaan - Ramkarpal

Ramkarpal merujuk kepada e-mel Hanafiah kepada semua Timbalan Pendakwa Raya mengenai arahan kerajaan untuk mempercepatkan beberapa kes berprofil tinggi.

Peguamcara Mohamad Hanafiah Zakariah perlu disingkirkan jika beliau tidak memahami fungsi Jabatan Peguam Negara yang sepatutnya bebas dan tidak menerima arahan daripada kerajaan, kata Anggota Parlimen Bukit Gelugor, Ramkarpal Singh.

Beliau berkata demikian merujuk kepada e-mel Hanafiah kepada semua Timbalan Pendakwa Raya mengenai arahan kerajaan untuk mempercepatkan beberapa kes berprofil tinggi, termasuk kes melibatkan 1MDB dan SRC International Sdn Bhd.

"Pendirian Hanafiah dalam hal ini serius.

"Ini mencerminkan kejahilannya terhadap fakta bahawa Jabatan Peguam Negara sentiasa bebas daripada arahan kerajaan dan sepatutnya tidak berpihak.

"Ini adalah kesalahan serius dan memalukan terhadap Hanafiah. Beliau harus meletakkan jawatan jika beliau tidak faham ini, (dan) kalau tidak disingkirkan," kata anggota parlimen DAP itu dalam kenyataan malam ini.

Ketika mempertahankan e-mel berkenaan, Hanifah berkata Jabatan Peguam Negara adalah sebahagian daripada jentera kerajaan dan akan mematuhi arahan kerajaan.

Ramparkal berkata mengikut undang-undang sepatutnya Jabatan Peguam Negara memberikan nasihat kepada kerajaan dan bukannya menerima arahan dari kerajaan.

"Hanafiah telah lupa bahawa Peguam Negara adalah bebas dan mendakwa mengikut bukti dan tidak pernah diarahkan, sama ada oleh kerajaan atau sebaliknya.

"Kita perlukan inividu yang bebas untuk tugas itu. Bukan mereka yang menerima arahan daripada kerajaan," katanya.
Screenshot_2019-02-11-11-29-50-057_com.facebook.katana.png

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 11:51 AM | Show all posts
bilo agak eh nak bebaskan pondakwo rayo? kalau korajaan pakatan haramjada pisahkan pondakwaan daripado poguam nogaro lotakkan bawah suruhanjayo memang eden boronti la daripado monghino korajaan pakatan haramjada.....kalau botul pisahkan pun....maso tu kes banglo limguanjeng pun dah lamo tutuik...wakakakakakkakakakaka

tapi dah pisahkan pondakwo rayo jangan lupo pisahkan sokali majistret dan sesyen ko bawah kohakiman yo...wakakakakakkakakaka

ingek...bilo posahkan...somuo bondo kono pisahkan....korani hakim pun tak buleh spa yang lantik....alamek nyo sanak sodaro hakim2 korabat dio yo la yang kojo dokek situ....urang lain tak payah....wakakakaakkakakakaka
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 01:01 PM | Show all posts
baru ko kenal siapa mahazalim  
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 05:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Cerita kuno ni... Tp utk ultra bbnu.. Info ni sgt bguna
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 07:15 PM From the mobile phone | Show all posts
So siapa tangan ghaib tu? Tak faham..sori
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 07:23 PM | Show all posts
Mahazalim, Kepala Perompak, Pelingkup negara dan..


You tahu siapa curi Negara punya wang. You pun tau. Saya kesian juga, Dr. Mahathir hari-hari marah sama saya. Antara orang yang paling takut saya jadi Perdana Menteri ialah Mahathir. Dia demam tau. Kemudian ada orang beritahu, Mahathir, Anwar mungkin jadi Perdana Menteri. Terus dia bangun, tak boleh, kata dia haha. You tau apasal takut? Sebab harta sudah banyak. Harta anak-anak dia berpuluh puluh billion. Tengok kontrak Petronas. Siapa dapat banyak? Kencana Petroleum. Mokhzani Tun Mahathir. Semua dia angkut. Takdak melayu pandai berniagakah? Tak da Cina, Dayak pandai berniagakah? Semua anak dia punyakah?

Itu satu. Kemudian beli itu beer punya company. St Migul Filipina. Saya punya meja takdak. Carlsberg takdak. Tetapi Mahathir punya anak, Mirzan beli..beer punya company.. Aiyoo! Kadawale..Berapa harga? 2900 juta cash..RM 2.9 billion cash! Mana angkut (dapat duit)? Menang loteri tiap hari? Dia menang loteri, every month for 20 years. Kemudian selepas ambil St Miguel ini untung. Beli Esso Malaysia. Kalau tak salah kira-kira RM 1.7 billion. Tukar nama kepada Petron. Semalam, Malaysia Airlines. Siapa dia penasihat petronas? Mahathir. Semalam Malaysia Airlines umum, pertama sekali dalam sejarah dan ini satu syarikat penerbangan di dunia yang beli minyak untuk enam bulan ini, tiada syarikat penerbangan lain (lakukannya). Malaysia Airlines hanya akan beli dari syarikat minyak (milik) anak Mahathir, Petron - 6 bulan. SAYA MAU TANYA INI NEGERI.. BAPAK YOU ATAU RAKYAT PUNYA? KALAU RAKYAT PUNYA, HENTIKAN BENDA MENGARUT INI.


Di atas bukan Bijan yg kata tau.

Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 07:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Arahan atok lah.....chief SB si hamid bador tu org atok, shukri abdul sprm org atok, zeti, abu kasim, dan timbalan KPN pun org atok....tu sebab dia boleh sambung kontrak walhal patutnya dah bersara wajib 2 tahun lepas. Sebab nak make sure senang control depa2 ni against musuh politaik dia
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-2-2019 07:33 PM | Show all posts
cmf_shalom replied at 11-2-2019 05:48 PM
Cerita kuno ni... Tp utk ultra bbnu.. Info ni sgt bguna

yup, cerita lama pm4. skrg dia buat onar lg. baru la budak2 90-an yg gatal undi atok tau cerita pm4 mcmn

Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 07:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Sian jibun... masuk gak la ko dlm River Bamboo Inn... xleh2 konar2 dah... sume kroni atok control... koh3
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-2-2019 07:37 PM | Show all posts
lkick2113 replied at 11-2-2019 07:24 PM
Arahan atok lah.....chief SB si hamid bador tu org atok, shukri abdul sprm org atok, zeti, abu kasim ...

ram karpal belum kenal madey siapa... tu yg acah2 terkejut ada tgn ghaib bagi arahan direct ke jabatan peguam. elok la dorg gaduh sama2 dlm satu kandang.  
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 07:38 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_shalom replied at 11-2-2019 05:48 PM
Cerita kuno ni... Tp utk ultra bbnu.. Info ni sgt bguna

bbnu yg zaman che det masih dlm bentuk sel tunggal
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 07:39 PM From the mobile phone | Show all posts
ntahapapantah replied at 11-2-2019 07:23 PM
Mahazalim, Kepala Perompak, Pelingkup negara dan..



ishh tipu nih
cc @dodolgemok
tp die cite 1mdb la kan haha... knp la ko bodoh sgt weh.. tahu la bodoh tu free
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 07:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Hadi bawang jgn mcm2... silap2 teman jibun skali dlm river bamboo inn kang koh3
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 11:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Berita buruk bg jibun... madey dh control sume... habisla ko jibun ngan semah... mmg masuk bamboo river inn la jawabnya... koh3
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 11:17 PM From the mobile phone | Show all posts
dinopower2 replied at 11-2-2019 07:39 PM
ishh tipu nih
cc @dodolgemok
tp die cite 1mdb la kan haha... knp la ko bodoh sgt weh.. tahu la  ...

Dulu lobai kaperkan umngok, haram undi umngok. Sekarang lobai purak2 lupa, sedap comolot siap dpt rasuah lgi. Kahkahkah
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-2-2019 11:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Rule of law dah jd rule of jungle bwh atok

Ramparkal berkata mengikut undang-undang sepatutnya Jabatan Peguam Negara memberikan nasihat kepada kerajaan dan bukannya menerima arahan dari kerajaan.
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 11:58 PM From the mobile phone | Show all posts
dinopower2 replied at 11-2-2019 07:38 PM
bbnu yg zaman che det masih dlm bentuk sel tunggal

Kpd budak2 90-an, kami ucapkan selamat berkenalan dgn pm 4
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 12:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Dulu melalak sebab kes Jibun lambat bicaranya, ni bila AGC suruh cepatkan kes pun bising juga. Tak paham aku lobaicai nih
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 12:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Mak hidup zaman si tua recis tue masa ngkau jadi sperma lagi kaw taw takk!!!
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 12-2-2019 12:42 AM From the mobile phone | Show all posts
pyropura replied at 12-2-2019 12:10 AM
Dulu melalak sebab kes Jibun lambat bicaranya, ni bila AGC suruh cepatkan kes pun bising juga. Tak p ...

Ramkarpal mintak hanafiah dipecat kerana x follow rule of law.. Ramkarpal bagitau adanya arahan2 terus dari somebody dlm krjn kpd peguamcara2. Jabatan peguam negara x blh dipengaruhi oleh arahan2 tgn ghaib samada utk percepatkan mahupun melambatkan.
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 02:19 AM From the mobile phone | Show all posts
harizs replied at 12-2-2019 12:42 AM
Ramkarpal mintak hanafiah dipecat kerana x follow rule of law.. Ramkarpal bagitau adanya arahan2 t ...

Aikkk tetiba purcaya dengan DAPig anti Mulayu pro Icerd tu plak yer??
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 02:21 AM From the mobile phone | Show all posts
kedaikain replied at 11-2-2019 07:39 PM
Hadi bawang jgn mcm2... silap2 teman jibun skali dlm river bamboo inn kang koh3

Mereka bakal saling bergandeng bahu ngutip sabun
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 02:25 AM | Show all posts
baguslah suruh speed up the process.

Rakyat kan dah tak sabar nak tunggu Najib dibicarakan? tgk dlm CI dlm FB .. rakyat asyik perli PH bila nak dakwa  bila nak dakwa.

Eh eh tetiba pulak campur tangan dipertikaikan
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 02:47 AM | Show all posts
Dahulu Bn, sekarang PH = 2x5 belaka.
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 03:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Yela dia srh cepatkn. Nnt lmbt korang jugak ckp asyik ckp najib salah tp tak dakwa2

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.051654s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list