JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
535
View
13
Reply

Anak-anak Acu Pisau Sebab Bapa Tak Bagi Duit

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 11-2-2019 10:15 AM | Show all posts |Read mode
Dua beradik tergamak mengacukan pisau ke arah bapa mereka hanya kerana tidak diberikan wang.


Harian Metro melaporkan, kejadian berlaku jam 12.45 tengah hari di kediaman keluarga itu di Kampung Sekolah Merbau, Kualai Ketil, Kulim, semalam.




Kredit foto: Harian Metro/NSTP




Difahamkan, mangsa berusia 60 tahun itu enggan memberikan sejumlah wang yang diminta anak-anak lelakinya berusia 18 dan 31 tahun terbabit menyebabkan mereka mengamuk dan mengugut untuk mencederakan bapa mereka dengan pisau.

"Mangsa yang ketakutan meminta anak-anaknya bertenang.

Selepas keadaan kembali tenang, mangsa yang bimbang dengan keselamatan diri kemudian tampil membuat laporan di Balai Polis Sungai Karangan untuk tindakan selanjutnya, kata Ketua Polis Daerah Kulim Superintendan Ahmad Nasir Jaafar.


Suspek kemudian ditahan di kediaman mangsa pada jam 6 petang dan polis merampas pisau sepanjang 23 sentimeter (sm) yang digunakan untuk mengugut bapa mereka.


Berdasarkan semakan polis, suspek berusia 31 tahun itu memiliki rekod jenayah lampau membabitkan Seksyen 379 Kanun Keseksaan.


Kedua-dua suspek ditahan dan kes disiasat mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan. - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 10:26 AM | Show all posts
budak2 dadah ni kot..apa yg kau semai itula yg kau tuai.
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 10:36 AM | Show all posts
bahana dadah      
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 10:36 AM From the mobile phone | Show all posts
Jilaker punyer anak...
Mohon mampos dgn kadar segera...
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 10:40 AM | Show all posts
bebudak ni mat pit kah??yihhhhhh sgt
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 10:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Biasanya di Kelantan dan Terenggganu ada kes mcm ni.
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 10:43 AM | Show all posts
rospinki replied at 11-2-2019 10:26 AM
budak2 dadah ni kot..apa yg kau semai itula yg kau tuai.

jgn cakap gitu...
jarang jumpa mak bapak ajar anak jadi jahat...
Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 10:52 AM | Show all posts
monreyes replied at 11-2-2019 10:43 AM
jgn cakap gitu...
jarang jumpa mak bapak ajar anak jadi jahat...

saya tk kata makpak ajar jadi jahat..
ayat simbolik gitu bermaksud luas
kadang terlebih baik pada anak juga menjadi diorg jahat

Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 11:14 AM | Show all posts
rospinki replied at 11-2-2019 10:52 AM
saya tk kata makpak ajar jadi jahat..
ayat simbolik gitu bermaksud luas
kadang terlebih baik pad ...

sebagai ibu bapa I cepat terasa dengan perangai anak esp anak pompuan...
cth dlm kamus hidup I mmg xde istilah balik rumah tgh2 mlm...
bukan budaya I or hubby...
abes ofis hrs trus blk rumah ..kalau ada menyimpang pun g tapau mknn...
kalau kluar lps balik..jemput anak tuition or g beli roti...
nak berjimba tgg weekend...
sbb itu cara kita dibesarkan...
sadly my eldest doter x mcm tu...
kluar g keje pagi blk tgh mlm...
I dah penat bergaduh...
my hubby terlalu berlembut/percaya/x de perasaan..I pun x faham...
I selalu ckp my hubby tolong tegur anak....
tapi tu lah spesis nak jadi popular dgn anak2, sedara mara, jiran2, kwn2  ni mmg payah bwk berunding...
from my experience sebagai anak, mak pukul marah x rasa apapun...
tapi ayah, x payah jentik pun, sekali dia jerit..mmg kecut perut...
kat opis mate yg x dpt2 lagi anak tu, I bitau mereka...
ada anak blom tentu buat u bahagia pun...so let it be and enjoy urself..

Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 11:35 AM | Show all posts
monreyes replied at 11-2-2019 11:14 AM
sebagai ibu bapa I cepat terasa dengan perangai anak esp anak pompuan...
cth dlm kamus hidup I mm ...

oooo..saya faham..maaf ler kalau terasa dgn kata2 saya.

pasal anak perempuan ni kan..tiap mereka punyai personality berbeza, semakin membesar semakin jauh dari kita.
sebab tu saya kata proses awal paling penting utk kita bentuk mereka.

sediakan tapak yg sesuai, cukup cahaya dan zat. insyallah menjadi elok. cuma sebgai manusia mereka juga akan terdedah dgn mcm2 pengaruh..tapi bila mereka sudah ckup apa yg perlu..mereka tidak memerlukan byk faktor luaran utk bahagia. ckup bagi mereka apa yg ada.

cara saya, susah nk explain..sebab byk jugak konflik dgn anak, lagi2 singlemom. cuma tu lah..kena rajin monitor..pro aktif siapkan segala yg perlu..jaga makan minum..action is important than words. lama2 dia faham la tu. lgi satu..dh pandai berbf...bf dia pon saya ckp elok2 so diorg taulah batas2 yg perlu dijaga.


Reply

Use magic Report

Post time 11-2-2019 09:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Aku ingat budak kecik kot mintak duit belanja ke duit yuran..dah tumbuh bulu tu baik g cari keje la wei..tu elok masuk dlm dpt mkn minum free.
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 09:02 AM | Show all posts
bapak umo 60, anak umo 31 dan 18

jauh bebenor bezanya...

and inspite of jurang yang jauh, apsal anak2 tak berdikari?
Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 11:32 AM | Show all posts
tahniah kerna lopor pada polis..inilah contojh anak2 derhaka kerna najis dadah


Reply

Use magic Report

Post time 12-2-2019 11:33 AM | Show all posts
tahniah kerna lopor pada polis..inilah contojh anak2 derhaka kerna najis dadah



Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.055159s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list