Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
6108
View
106
Reply

"Soal Dosa Pahala Biar Saya Dengan Tuhan,"- Emma Maembong Sah Buka Tudung

[Copy link]

Author: Cari-Saiful       Show all posts   Read mode

Author
Post time 6-2-2019 08:28 PM | Show all posts |Read mode
Emma Maembong sah tidak lagi brtudung sejak tiga hari lepas. Pengakuan tersebut dibuat secara eksklusif kepada BH Online.


Menurutnya tindakan tersebut bukanlah contoh yang baik sekaligus memohon maaf dan mengakui khilafnya.





Bagaimanapun ia tiada kaitan dengan kontroversi yang melanda dirinya baru-baru ini.


Emma atau nama sebenarnya Fatimah Rohani Ismail, 27, mengakui imannya masih belum kukuh.


  



"Apa juga alasannya, saya mengaku khilaf ini datang daripada diri sendiri. Soal dosa dan pahala itu biarlah antara diri ini dengan Tuhan. Selepas ini, saya harus telan segala kecaman dengan lapang dada.


"Untuk kita istiqamah dalam bertudung bukan perkara mudah. Pasti ada ujian yang menjelma. Jika tidak betul-betul bersedia, pasti terumbang-ambing juga iman diri. Buka tudung bukan contoh yang baik dan jangan ikut saya.


"Cuma dalam tempoh bertudung itu, bukan saya tidak mencuba untuk membulatkan hati. Namun, saat saya tewas dan perkara itu tular. Hukuman bertalu-talu datang, tetapi saya terima dengan hati terbuka."


Kredit foto: Berita Harian


Tambahnya, "Cara saya mengenakan selendang di leher dulu juga pantas dikecam netizen. Ada yang cakap, lebih baik bertudung penuh dan sempurna. Sedikit demi sedikit, saya mencuba untuk bertudung.


"Ketika itu, saya cuba bermuhasabah dan memperbetulkan diri. Selepas saya mula bertudung dulu pun, seperti biasa cara berpakaian dan mengenakan tudung itu juga terus mengundang kritikan. Semua benda bagai serba tak kena. Benar, susah untuk saya memuaskan diri orang lain.


"Saya seperti berperang dengan diri sendiri. Tetapi, saya lawan segala perasaan negatif. Namun, saat hanyut dengan kekhilafan diri, baru-baru ini. Saya terus dihukum seperti mempermainkan agama. Mereka yang memberi komen pedas itu pula seolah-olah mendapat jaminan masuk ke syurga. Malah ada yang cakap, apabila sudah kantoi, baru nak minta maaf. Saya akur, diri ini manusia biasa yang tak pernah sempurna."


BACA: Emma Maembong Buka Tudung, Duduk Celah Kangkang: Kamal Adli Kata Allah Kan Ada


  



Sementara itu Emma turut menafikan dakwaan dia mengenakan hijab sebelim ini kerana mengusahakan perniagaan tudung.


"erniagaan tudung dibuat ketika saya belum lagi menutup kepala. Secara peribadi, saya suka membeli tudung dan selendang, malah mempunyai sedikit bakat melukis, termasuk menjadikan tudung sebagai kanvas lukisan."


  



Mengulas mengenai reaksi ahli keluarganya Emma menjawab, mereka akur dengan keputusannya.


Mereka lihat dengan mata sendiri segala episod jatuh bangun dan sakit saya menjadi anak seni.


"Mereka bukanlah menggalakkan saya tidak bertudung, tetapi dalam masa sama, berharap supaya suatu hari nanti saya akan kembali istiqamah." -CARI
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 08:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Meluat arrh dengan statement mcm nih.....
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 08:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Dye rmbut balik kerr
Dh xnk rmbut nmpk sama mcm dlm gmbr celah kangkang lettew

Fill in the blanks
Once a _____ , forever _____

Inb4 harap keturunan claim molia ni bole accept la dpt menantu y freehair
Sbb kan bajet nk y soci soci je jd menantu
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 08:34 PM | Show all posts
okeh lps ni antara retis yg akan bukak tudung :

fatiya latiff
liyana jasmay
hanes suraya
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 08:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Get lost je lah kembong..yet ko takda sumbangan pun untuk industri, kontroversi dgn jantan dari dulu sampai skrg
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 08:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Hahaha kena declare ke sah buka tudung?  Mana makcik makcik bawang yang tudung ke hulu ke hilir?  Malu apa bossskurrrrrrrrrrrrr???????
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 08:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Takpa emma... x lama lagi netizen lupa.. emma cantik free hair.. x yah hidup dlm hipokrit.. go emma
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 08:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga istiqamah....
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 08:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Sbb tu org lain jgan sibuk psal aurat org. N jgan sibuk fikir apa org ckap
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 08:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah upload pun kt instagram...
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 08:48 PM | Show all posts
suka hati ko lah dek non'
wat ever
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 08:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Mmg nenutup aurat tu wajib tp kalau berpura2..lbh baik jgn pakai.
Tak semestinya bertudung tu org baik2.. ramai je pompuan yg tak bertudung ni baik2 org nya
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 09:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Birahnyee...petanda dh cpt nk kiamat
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 09:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Takpe la...buka tudung dulu slow2..lepas ni baju makin singkat, skirt atas paha pula..

Meh Pakat berlumba2 masuk api..

Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 09:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by umbut at 6-2-2019 09:17 PM
besi_kelabu replied at 6-2-2019 09:03 PM
Takpe la...buka tudung dulu slow2..lepas ni baju makin singkat, skirt atas paha pula..

Meh Pakat  ...


Kauler sorang yg masuk api..

Aku ke neraka.. Ko yg panas
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 09:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Thank you..next
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 09:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Pakai tak pakai tetap gorgeous
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 09:26 PM | Show all posts
201838w7e30f3knv37e7q6.png

thread pasal ni dh ada. so i nak komen warna rambut dia je.

@iloveyou , tgk ni. cantik gak warna ni. kalau pegi salon, nk ckp warna apa?

Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 09:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Victorioussss replied at 6-2-2019 08:34 PM
Dye rmbut balik kerr
Dh xnk rmbut nmpk sama mcm dlm gmbr celah kangkang lettew


Apa cite family tu?  Memandangkan famili yg baik2 apasal sikit pun tak marah mahupun perambat anak jantan suh g bertanggungjawab nikah ngn anak dara org yg ko dah bawak kepit kehulu ke hilir.

Tau- tau kang tetiba kawen ngn seripoh lain yg sopan ayu tutup litup tapak kaki meroh.
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 10:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Br 2 jam dia post gambar kat ig dh hampir 25k komen.. fuhh
tp emma ni mmg cantik kalo free hair
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.110220s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list