JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
20598
View
506
Reply

Emma Maembong Buat Pengumuman Buka Tudung

[Copy link]

Author: kakasotong2    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 6-2-2019 05:13 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Edited by kakasotong2 at 6-2-2019 05:23 PM

*Lagi sekali meols buka thread ni sebab tadi salah bukak kat arkib bodgos *

Ni meols dapat dr ig reputz BH @jaydeesm

Credit full article dr website BH.

Screenshot_2019-02-06-17-17-11.png Screenshot_2019-02-06-17-17-15.png Screenshot_2019-02-06-17-17-19.png Screenshot_2019-02-06-17-17-24.png Screenshot_2019-02-06-17-17-28.png Screenshot_2019-02-06-17-18-05.png Screenshot_2019-02-06-17-18-11.png

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Gambo mana gambo.
Ni utk adik2 bbnu, x yah la pakai tudung kalau belum bersedia. Buat buruk imej org bertudung jah.

Anyway emma u r better off without tudung.
Alahai x solehnya nasihat dari iols.
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Ngan perangai tak semengah, bingit, propa, bimbo. Ni yg korg dok puji dlu? Hanya kerana dia bertudung litup?
Lakonan hauk, bingit, suka cari psl. Mmg lakonan ko selayaknya d ban smpi bila bila.
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:19 PM From the mobile phone | Show all posts
So apa komen the nizers??
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Tahniah kembung
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Terbaik timoh ani... satu langkah yg berani dan baik..
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:21 PM From the mobile phone | Show all posts
kelassss ko ema kembung akhirnya nk kan sgt abg yb sanggup buka tudung

Rabu, 6 Februari 2019 | 4:38pm



PELAKON, Emma Maembong, ketika menjayakan sesi fotografi bersama BH pada Jun tahun lalu. - Foto Halimaton Saadiah Sulaiman

Emma sah buka tudung



Oleh Zaidi Mohamad

zaidim@bh.com.my

Share



Tweet



Share

KUALA LUMPUR: Selepas hampir lima tahun berhijab, pelakon, Emma Maembong, mengesahkan dirinya tidak lagi bertudung sejak tiga hari lalu.

Bahkan, peminat juga mula bergambar dan merakam video bersama Emma dengan imej baharunya itu di tempat awam.

Membuat pengakuan berkenaan secara eksklusif kepada BH Online, pelakon terbabit menegaskan, tindakan dilakukannya itu bukanlah contoh yang baik.

Katanya, ia juga tidak kaitan dengan kontroversi melanda dirinya, baru-baru ini, sekali gus membuat permohonan maaf dan mengakui khilafnya apabila gambar mesra tanpa tudung bersama seorang jejaka tular di media sosial.

Mengakui imannya belum kukuh, Emma atau nama sebenarnya Fatimah Rohani Ismail, 27, selesa membiarkan keputusan yang dilakukan dengan berat hati itu ditanggung sendiri.

"Apa juga alasannya, saya mengaku khilaf ini datang daripada diri sendiri. Soal dosa dan pahala itu biarlah antara diri ini dengan Tuhan. Selepas ini, saya harus telan segala kecaman dengan lapang dada.

Untuk kita istiqamah dalam bertudung bukan perkara mudah. Pasti ada ujian yang menjelma. Jika tidak betul-betul bersedia, pasti terumbang-ambing juga iman diri. Ia (tindakan membuka tudung) bukan contoh yang baik dan jangan ikut saya.

Cuma dalam tempoh bertudung itu, bukan saya tidak mencuba untuk membulatkan hati. Namun, saat saya tewas dan perkara itu tular. Hukuman bertalu-talu datang, tetapi saya terima dengan hati terbuka, katanya.

Menurut pelakon berdarah campuran yang dikenali menerusi drama Kau Yang Terindah itu, dia mula mengenakan tudung secara suka-suka dengan memakai selendang di leher.

Cara saya mengenakan selendang di leher dulu juga pantas dikecam netizen. Ada yang cakap, lebih baik bertudung penuh dan sempurna. Sedikit demi sedikit, saya mencuba untuk bertudung.

Ketika itu, saya cuba bermuhasabah dan memperbetulkan diri. Selepas saya mula bertudung dulu pun, seperti biasa cara berpakaian dan mengenakan tudung itu juga terus mengundang kritikan. Semua benda bagai serba tak kena. Benar, susah untuk saya memuaskan diri orang lain.

Saya seperti berperang dengan diri sendiri. Tetapi, saya lawan segala perasaan negatif. Namun, saat hanyut dengan kekhilafan diri, baru-baru ini. Saya terus dihukum seperti mempermainkan agama. Mereka yang memberi komen pedas itu pula seolah-olah mendapat jaminan masuk ke syurga. Malah ada yang cakap, apabila sudah kantoi, baru nak minta maaf. Saya akur, diri ini manusia biasa yang tak pernah sempurna, katanya.

Menjawab pertanyaan apakah dia memakai hijab kerana mengusahakan perniagaan tudung, Emma menafikan sekeras-kerasnya perkara itu.

Perniagaan tudung dibuat ketika saya belum lagi menutup kepala. Secara peribadi, saya suka membeli tudung dan selendang, malah mempunyai sedikit bakat melukis, termasuk menjadikan tudung sebagai kanvas lukisan, katanya.

Tambah Emma, agak berat bagi ahli keluarga menerima keputusannya untuk tidak lagi berhijab.

Cuma, mereka akur dan tahu apa yang saya lalui selama ini. Mereka lihat dengan mata sendiri segala episod jatuh bangun dan sakit saya menjadi anak seni.

Mereka bukanlah menggalakkan saya tidak bertudung, tetapi dalam masa sama, berharap supaya suatu hari nanti saya akan kembali istiqamah, katanya.


Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Thank you, next
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Syukur kerana kau tak payah jadi hipokrit lagi emma. Tahniah kerana tidak berselindung disebalik tudung lagi. Bukan apa, imej wanita bertudung tu bagi acik tinggi darjatnya. Bukan untuk menutupi kegersangan diri kau.
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Syukur kerana kau tak payah jadi hipokrit lagi emma. Tahniah kerana tidak berselindung disebalik tudung lagi. Bukan apa, imej wanita bertudung tu bagi acik tinggi darjatnya. Bukan untuk menutupi kegersangan diri kau.
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Takziah emma...just nk bg taw..tutup aurat tu wajib
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Dah agak dah..alang2 org dh npk duduk celah kangkang, dh npk drumstick n perut buncit sheols baik la bukak ye dak!!!hrp2 keluarga saddiq rejek je dia nih.pelik knp org suka sgt si bimbo.
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Job secured. Jgn risau Michael Ang ado. In second, reputasi naik. Org cantik midah dimaafin.
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:23 PM | Show all posts


Lepas bukak tudung....masih jual tudung tak?  


Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:24 PM | Show all posts
Next ..... kawin dengan si Syed Dollah


Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:25 PM From the mobile phone | Show all posts
unguaurora replied at 6-2-2019 05:19 PM
So apa komen the nizers??

Nizer tetap akan berkampung d CC 3 hari 3 mlm utk mengundi wpun sheols sbnrnya sendu.
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Emma lbh cantik freehair... dia agak selekeh bila bertudung.. mgkin tak reti bergy kut
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:27 PM | Show all posts
Wah good job! Tunggu pres conference dari tek ya pulak pas ni. Sila2 mana2 retis lain yg dah rasa rimas jad8 hipokrit sila bukak tudung cpt..kalau buat secara berjemaah ni, kurang la sikit kecaman...tak sempat nk cerca artis ni, next artis punya tudung pun dah terbang jugak konsepnya.
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:28 PM From the mobile phone | Show all posts
rosmahisham replied at 6-2-2019 05:23 PM
Dah agak dah..alang2 org dh npk duduk celah kangkang, dh npk drumstick n perut buncit sheols baik la ...

Kan. Ntah napa, nmpk naw perangai bimbo. Itu jgk yg org dok puji? Choyyyy.
Aku nak tau jgk apa komen mikel ang? Confirm dia ckp helok2 jek, bias, biasa la. Klu artis / org lain bkn main lgi sheols eh heols membebel bjela jela kat ig even takde kaitan ngan dia pun.
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:30 PM From the mobile phone | Show all posts
iols suka tgok ziana, amy mastura, shima, ella..otai2 90an bertudung lawa je..
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:31 PM From the mobile phone | Show all posts
So,,yg mn rs xsedia tu...blh la ikut jejak langkah..ungkasa sudah..timoh sudah..anda bila lg
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Jadi netizen nk ckp apa lagi?tak bertudung kutuk suruh bertudung,now artis dh buka tudung ha mcm mana pulak netizen nk ckp?pencetus ummah sila la komen sepatah dua ya..sbb artis kn public figure boleh bg cth tak baik pd masyarakat..hehe.
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:32 PM From the mobile phone | Show all posts
Suka hati ko lah..Penah cuba tgk drama2 dia tapi x bole habeskan satu episode pon..
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Retis bodoh.

Lain kali if retis tetiba kata nak pakai tudung, takyah korang bukak tered sanjung sangat. Kejadah nak bagi penghormatan retis2 bimbo gini.

Dan kalau dah retis tu, takyah sebok bertudung. Bukan ngko tak tau bidang kerja ko tu gimana.
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 05:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Maknanya salah org juga la......emma...emma....
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.054916s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list