Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
9025
View
426
Reply

Pengalaman Memancing

[Copy link]

Author: noor2    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 6-2-2019 04:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Sy lak baru jer belajar memancing...cacing memang x berani nak pegang..sekarang dah ok...selalu saya mancing kat lombong..sebab dkt dengan rumah..kadang2 guna umpan dedak ayam ngan tepung..untuk mancing lampam..kadang2 nasib baik dapat ikan rohu@ara..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-2-2019 04:44 PM From the mobile phone | Show all posts
lum_lum replied at 6-2-2019 04:21 PM
Sy lak baru jer belajar memancing...cacing memang x berani nak pegang..sekarang dah ok...selalu saya ...

Wah....menariknya memancing di lombong. ...lum lum tinggal di mana? ..lombong puchong ka atau ipoh? ...
Reply

Use magic Report

Post time 6-2-2019 06:45 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 6-2-2019 04:44 PM
Wah....menariknya memancing di lombong. ...lum lum tinggal di mana? ..lombong puchong ka atau ipoh ...

Lombong puchong kak noor..boleh la takat nak cari lauk...nak layan tarik nasib2..buat ikan x buka mulut mmg bangau..skang tengah seronok ngail talapia..saiz sedap2 makan..sbb talapia dengan patung jer yg rajin makan umpan..yang lain2 sume pegi sekolah..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 6-2-2019 06:53 PM From the mobile phone | Show all posts
lum_lum replied at 6-2-2019 06:45 PM
Lombong puchong kak noor..boleh la takat nak cari lauk...nak layan tarik nasib2..buat ikan x buka  ...

Wah...menariknya. ..hati2 semasa memancing lum lum....ada gambar tilapia atau lombong puchong tempat mengail tu share lah kat sini.....
Reply

Use magic Report

Post time 7-2-2019 12:13 AM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 6-2-2019 06:53 PM
Wah...menariknya. ..hati2 semasa memancing lum lum....ada gambar tilapia atau lombong puchong temp ...

Tq kak noor...kak noor selalu mancing kat area mane?gambar x byk..ader 2 keping jer..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-2-2019 09:52 AM From the mobile phone | Show all posts
lum_lum replied at 7-2-2019 12:13 AM
Tq kak noor...kak noor selalu mancing kat area mane?gambar x byk..ader 2 keping jer..

Kak noor selalu memancing kat sungai belakang rumah mak kalau balik kg....

2 keping pun tepek lah dik lum lum. .kita bagi meriah thread ni dengan gambar2 suasana memancing dan pengalaman memancing. ...
Reply

Use magic Report

Post time 7-2-2019 12:10 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 7-2-2019 09:52 AM
Kak noor selalu memancing kat sungai belakang rumah mak kalau balik kg....

2 keping pun tepek l ...

Maaf lah kak noor...sy x pandai nak tepek pic..jom ari ahad kita g mancing kat tasik kepong..tilapia bleh tahan kasar2..
Reply

Use magic Report

Post time 7-2-2019 12:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Teringat masa baru berjinak2 ngan mancing..masa tue x berani nak pegang cacing,jadi guna dedak ayam jer..lepas baling umpan letak rod kat pancang y elok toleh belakang nak settle rod yang lagi satu         tup..tup terbang rod tue..memang nampak rod tue bergerak laju dalam air..kebetulan lak rod member somi kena ikan..apa lagi dia pon layan tarik rod...sekali tengok tali pancing saya terlekat kat tali rod dia...                           
Alhamdulillah..rod dapat balik dengan ikan rohu@ara dalam 2kg..tue first time saya dapat ikan tue..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-2-2019 12:37 PM From the mobile phone | Show all posts
lum_lum replied at 7-2-2019 12:10 PM
Maaf lah kak noor...sy x pandai nak tepek pic..jom ari ahad kita g mancing kat tasik kepong..tilap ...

Tasik kepong. ...ada banyak tasik ke cane. ..memang tempat orang memancing ka? ..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-2-2019 12:40 PM From the mobile phone | Show all posts
lum_lum replied at 7-2-2019 12:21 PM
Teringat masa baru berjinak2 ngan mancing..masa tue x berani nak pegang cacing,jadi guna dedak ayam  ...

2kg tu agak cemerlang bagi dik lum lum yang baru berjinak memancing. ...ni rupanya ikan rohu ara. ...ni banyak tulang tak? ...hari tu dapat masak apa? ...

uknown-20-1.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 7-2-2019 04:49 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 7-2-2019 12:37 PM
Tasik kepong. ...ada banyak tasik ke cane. ..memang tempat orang memancing ka? ..

Tasik layang2 kak noor..ari ahad nie ada game mancing anjuran dbkl jelajah kl..ikan boleh bawa blik..
Reply

Use magic Report

Post time 7-2-2019 04:58 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 7-2-2019 12:40 PM
2kg tu agak cemerlang bagi dik lum lum yang baru berjinak memancing. ...ni rupanya ikan rohu ara.  ...

Hehe...jangan kata nak masak nak cuci ikan air tawar pon saya x pandai kak noor..dapat jer sy bagi kat member2 somi..sbb saya x pandai makan ikan air tawar..kalo saya masak mesti ada rasa tanah..sebab tue dapat saya bagi dekat kawan2 somi,nanti dah siap masak dorg bg kat saya...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-2-2019 05:00 PM From the mobile phone | Show all posts
lum_lum replied at 7-2-2019 04:58 PM
Hehe...jangan kata nak masak nak cuci ikan air tawar pon saya x pandai kak noor..dapat jer sy bagi ...

Dik lumlum perempuan ka. ...wah ada geng kita kaki pancing. ....nanti kak tepek gambar sungai belakang rumah mak kak kat kg......
Reply

Use magic Report

Post time 7-2-2019 07:18 PM From the mobile phone | Show all posts
noor2 replied at 7-2-2019 05:00 PM
Dik lumlum perempuan ka. ...wah ada geng kita kaki pancing. ....nanti kak tepek gambar sungai bela ...

Yup..kt perempuan..bleh kt usha2 pic kak noor lak.. bleh kt kongsi2 pengalaman memancing... kalo belah perak sedap mancing ikan mahal2..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-2-2019 07:59 PM From the mobile phone | Show all posts
lum_lum replied at 7-2-2019 07:18 PM
Yup..kt perempuan..bleh kt usha2 pic kak noor lak..  bleh kt kongsi2 pengalaman memancing...   ...

Sungai belakang rumah mak kak noor bukan sg perak tapi kecil dan cetek.airnya...

Ni gambar tadi kak suruh adik ambil petang tadi...
IMG-20190207-WA0007.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-2-2019 08:00 PM From the mobile phone | Show all posts
lum_lum replied at 7-2-2019 07:18 PM
Yup..kt perempuan..bleh kt usha2 pic kak noor lak..  bleh kt kongsi2 pengalaman memancing...   ...

Ni anak adik kak kat tepi sg belakang rumah mak. ..
IMG-20190207-WA0023.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-2-2019 08:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Sg ni belakang rumah ja. ....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-2-2019 08:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Tengah mandi.....hehe. .

2019-02-07 20.05.33.png

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 7-2-2019 10:59 PM From the mobile phone | Show all posts
lum_lum replied at 6-2-2019 04:21 PM
Sy lak baru jer belajar memancing...cacing memang x berani nak pegang..sekarang dah ok...selalu saya ...

Hi lumlum. wah thread ni meriah dgn kaki pancing perempuan
Reply

Use magic Report

Post time 7-2-2019 11:00 PM From the mobile phone | Show all posts
lum_lum replied at 6-2-2019 04:21 PM
Sy lak baru jer belajar memancing...cacing memang x berani nak pegang..sekarang dah ok...selalu saya ...

saya tak pernahancing kat lombong. teringin sebenarnya nak mancing balik ni heheee...  tak pernah saya dengar nama ikan rohu ara ni. org belah perak ya panggil macam ni
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.091407s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list