Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
4847
View
255
Reply

[Pelbagai] Tupperware,, ada yang fobia ke?

[Copy link]

Author: fahdramli    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 22-1-2019 02:41 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Mak aku, kalau hilang sebiji benda alah ni, riuhh sekampung dia berbunyi.. Macam ibu ayam berketok..
IMG_20190122_143924.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 02:54 PM | Show all posts
i pun lately cukup risau kehilangan tupperware,may be age factor

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 03:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Tupperware mahal sgt... i pakai dlm ruma jer... tak bole bawak kuar.. waterbottle tupperware pun sayang nk kasi anak bwk gi skola. Simpan dlm almari jer.. hehe

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 03:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Mak aiol lak beli bebanyak tapi jadik tukun tak reti guna.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 03:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Nana_Man replied at 22-1-2019 03:14 PM
Tupperware mahal sgt... i pakai dlm ruma jer... tak bole bawak kuar.. waterbottle tupperware pun say ...

Motip beli kalau tak pakai?? Hidup ni hanya sekali noq. Kita jimat cermat mcm nak mati.. esok esok kita mati org lain yg pakai.. ha kauuuu rugi tak??? So mari kita enjoyyy!

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 03:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Mungkin sebab harga kot? Lagipun tupperware bagus sebab kedap udara. Color pun pelbagai. Girlfriend saya suka. heheh

Hampir setiap perempuan ada koleksi tupperware, kan.

Saya suka makan kek raya tupperware tu je.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 03:25 PM From the mobile phone | Show all posts
mawarika replied at 22-1-2019 03:17 PM
Motip beli kalau tak pakai?? Hidup ni hanya sekali noq. Kita jimat cermat mcm nak mati.. esok esok ...


Tuperware aku pun brape keping jer... aku tak kisah kalau dah mati org lain yg pakai.. dah rezeki org tu...sama mcm duit.. biar jimat cermat, hati senang pasal berduit. Daripada enjoy2 nari,duit abis tapi tak mati2. Lg susah hidup bile kocek kosong..

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 03:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by matkpop at 22-1-2019 03:27 PM

Lima belas tahun adalah satu masa yang lama. Lebih dari rindu. Tiada perkataan dapat menggambarkan betapa gembiranya hati ini untuk berjumpa dengan mak.

Lima belas tahun lepas, ayah melarikan aku dari mak. Aku darjah tiga. Selesai waktu persekolahan, aku ditipu ayah kononnya kami ingin pergi mengambil mak untuk pergi bercuti. Aku gembira kerana kami memang dah lama tak bercuti. Lagipun, sejak tiga bulan lepas, mak dan ayah selalu bertengkar. Aku tak selesa di rumah. Suasana selalunya tegang. Pantang mak atau ayah buat salah sikit, mereka akan bergaduh. Menjerit, baling barang dan kadang-kadang bercakaran. Aku malu dengan jiran. Walaupun aku masih kecil, aku tahu perkara ini memalukan. Oleh itu, bila ayah cakap kami nak bercuti, aku ingat ini usaha mereka untuk berdamai.

Silap aku juga terlampau percayakan ayah. Dalam perjalanan dari sekolah itu, aku tidur. Bila aku terjaga, kami sudah jauh dari mak. Sejak dari itu, ayah halang aku dari berhubung dengan mak. Aku pun tak tahu kalau mak cuba cari aku. Aku hanya manusia berumur sembilan tahun. Tak banyak yang aku mampu usahakan.

Bila umur aku meningkat dewasa, aku cari mak. Rumah lama kami sudah tiada penghuni. Mungkin mak duduk rumah makcik aku. Mungkin mak duduk berseorangan di tempat lain. Rumah lama kami atas nama ayah. Aku rasa ayah halau mak. Aku hanya mampu teka. Ayah tak akan jawab soalan tentang mak.

Ayah tak kahwin lain. Aku rasa ayah masih sayang mak. Sebab itu aku nak berusaha menemukan mereka semula. Aku tanya kawan-kawan lama aku tentang mak. Mereka tanya orang tua mereka. Lepas SPM baru aku dapat hubungi mak.

Tapi, mak jauh. Aku belum mampu pergi jumpa mak. Mak di Sarawak. Mak jumpa teman baru di sana. Aku bersyukur yang mak tak berseorangan. Sekurang-kurangnya ada orang jaga mak.

Setelah aku dapat kerja baru aku mampu datang Sarawak. Itu pun aku tipu ayah aku datang sini atas urusan kerja. Ayah dah tua, tak perlu aku kacau perasaan dia. Biarlah pertemuan ini dirahsiakan. Aku selalu berhubung dengan mak melalui telefon. Mak tak sabar nak jumpa aku. Aku masih ada tempat di hati mak.

Setelah lima belas tahun, kini aku berdiri depan rumah mak. Hatiku berdebar. Walaupun mak ada hantar gambar, tapi aku masih perlu tatap muka mak depan-depan. Aku rindu bau mak. Aku rindu suara mak. Aku rindu tangan mak yang dulu selalu mengusap kepala aku. Aku datang dari jauh untuk mengalami semua itu sekali lagi. Setelah lima belas tahun.

Aku ketuk pintu. Tak sempat tiga kali, pintu dibuka.

Anak mak!

Mak peluk aku. Belum sempat aku puas tatap muka mak, aku menangis. Aku selalu mimpi saat ini. Sudah lima belas tahun.

Mak ajak aku masuk.

Mak, mak rindu Apit?

Mesti la. Tiap-tiap hari mak menangis bila tengok gambar Apit.

Mak ingat lagi tak hari terakhir mak hantar Apit pergi sekolah? Mak buat bekal untuk Apit makan dekat sekolah. Tak pernah mak buat bekal untuk Apit. Apit tahu sesuatu akan terjadi hari itu.

Mak usap air matanya, Semuanya mak ingat, Apit. Mak buat masak lemak ketam kegemaran Apit. Mak letak dalam bekas warna biru.

Semalam mak cakap ada benda penting nak tanya Apit. Apa?

Mak usap air matanya lagi , Sudah lima belas tahun mak berusaha cari Apit. Mak nak tanya ni, bekas tu Apit simpan lagi tak? Tupperware original tu. Mahal mak beli.

Apit menangis.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by makneng at 22-1-2019 07:13 PM

Mak beli juga tp kan mak benci Tupperware yg botol air tu, yg bulat ada beg sandang tepi tu.. Kalau simpan air 2,3 hari.. Berbau.. Mencik la

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 03:41 PM From the mobile phone | Show all posts
matkpop replied at 22-1-2019 03:20 PM
Mungkin sebab harga kot? Lagipun tupperware bagus sebab kedap udara. Color pun pelbagai. Girlfriend  ...

Iols tak pernah beli bekas plaatik jenama Tupperware
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 03:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Container Mat Kool juga yang legend.

9556001143969_10126846004_true_2_760x760.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-1-2019 03:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Nana_Man replied at 22-1-2019 03:14 PM
Tupperware mahal sgt... i pakai dlm ruma jer... tak bole bawak kuar.. waterbottle tupperware pun say ...

Khenn, buat pameran hahaha
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 22-1-2019 03:44 PM From the mobile phone | Show all posts
mawarika replied at 22-1-2019 03:17 PM
Motip beli kalau tak pakai?? Hidup ni hanya sekali noq. Kita jimat cermat mcm nak mati.. esok esok ...

Yesss guna jaaa,, bak kata kawan i, nanti mati bukan boleh rasa dah haha
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 03:50 PM | Show all posts
aku beli yg murah2 tu pon hilang

tk minat tapwer

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 03:58 PM From the mobile phone | Show all posts
matkpop replied at 22-1-2019 03:43 PM
Container Mat Kool juga yang legend.

Bekas aiskrim Wall's penutup merah pun best juga.
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 04:00 PM From the mobile phone | Show all posts
sharlenetexas replied at 22-1-2019 03:58 PM
Bekas aiskrim Wall's penutup merah pun best juga.

buat letak ikan, ayam.
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 04:03 PM From the mobile phone | Show all posts
matkpop replied at 22-1-2019 04:00 PM
buat letak ikan, ayam.

Letak gulai pun ok.
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 04:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Tupperware bagi hadiah kat orang boleh. Sendiri punya, pakai bekas aiskrim, bekas fondant, bekas nata de coco. Kalau hilang penutup, tak sakit hati

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 04:08 PM From the mobile phone | Show all posts
matkpop replied at 22-1-2019 03:25 PM
Lima belas tahun adalah satu masa yang lama. Lebih dari rindu. Tiada perkataan dapat menggambarkan b ...

terima kasih mod @seribulan
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2019 04:08 PM From the mobile phone | Show all posts
masa nak resign kampeni lama dulu..akak2 kat opis tu bagi hadiah

iols tak minat plastik so iols takbeli tupperware

IMG_20190122_162501.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.105289s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list