Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
123Next
Return to list New
3875
View
47
Reply

ayahku terkena sihir...benarkah

[Copy link]

Author: 11ogos    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 20-1-2019 01:35 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
assalam semua, saya register forum ni semata2 nak minta pendapat berkenaan ayah saya. sebelum ni bertahun saya hanya silent reader sahaja. semenjak kematian ibu 5 bulan yg lalu, sikap ayah berubah dengan begitu drastik dan khabar angin yg pelik2 juga bertiup kencang sejak akhir2 ini. kami adik beradik perasan dengan perubahan ayah dan selain dr itu kami dapat tahu dr sumber sahih ayahku telah kawin lagi dengan wanita kenalan keluarga yg memang dibenci oleh ibu saya sejak 20 tahun yang lalu. wanita ini adalah seorang tok bomoh di kampung kami yg aktif dalam aktiviti tarik2 duit dan ayah saya juga mempunyai minat yg sama  

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-1-2019 02:02 PM From the mobile phone | Show all posts
pertama pasal kawin lg, kami adik beradik ada bertanya tetapi ayah menafikan hal tersebut. namun kami nampak perbezaan rentak kehidupan ayah. ayah tidak betah lg di rumah, ayah selalu resah gelisah, ayah tidak lagi berselera makan dirumah, ayah selalu berkurung, ayah tidak lg seronok bermanja dengan cucu, ayah juga tidak lagi menyusun langkah ke kubur ibu juga ayah tidak lagi berwangi-wangian utk ke surau 5 waktu...ayah juga bersikap pemarah, ayah tidak lagi ramah melayan kerenah anak cucu, ayah juga merungut tidak cukup belanja walau segala keperluan ditanggung dan diberi duit belanja...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-1-2019 02:06 PM From the mobile phone | Show all posts
kedua, org kampung tidak segan silu bertanya berkenaan ayah...ayah keluar dengan wanita yg sama, yg dikatakan ibu tiri kami...tapi ayah menafikan...org mula bercakap, juga menunjukkan gambar ayah bersama wanita tersebut...kami tidak mampu menepis kabar2 angin dan pertanyaan org kampung kerana kami hanya dapat tahu dr sumber sahih tetapi tidak dr mulut ayah
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2019 02:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Ayah kwn i dulu tiba2 kawen dgn pompuan indon
Tak balik umh, duk je umh indon tu
Bila anak2 dtg nk jumpa ayah, indon tu yg keluar halau anak2 balik
Ayah diorg ni kira org berduit la..ada bisnes
Tak ingat camne diorg trick indon tu dan dpt bw lari ayah diorg n bawa berubat
Bila dah tersedar tu terus ayah dia ceraikn indon tu

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2019 02:15 PM From the mobile phone | Show all posts
pearl.silver replied at 20-1-2019 02:10 PM
Ayah kwn i dulu tiba2 kawen dgn pompuan indon
Tak balik umh, duk je umh indon tu
Bila anak2 dtg nk ...

bahaya perempuan indonesia ni..hati2 lah..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-1-2019 02:15 PM From the mobile phone | Show all posts
ketiga - berkenaan ibu kami... ibu kami meninggal 5 bulan yg lalu setelah disahkan sakit buah pinggang 8 bulan sebelumnya...ibu menjalani dialisis namun keadaan ibu makin teruk dr hari ke hari. ibu juga pernah berubat di kelantan pada awal tahun lepas. kaedah perubatan kene mandi dibawah 7 lapis kain pada waktu maghrib bersama 7 jnis bunga
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-1-2019 02:28 PM From the mobile phone | Show all posts
kami bimbang dan memang terfikir yang ibu kami terkena buatan orang atau dengan kata lain oleh ibu tiri kami sendiri. sbb kami mmg maklum yg ibu kami sangat membenci wanita tersebut. tapi disebabkan minat ayah berkait tarik2 duit, barang lama...ibu xmampu halang... ayah juga pernah menghilangkan diri selama sebulan pada 2015 dan sumber mengatakan ayah menghilangkan diri dengan wanita tersebut dan dipercayai ayah telah bernikah pada ketika itu
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-1-2019 02:36 PM From the mobile phone | Show all posts
keempat - bila kami cuba2 merujuk kepada para ustaz dan orang2 yg pandai berkenaan hal2 mistik gini, majoriti mengatakan ayah berpendamping... didampingi jin dan iblis...yg kami syak oleh ibu tiri kami jugak. barang peninggalan ibu banyak yang hilang, terutama barang lama seperti cincin. sumber juga mengatakan ayah kami telah dikawal dan rohnya telah ditutup...melalui penggunaan tanah, kain kapan dan abu mayat
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2019 02:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Awk tinggal kat mna dik..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-1-2019 02:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Anileza replied at 20-1-2019 02:38 PM
Awk tinggal kat mna dik..

saya disini, kl...ayah dikampung, trg
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2019 02:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Ayah u pelik ya suka tarik2 duit gitu. Da xde hobi lain ke?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-1-2019 02:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Idgaf replied at 20-1-2019 02:51 PM
Ayah u pelik ya suka tarik2 duit gitu. Da xde hobi lain ke?

itu lah...tak pernah kami adik beradik lagi2 arwah ibu setuju dengan hobi ayah
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-1-2019 02:56 PM From the mobile phone | Show all posts
11ogos replied at 20-1-2019 02:52 PM
itu lah...tak pernah kami adik beradik lagi2 arwah ibu setuju dengan hobi ayah

langsung takde hasil, lagi habis duit ade la... ke sana ke sini... dan kami tak amik port sgt bab tarik duit sbb tak berkenan... kene cari barang lama la...dan tahu jugak la tarik2 ni berkait pemujaan, sbb katanya duit dr alam lain...haih..xtau la
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2019 03:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by Anileza at 20-1-2019 03:39 PM
11ogos replied at 20-1-2019 02:48 PM
saya disini, kl...ayah dikampung, trg


Dh cuba tnyakan kt perawat ke?alamak baru baca balik..sorry dik..
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2019 04:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Benda sihir2 ni, tak boleh nak bersangka2 je. Sebab kadang2 memang betul disihir, kadang2 perangai orang tu sendiri. So sebaiknya pastikan dulu dengan perawat yg boleh dipercayai (bukan bomoh). Kalau betul kena sihir, usahakan la sampai baik. Tapi kalau disebabkan memang ayah tt sendiri yg tebiat, biar je la sebab orang camtu cakap apa pun tak guna
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2019 06:29 PM From the mobile phone | Show all posts
berubatla..mgkn ada perawat yg boleh tolong tengokkan dulu dari jauh.sbb tt mcm susah je nak bawak ayah tt gi berubat...
dulu masa tempat kerja lama ada sorang makcik cleaner ni anak dia macam angau kat suami org siap dah nak kawin kat siam..bila kecoh2 abg2 kat tpt kerja ni bawak jumpa sorang abg yg jadi guard lat sebelah bangunan..abg tu mintak nama penuh je ..n dia yg cakap anak makcik tu mmg kena buat..so lepas dari tu makcik tu usaha cara kampung..
cepat2 la usaha tt..di samping berdoa banyak2 moga dipermudahkan


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-1-2019 07:55 PM From the mobile phone | Show all posts
awaynepian replied at 20-1-2019 06:29 PM
berubatla..mgkn ada perawat yg boleh tolong tengokkan dulu dari jauh.sbb tt mcm susah je nak bawak a ...

perancangan terdekat adalah adakan pertemuan dengan adik beradik dan ipar duai yg ada di kg dulu. sbb kami bimbang dibiar makin jauh ayah dari kehidupan kami
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 20-1-2019 07:59 PM From the mobile phone | Show all posts
kami juga bimbang kami tersalah langkah, bimbang jika ayah rase yg bukan2... jd kami adik beradik buat keputusan untuk bertenang, buat seperti biasa, layanan yg sama tetapi dalam masa yg sama lihat perubahan2 jika ada. yg kami nampak sekarang ayah suka berkurung, tak suka lama2 di rumah dan jarang makan dirumah sedangkan ayah tidak begitu dlu. mungkin juga masakan anak tak kena dengan tekak ayah. mungkin juga ayah kesunyian setelah kematian ibu walau adik bongsu yg mendiami rumah ayah sekarang dan mungkin juga hanya wanita tersebut yg terlihat sebagai yang terbaik di mata ayah
Reply

Use magic Report

Post time 21-1-2019 12:52 PM | Show all posts
TT, better pegi berubat utk tengok apa masalah ayah awak sebenarnya.
Psl sihir ni kdg kita kena ada bukti yg sahih jugak.. tapi tak mustahil sbb skrg ni amalan sihir makin menjadi jadi..
Ada je manusia yg tak ingat mati sanggup sihir menyihir demi nak dptkan apa yg dia nak..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 21-1-2019 02:13 PM From the mobile phone | Show all posts
semalam kami adik beradik setuju nak minta air penawar utk ayah, kira langkah pertama la ni
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.090527s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list