Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
12Next
Return to list New
2874
View
27
Reply

Wah! Bintang-Bintang Korea Yang Bakal Tamat Khidmat Tentera Tahun Ini

[Copy link]

Author: cikqis88       Show all posts   Read mode

Author
Post time 11-1-2019 12:09 PM | Show all posts |Read mode


Di Korea, semua lelaki diwajibkan menyertai program khidmat tentera sekali seumur hidup. Memang ada yang mendapat pengecualian ,tetapi mereka masih perlu berkhidmat untuk kerajaan seperti khidmat komuniti/masyarakat.


Program Khidmat Tentera di negara tersebut mengambil masa selama 2 tahun! Bayangkan artis yang anda sayangi tidak dapat muncul di kaca televisyen selama 2 tahun dan mereka terpaksa menghentikan semua aktiviti seni mereka serta menanggung risiko akan 'dilupakan' oleh peminat mereka.


Bagi peminat setia artis ini, pasti sudah tidak sabar menantikan artis-artis ini menamatkan perkhidmatan mereka dalam khidmat tentera.


Jom kita lihat senarai antara bintang sensasi korea yang bakal menamatkan khidmat tentera pada tahun 2019!


1. JOO WON


Kredit foto : www.soompi.com


Siapa tak kenal aktor berbakat ini kan? Dia merupakan artis terawal yang akan menamatkan perkhidmatannya pada tahun 2019 dan dijangka keluar pada 5 Februari. Pastinya ramai penerbit drama akan berebut untuk tandatangan kontrak drama dengannya selepas ini!




2. BEENZINO





Bintang Rap Beenzino juga bakal keluar pada Februari ini. Segala perkembangannya sentiasa di'update' oleh teman wanitanya di Instagram. Peminatnya pasti tak sabar menantikan kemunculannya kembali di arena muzik Korea!




3. IM SIWAN



Kredit foto : www.soompi.com



Anggota kumpulan penyanyi ZE:A ini juga merupakan seorang pelakon. Mula dikenali menerusi lakonannya dalam drama The Moon Embracing The Sun. Dia juga bergandingan bersama Yoona SNSD dalam drama 'The King Loves' sejurus sebelum mula berkhidmat. Dia dijangka tamat perkhidmatannya pada 27 Mac 2019!




4. LEE MIN HO


Kredit foto : www.soompi.com


Siapa tak kenal aktor kacak dan berbakat ini kan? Mula terkenal melalui lakonannya dalam drama bersiri 'BOYS OVER FLOWER', Lee Min Ho menjadi kegilaan para wanita. Disebabkan dia pernah kemalangan kereta dan terpaksa dimasukkan besi pada kakinya, dia telah bertugas sebagai pekerja khidmat awam di Pejabat Daerah Gangnam. Kini dia sedang berkhidmat di Pusat Kebajikan Masyarakat di Kejiranan Suseo. Aktor ini bakal tamat berkhidmat pada 25 April!




5. JI CHANG WOOK


Kredit foto : www.soompi.com


Kemunculannya dalam drama 'Healer' telah melonjakkan namanya dalam industri lakonan Korea.Dia terkenal dengan lakonan aksi yang memukau penonton. Dia juga berkebolehan dalam nyanyian kerana mempunyai suara yang merdu dan telah terlibat dalam pelbagai teater muzikal selama ini. Dengan bakatnya itu, dia kini menyertai Muzikal Ketenteraan di Akademi Tentera Shinheung bersama Kang Ha Neul dan Seunggyu. Beliau dijangka kembali ke arena seni pada 27 April!


6. Taecyeon 2PM


Kredit foto : www.soompi.com


Penyanyi kumpulan 2pm dan juga pelakon ini bakal menemui anda kembali kerana dia bakal menamatkan perkhidmatannya pada 16 Mei. Diadijangka akan meneruskan aktiviti lakonannya sementara menunggu ahli-ahli 2PM yang lain menamatkan khidmat tentera.


7. KANG HA NEUL


Kredit foto : www.soompi.com


Dia merupakan pelakon yang sangat berbakat menerusi pelbagai drama dan turut bersama Ji Chang Wook menyertai Muzikal ketenteraan. Dia akan tamat berkhidmat pada 23 Mei.




8. KIM SOO HYUN


Kredit foto : www.soompi.com


Pastinya bintang yang satu ini dinanti-nantikan oleh para peminatnya. Aktor kacak yang bakal memasuki usia 30-an ini bakal menemui anda pada 1 Julai!



9. JUNG YONG HWA


Kredit foto : www.soompi.com


Jung Yong Hwa bersama semua ahli CN Blue sedang berkhidmat dalam program khidmat tentera. Dia merupakan ahli yang paling awal akan kembali menemui anda pada 3 November 2019.


Wah! Pasti anda sudah tidak sabar menanti kemunculan mereka di kaca televisyen kan? -CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 01:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Rasa mcm baru je kang ha neul masuk..haha
Yg lee min ho plak rasa mcm dh lama sgt masuk..
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 02:50 PM | Show all posts
Taecyeon~~ lama lagi la nk tggu semua member 2PM hbs military..
Junho & Chansung masuk pon belum
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 03:31 PM | Show all posts
Meriah balik ler dengan kdrama baru nanti
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 07:10 PM | Show all posts
Kim Soo Hyun, 2PM Taec Yeon & Ji Chang Wook
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 10:49 PM | Show all posts
Depa2 ni la penyeri k-drama....lps depa msuk askar byk pelakon2 bru buat kemunculan...hrp lps kluar nnt depa dpt projek drama bru yg bgus2....
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 10:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Aku tgk muka semua sepesen je. Mcm mana korang bezakan ek?
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 11:46 AM | Show all posts
Sazida replied at 13-1-2019 10:18 AM
Aku tgk muka semua sepesen je. Mcm mana korang bezakan ek?

samelah kita.kohkohkoh...iols smpi skrg cuma cam lee min hoo,gong yoo,member kump bigbang dgn rain je
retis baru skrg mmg x kenal.
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 12:57 PM | Show all posts
ohhh JI CHANG WOOK...my boy crush
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 03:32 PM From the mobile phone | Show all posts
kisahkeaku replied at 13-1-2019 11:46 AM
samelah kita.kohkohkoh...iols smpi skrg cuma cam lee min hoo,gong yoo,member kump bigbang dgn rain ...

tau xpe. Iols cuma kenal gary,kwangsoo yg runningman tu. Dua tu je lahh yg iols boleh catat dlm kepala rupa bentuk dorang. Kalau hero tamil yes iols kenal satu2.huhuhu
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 07:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Yg penting kwanghee i dah keluar..rasa sunyi variety show korea bila he xde..btw,masih setia menunggu gd oppa keluar
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2019 08:29 PM | Show all posts
Ha Neul n Yong Hwa
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2019 07:39 PM | Show all posts
Edited by akumak at 15-1-2019 07:41 PM

oh my ha neul... crush sgt dgn Wang Wook (Prince Wook) dalam scarlet heart

Reply

Use magic Report

Post time 3-3-2019 05:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Antara program yg bagus utk jantan2 sedar jantina memasing
Ni dh lama xd khabar plkn
Makin banyak pulak transgender membiak


Reply

Use magic Report

Post time 8-3-2019 11:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Serupa je semua..
Reply

Use magic Report

Post time 21-3-2019 12:58 PM | Show all posts
nishikido replied at 13-1-2019 07:25 PM
Yg penting kwanghee i dah keluar..rasa sunyi variety show korea bila he xde..btw,masih setia menungg ...

kenapa dengan kwanghee hahahahahaha

aku ingat dia tu takde peminat tau
Reply

Use magic Report

Post time 26-3-2019 10:00 AM | Show all posts
bila lah msia nak buat khidmat Negara mcm ni. plkn tu tak jadi apa pun.
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2019 11:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Im Siwan dah tamat... Hope dia buat comeback drama best...
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2019 11:43 PM | Show all posts
Sazida replied at 13-1-2019 10:18 AM
Aku tgk muka semua sepesen je. Mcm mana korang bezakan ek?

Kena tengok dengan mata hati sis. Lain sesangat
Reply

Use magic Report

Post time 27-3-2019 11:45 PM | Show all posts
Wookie saranghae
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.130091s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list