Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
10353
View
231
Reply

[Tempatan] Pelajar SMK Padang Midin Kuala Terengganu & Kerbau Peliharaan Ayahnya Memenangi 20 Foto Terbaik Dunia & Juara Asia

[Copy link]

Author: Remyda    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Post time 11-1-2019 02:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Iols teringat fotografer indon..cm ni jugak lah hasil seninya
Mmg cantik
Pic yang bapak dia pakai topi sawah tu iols teringat zaman dedolu .
Alahai..cm kembali tahun 1500an plak
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-1-2019 02:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Gambar ni dari 2015 tak silap. Tapi baru tular baru baru ini dan dalam tempoh setahun dua ni menang award.

Nilai & Karya Seni adalah misteri
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-1-2019 03:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Suchi replied at 11-1-2019 02:54 PM
Banyak gambar dia kat fb photog tu tgk kat album update tahun 2016 patutlah skrg dah sek menengah

Ada pic budak ni dah besar ka ?
Tepek sini
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 03:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Remyda replied at 11-1-2019 02:24 PM
Gambar tular itu dirakamkan jurugambar dikenali sebagai Dollah Deen Photography yang berasal dari Ke ...

Amboi adik ni
Siap pegang tanduk gitu..
Punya lah rapat haa
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 03:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Cantiknya gambar. Pandai org tukang amik gambar tu
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 03:02 PM | Show all posts
Bagus adik nie. Tak ramai yang boleh bermesra dgn byk2 kerbau. Dia nie selamba jer bermain2 dgn berpuluh2 ekor kerbau
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 03:08 PM From the mobile phone | Show all posts
cmf_blingblings replied at 11-1-2019 02:46 PM
Tahniah kpd pemetik butang kamera atau jurufoto.
Jom geng photography kita  ...

Iols layan smartphone photography ja skrg ni sejak dslr rosak huhuh ok gak gambar yg penting teknik yg betul selain dibantu pencahayaan dan editing.
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 03:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Uuu nice! Tahniah dek!
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 03:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Sasakim replied at 11-1-2019 02:51 PM
ada 100 ekor kerbau katanya.kambing lagi.haaaa tudia kaya dalam diam.moga pakcik n anak dia diberi ...

Serious yang mengata menghina tu tak tau ke value semua haiwan tu. Kaya oii
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 03:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Sape la hina pekerjaan bapak dia ni.
Tahu dop sekor kerbau brp ribu?
Darab tgk..

TT i applaoud u atas kerajinan buka thread. Muah skit
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 03:24 PM From the mobile phone | Show all posts
Bodohnya org yg pikir tokey bela kerbau ni miskin.. Nmpk sgt math failll miserably
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 03:24 PM | Show all posts
Tahniah....cantik...tak jemu aku tengok
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 03:25 PM | Show all posts
rasa bahagia je bila tengok gambar-gambar ni
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 03:30 PM From the mobile phone | Show all posts
weezerfan replied at 11-1-2019 03:24 PM
Bodohnya org yg pikir tokey bela kerbau ni miskin.. Nmpk sgt math failll miserably

Hahah betul tu igt harga kerbau tu singgit dua ke tidak takdelah hantaran kawen ribu riban
lg satu tau tak betapa seronok dan bahagianya weh budak syukur ni dapat bermesra dengan alam semulajadi..
Budak bando kena ujan setetes mok dah suh cepat2 masuk umah mandi.
Tengok bonding dia dengan binatang2 tu jelesnyaaaaa.
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 03:34 PM From the mobile phone | Show all posts
susukambingbest replied at 11-1-2019 02:58 PM
Cantiknya gamba ni kaya bpk dia, bnyk btul trnakan. Bagus budknya, jd model pun xletak ...

Yang photog tu pun kemain bg tips pun ciput je tu pun baru 1000 je yg terkumpul selama bbrp tahun jd model utk photog2 ni semua.
Ingat senang ke nak jumpa budak yg rapat ngan binatang2 nih  terutama kerbau dalam filem animasi adalah tidak takde la sampai photog dr merata dunia  mai ganu cari budak ni nk amik gambo.
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 03:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Remyda replied at 11-1-2019 03:01 PM
Ada pic budak ni dah besar ka ?
Tepek sini

Tak jumpa plak.
Dia rajin tolong ayh dia,tolong abang dia bekki motor.
Tgk badan dia cukuplah, abs dia katang2 lagi.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-1-2019 03:38 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi tak pernah saya jumpa seorang budak yang boleh berkawan dengan 70-80 ekor kerbau (yang tidak dicucuk hidungnya) dalam satu masa. Mereka dah kenal dah dengan Syukor ni.


Korang berani ka
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-1-2019 03:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Sesetengah kerbau ada namanya seperti Awang (dah mati), Semek, Baba dan kambing ni pun namanya Bo," kata Nazri dalam catatannya.


Comel - comel namanya
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2019 03:40 PM | Show all posts
bianglala replied at 11-1-2019 01:40 PM
apa lagi..  follow la. :

https://www.facebook.com/syukorkhamis/

uih..ramai rupanya yg pnah amik gambar budak ni..tp mmg yg dollah deen & nazri tu memang paling cantikla...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 11-1-2019 03:50 PM From the mobile phone | Show all posts
noraidil_06 replied at 11-1-2019 03:21 PM
Sape la hina pekerjaan bapak dia ni.
Tahu dop sekor kerbau brp ribu?
Darab tgk..

Kerbau bapak dia ada dalam 80 - 90 ekor.
Orang yg menghina depa tak tahu value tu. Otak tu nampak tang persekitaran kerbau kerbau. Iyo lah kan nampak kotor

Depa kagum kat orang yg pakai smart masuk opis. Kerja dalam aircond
IMG_2418.JPG
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.107949s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list