JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
1234Next
Return to list New
4729
View
64
Reply

Uqasha Senrose Sampai Menangis Terkenang Dosa Lalu

[Copy link]

Author: Cari-Saiful       Show all posts   Read mode

Author
Post time 9-1-2019 04:23 PM | Show all posts |Read mode
Bukan mudah menjadi Uqasha Senrose kerana dirinya sering dilanda kontroversi dan menjadi bahan kecaman orang ramai.


  



Bagaimanapun aktres jelita ini mahu membuktikan yang dirinya boleh menjadi insan yang lebih baik dari sehari ke sehari.


Pergi menunaikan Umrah di Mekah baru-baru ini bersama keluarga telah menjadi momen paling indah buatnya.


  



"Saya bersyukur kerana perjalanan umrah berjalan dengan lancar. Begitu juga dengan ahli keluarga lain, mereka lega kerana segala urusan kami di sana dipermudahkan.


"Apabila pulang ke Malaysia, saya berharap ketenangan yang dimiliki akan terus kekal. Dalam masa sama, saya selalu mendoakan agar terus istiqamah dalam beribadat walaupun tidak berada di Tanah Suci lagi.


"Begitu juga dengan pelbagai persoalan tentang perubahan diri yang pasti akan ditanya ramai orang termasuk soal berhijab. Soalan ini sudah diajukan sebelum berangkat lagi,??? katanya kepada Utusan Online.


  



Tambahnya lagi dia pernah hilang arah kerana kesilapan lalu dan runsing tanpa sebab.


"Saya bersyukur kerana perjalanan umrah berjalan dengan lancar. Begitu juga dengan ahli keluarga lain, mereka lega kerana segala urusan kami di sana dipermudahkan.


"Apabila pulang ke Malaysia, saya berharap ketenangan yang dimiliki akan terus kekal. Dalam masa sama, saya selalu mendoakan agar terus istiqamah dalam beribadat walaupun tidak berada di Tanah Suci lagi.


"Begitu juga dengan pelbagai persoalan tentang perubahan diri yang pasti akan ditanya ramai orang termasuk soal berhijab. Soalan ini sudah diajukan sebelum berangkat lagi."


Uqasha juga tidak mahu terpalit dengan cerita-cerita panas kerana sudah letih dengan apa yang berlaku.


Kredit foto: IG


"Cukup-cukuplah kontroversi dan kisah panas yang boleh menenggelamkan kerjaya seni. Saya mahu menguatkan hati untuk mengatakan tidak kepada perkara-perkara yang mungkin boleh merosakkan diri.


"Apa yang sudah berlaku bukanlah sesuatu yang patut disesali kerana ia banyak pengajaran. Kata orang, sebaik-baik ilmu itu adalah pengalaman. Saya minta maaf kerana pernah menjadi contoh tidak baik kepada masyarakat. Ketika itu saya belum matang dan mudah bertindak tanpa memikirkan dahulu apa akibatnya.


"Tidak dinafikan, sehingga ke hari ini masih ada dalam kalangan peminat yang meragui serta mempersoalkan diri tatkala mahu berubah menjadi baik. Saya tidak mahu berubah disebabkan mulut mereka, biarlah semuanya ikhlas kerana Allah."-CARI
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 05:02 PM | Show all posts
semoga akan dapat hidayah suatu hari nanti & ada sinar baru dalam hidup..

menangis mengenang dosa lalu adalah suatu yang bagus..tapi jangan hanya sampai disitu sahaja
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
Oloh comelnye{:laugh
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 05:34 PM | Show all posts
menangis insaf kat mekah ni kalau perangai mcm sundal semula bila balik mesia,tak taulah nak kata apa...

ps: alamak...kang ada pulak batak yg marah aku sbb kecam minah ni...
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 06:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Hidayah itu milik Allah SWT. Yang penting pengakhiran kita nanti. Minta lah pada Dia supaya tetapkan iman.
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 06:16 PM | Show all posts
() replied at 9-1-2019 05:34 PM
menangis insaf kat mekah ni kalau perangai mcm sundal semula bila balik mesia,tak taulah nak kata ap ...

hahahahhaa
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 06:28 PM From the mobile phone | Show all posts
(): menangis insaf kat mekah ni kalau perangai mcm sundal semula bila balik mesia,tak taulah nak kata apa...ps: alamak...kang ada pulak batak yg marah aku ...

harap la dia tiga orang ni bukan jodoh aku. {:run
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 06:35 PM | Show all posts
gigahertz replied at 9-1-2019 10:28 AM
harap la dia tiga orang ni bukan jodoh aku. {:run

kenapa pulak? cantik kot,kalau den,nak aje...emm no one perfect bro..dah jadi bini nanti boleh didik...hehehehehehe
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 06:40 PM From the mobile phone | Show all posts
() replied at 9-1-2019 10:35 AM
kenapa pulak? cantik kot,kalau den,nak aje...emm no one perfect bro..dah jadi bini nanti boleh did ...

cinta ngan kakak kahwin dengan adiknya.
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 07:03 PM From the mobile phone | Show all posts
cantik dia ni, semoga kekal la istiqamah
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 07:52 PM From the mobile phone | Show all posts
cantiknya..semoga baik2 je ye
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 07:59 PM From the mobile phone | Show all posts
Alhamdulillah. Moga berubah ke arah yang lebih baik
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 09:11 PM From the mobile phone | Show all posts
CardiGans85: Hidayah itu milik Allah SWT. Yang penting pengakhiran kita nanti. Minta lah pada Dia supaya tetapkan iman.


Klau tu kau kata maka jngan kecam org xpkai tudung atau sajat atau safiey sbab Allah xnk bg hidayah, maknanya kau kecam Allah. Hati2 ya  
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 09:22 PM | Show all posts
mood semasa saja ,minah ni sewel ckp xboleh  percaya
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 09:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Balik kang pakai tudung jap..pas dua tiga bulan, sy taknak menipu diri sendiri..flip hair
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 09:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Sekarangcuba lenangkan dosa masa depan pulak {:cryrun
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 09:50 PM | Show all posts
gigahertz replied at 9-1-2019 06:28 PM
harap la dia tiga orang ni bukan jodoh aku. {:run

Orang selalu kata kalau kita terlalu membenci seseorang, akhirnya orang itulah yg dikahwini.  Entah2 awak ni sengaja cakap mcm tu sedangkan dlm hati ada mengharapkan sesuatu.  Dimulut tak sudi, tapi kalau berjodohan....Alhamdulilah... kan?
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 10:06 PM From the mobile phone | Show all posts
nolya replied at 9-1-2019 01:50 PM
Orang selalu kata kalau kita terlalu membenci seseorang, akhirnya orang itulah yg dikahwini.  Enta ...

cam mana nk explain ek. kalau lelaki dia paham perasan macam ni. cinta sakan dengn kakak tapi terkenan kat adik.
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 10:08 PM | Show all posts
() replied at 9-1-2019 05:34 PM
menangis insaf kat mekah ni kalau perangai mcm sundal semula bila balik mesia,tak taulah nak kata ap ...

Berilah dia peluang mengelokkan tingkahnya tanda hikmahnya dia menjejakkan kaki ke tanah suci Mekah. Not unless Uqasha dpt magical transform, tetiba masyarakat akan melihat dia berubah 360 degree lantas dia berpurdah, bersarung tangan dn bersarung kaki. Kemudian entah apa pula segala cakap2 sindiran terus menerus kpd dia. Jelik dibenci, nak jadi baik pun dicurigai. Mudah2an shj akan ada hikmah terkesan kpd seorang Uqasha Senrose.
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 10:25 PM | Show all posts
gigahertz replied at 9-1-2019 10:06 PM
cam mana nk explain ek. kalau lelaki dia paham perasan macam ni. cinta sakan dengn kakak tapi terk ...

Maka begitulah dikiaskan orang2 tua: Rusa yg dijerat, pelanduk yg kena. Anggaplah ianya sbg jodoh ketentuan Ilahi, yg diatur lain yg jadinya lain. Cuma kalau boleh ditanya... kalau sakan mencintai kakak, kenapa terkenan kpd si adik?  Itu curang namanya. Apakah 'mencintai kakak' sekadar camouflag/penyamaran, mata tersenyum melihat ke depan sedangkan ekor matanya melirik ke lain. Gituu ke?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.055664s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list