JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
4471
View
124
Reply

[Tempatan] Restoran Mamak Lapah Biawak Ketika Operasi Oleh Penguatkuasa

[Copy link]

Author: Remyda    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 9-1-2019 03:38 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
KPDNHEP Selangor serbu restoran mamak siang biawak

Satu pasukan penguatkuasaan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna (KPDNHEP) menyerbu sebuah restoran yang didakwa menyamar sebagai restoran mamak Islam yang menjual makanan halal.



Dalam satu kenyataan, KPDNHEP Selangor memaklumkan serbuan dilakukan berikutan aduan yang tular di media sosial mendakwa pekerja restoran tersebut menyiang biawak di kedai tersebut selain mengantungkan gambar ayat suci al-Quran bagi mengaburkan mata pengunjung.

Serbuan yang dilakukan bersama anggota Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) hari ini mendapati restoran yang terletak di Jalan Harmoni Indah 1 Balakong di Selangor itu tidak lagi beroperasi.



Papan tanda di hadapan restoran tersebut juga telah diturunkan selain pintu pagar hadapan dan belakang telah ditutup dan dikunci dengan mangga.

Seorang pengguna Abdul Rahim Manan dalam satu hantara di Facebook sebelum ini mendakwa restoran berkenaan menyamar sebagai kedai mamak Islam dan mengantungkan ayat-ayat al-Quran.

Beliau turut memuat naik satu rakaman video mendakwa seorang pekerja restoran itu sedang menyiang seekor biawak di restoran tersebut
IMG_2311.JPG

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-1-2019 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Restoran mamak menyamar Islam tetapi buat upacara sembahyang Hindu

Teknik penyamaran pemilik restoran mamak yang dimiliki orang bukan Islam bukanlah baru. Pemilik restoran berkenaan sengaja menggantung deretan gambar ayat suci al-Quran, kalimah Allah dan Nabi Muhammad di dalam premis untuk memperdaya pelanggan.

Kantoi, restoran mamak lapah biawak ketika operasi oleh penguatkuasa

Tular video dalam media sosial Restoran mamak milik hindu atas nama Bismillah Biryani lokasinya tidak diketahui.

Sebelum ini banyak restoran mamak tertangkap kerana memperdaya orang Islam kononnya halal tetapi sebaliknya malah menyediakan makanan yang kotor.

Modus operandi restoran mamak ini ialah mereka mengaku  kononnya adalah penganut agama Islam tulen.

Namun rata-rata serbuan pegawai Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) dan KPDNHEP pekerja restoran mamak muslim disoal siasat langsung tidak tahu mengucap dua kalimah syahadah atau membaca surah al-Fatihah sekali gus membongkar rahsia identiti mereka yang sebenar.

Lebih mengejutkan pemilik restoran berkenaan sengaja menggantung deretan gambar ayat suci al-Quran, kalimah Allah dan Nabi Muhammad di dalam premis untuk memperdaya pelanggan yang menyangka ia restoran halal.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-1-2019 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Bismillah Biryani
IMG_2312.JPG
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 03:40 PM From the mobile phone | Show all posts
alhamdulillah...akak mmg x penah jejak mamak
so akak x penah makan biawak2 nih
kowser la nk makan kt mamak
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 03:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Cerita zaman bile nih?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-1-2019 03:40 PM From the mobile phone | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 03:50 PM | Show all posts
ewwwwww.
kari biawak?
biawak masala?
biawak goreng berempah?
nasik kandaq biawak?

bior le awakkkk
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-1-2019 03:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Tapi yg penuh kedai mamak ni Melayu jugak aku nampak


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 9-1-2019 03:52 PM From the mobile phone | Show all posts
Best sangat ka layan mamak
IMG_2313.JPG
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 03:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by pyropura at 9-1-2019 04:11 PM
Remyda replied at 9-1-2019 03:40 PM


Sejak bila pulak kita ada pakai tuktuk?
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 03:55 PM | Show all posts
Apa nama kedai?
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 03:55 PM | Show all posts
biawak sumber protein....biawak lebih murah daripada ayam...dan boleh dijumpai di mana2 longkang ditengah pekan....rentung mana ada duit tak ramai dapat kereja gomen macam orang Melayu...tau....wakakakakakkaka
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 04:04 PM | Show all posts
ya ampun. kat menu dorang tulis apa? kari biawak? biawak masak kicap? biawak masala?  

daging biawak itu banyak parasit. Jika dimakan maka parasit seperti cacing akan berkembang biak di usus  Dagingnya mengandung sejumlah parasit seperti cacing pita jenis sparganosis, yang merosak dan menyebabkan infection pada  tubuh manusia.

Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 04:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Selama nih duk jual biawak masak kari ke cane?
Mujur tak penah masuk kedai nih
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 04:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Ya Tuhankuuu ngkorang dah kenapa sampai buat camtu!
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 04:09 PM | Show all posts
Biawak category white or red meat?
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 04:11 PM | Show all posts
haih. apa nih? nasib baik fox tak baper gemor makan masakan mamak ni. ngeri seh nengok biawak tu
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 04:17 PM From the mobile phone | Show all posts
Eeeuuuwwwwwwww

Jijikla sial biawak eeeiiiewwe


Jangan lak ada yg kata x suka makan xyah nak geli kat makanan org lain

Mmg geli jijik puihhh
Sama mcm i geli kt babi katak kepala ayam lidah lembu tapai etc

Geli loya wekkk
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 04:21 PM | Show all posts
Aku dah lama tak pi kedai mamak. Berkurun lamanya sebab mamak nie pengotor. And tak konfiden dorang nie muslim.
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 04:27 PM From the mobile phone | Show all posts
pyropura replied at 9-1-2019 03:40 PM
Cerita zaman bile nih?

Ini lama dah Kan? Restoren Kat balakong???
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 04:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Ok no more mamak.no more @kg_alyn
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 04:30 PM | Show all posts

setahu aku kt jalan semarak ade satu restoren mamak nama bismillah tp xtau la yg buat pemujaan ke tak
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 04:35 PM | Show all posts
ayoyo kadavalei cerita restoran "mamak" lapah biawak kat Balakong ni cerita tahun lepas lah
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 04:41 PM | Show all posts
wehhh dia potong biawak buat apa?? masak ke apa?? campur dalam kari???
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2019 04:44 PM | Show all posts
Lepas biawak apa pulak? Kokedai?

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.048971s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list