JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
559
View
16
Reply

[Tempatan] Kapal Coast Guard Singapura Didakwa Buat Provokasi Terhadap Kapal Agensi Keselamatan Malaysia?

[Copy link]

Author: Modngengade       Show all posts   Read mode

Author
Post time 7-12-2018 03:10 PM | Show all posts |Read mode









Baru-baru ini berlaku sedikit kekecohan apabila Singapura mendakwa beberapa buah bot daripada agensi keselamatan milik kerajaan Malaysia menceroboh wilayah perairannya secara berterusan sebanyak 14 kali.

Menerusi laporan BERNAMA, Menteri Pengangkutan negara republik berkenaan, Khaw Boon Wan dilaporkan telah menghantar bantahan melalui tiga TPN (Nota Pihak Ketiga).

Khaw juga dilaporkan berkata bahawa pihaknya akan mengambil tindakan tegas terhadap sebarang pencerobohan bagi melindungi kedaulatan negara jiran itu.

Melalui perkongsian yang dibuat oleh seorang pengguna twitter, Matthäus Hetzenauer yang telah berkongsi video yang didakwanya sebagai tindakan agresif daripada Pasukan Pengawal Pantai Singapura ketika menghampiri salah sebuah bot dipercayai milik agensi kesemalatan negara.

    Ini lah bukti insiden di mana pihak berkuasa Coast Guard SG (CG SG)mengejar bot pihak jabatan laut Malaysia kononnya bot Jabatan Laut menceroboh perairan mereka.

    Thread pic.twitter.com/V2wkL6uuk7

    Matthäus Hetzenauer (@Hfnz9) December 6, 2018

Menurutnya, tindakan penguatkuasa negara republik itu kerana mendakwa bot dipercayai milik agensi keselamatan Malaysia itu telah menceroboh wilayah negara itu. Katanya lagi, bot milik agensi Singapura itu juga dikendalikan dengan bahaya sehingga menyebabkan berlaku percikan air kepada penumpang bot milik negara ini.

Dakwa Matthäus Hetzenauer, agensi penguatkuasa Singapura itu turut bertindak menghubungi bot dipercayai milik agensi keselamatan negara dan menggelar mereka sebagai Zionis.

Ujarnya lagi, tindakkan yang diambil oleh bot agensi keselamatan Singapura itu sebagai satu tindakkan yang kurang ajar.

Apa-apa pun diharap masalah ini dapat diselesaikan dengan baik kerana kedua-dua buah negara ini sudah hidup berjiran dalam keadaan aman damai untuk tempoh yang lama.

Sumber : Matthäus Hetzenauer
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 03:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Depa la Zionists..
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 03:17 PM | Show all posts
ape lagi tembak laaa... yg ko duk tgok ape kes...
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 03:31 PM | Show all posts
cendol punya hal ke gaduh2 ni...ahahah
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 03:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Menteri Kulinari Msia ada telor ke??
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 05:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Lorrr. Bot jabatan laut menceroboh tapi cg sg cuma mampu biaskan ombak saja
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 05:15 PM From the mobile phone | Show all posts
pokaibanktokyo replied at 7-12-2018 05:12 PM
Lorrr. Bot jabatan laut menceroboh tapi cg sg cuma mampu biaskan ombak saja

Kalau sotong memang macam tuh pengecut..
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2018 06:38 AM From the mobile phone | Show all posts
cHimo replied at 7-12-2018 09:15 AM
Kalau sotong memang macam tuh pengecut..

Hihih.
SG = sotong.
I like that
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2018 06:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Singaporean men are amahs on wheels
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2018 06:52 AM From the mobile phone | Show all posts
dlu ade abg navy bgktaw aku,jika kapal perang malaysia jalan2 berhampiran sempadan, singapore pun antar la kapal dia buat2 meronda. punyala takot singapore
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2018 07:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Bila MOT dan MOD kedua2 negara nak berbincang...makin lama makin parah kang...
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2018 07:49 AM | Show all posts
mat sabu tgh gentel telor ke?   apa tindakan?  mkn gaji buta ke
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2018 08:00 AM From the mobile phone | Show all posts
hidup singapore
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2018 08:07 AM From the mobile phone | Show all posts
Dh brp lama dh masa berlalu,  mna mat sabun? Dok gentel teloq ngan zaza ka?  Ke tgh cari resepi baru?  Si tingtong ppulak sibuk main tingting...
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2018 08:30 AM | Show all posts
Macam tak biasa tektik ini.  Ayuh kita solidariti bersama kerajaan kita.  Kita menentang Singapura Zionis..... wakakaka
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2018 08:38 AM From the mobile phone | Show all posts
Bajet baywatch le tu..
Reply

Use magic Report

Post time 8-12-2018 11:31 AM | Show all posts
2,508 kali itu adalah jawapan bertulis Menteri Pertahanan pada ketika itu, Dr Ahmad Zahid Hamidi kepada soalan Ahli Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin di Dewan Rakyat pada 20 June 2011.

Pesawat perang Angkatan Udara Republik Singapura (RSAF) telah menceroboh ruang udara Malaysia sebanyak 2,508 kali sejak tahun 2008.

Dalam tahun2011 sahaja, iaitu dari Januari hingga Mei, RSAF menceroboh sebanyak 19 kali. Apa tindakan Angkatan Tentera Malaysia?


dulu ceroboh 2,508 kali ruang udara malaysia
apa tentera kita buat? dorg cuma antar bantahan aja

tak kirala BN ke PH, org melayu kat duni a ni mmg terkenal dgn kelembutan/baik hatinya

kalau kat israel, pesawat singapore tu dh kene tembak dah..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.046134s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list