JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
1234Next
Return to list New
1691
View
96
Reply

[Tempatan] Wajib fardu ain Umat Islam sertai Himpunan Icerd kata Presiden PAS

[Copy link]

Author: DollahRepek    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 7-12-2018 02:56 PM | Show all posts |Read mode
Wajib fardu ain Umat Islam sertai Himpunan Icerd kata Presiden PAS
07 December
ADALAH menjadi kewajipan kepada seluruh umat Islam secara fardu ain untuk keluar beramai-ramai dalam Himpunan Icerd pada 8 Disember ini kata Presiden PAS, Dato' Seri Abdul Hadi Awang.

Beliau berkata demikian dalam satu rakaman video Media Presiden bertajuk "Seruan hadir ke Himpunan Bantah Icerd 812," yang disiarkan di halaman Facebook rasminya pada 3 September 2018.

Hadi Awang Icerd

Katanya umat Islam perlu keluar beramai-ramai dalam himpunan berkenaan bagi menyatakan kewajipan mencegah kemungkaran yang wajib dicegah sebelum berlakunya perkara yang lebih buruk kepada negara kita.

Dalam pada itu beliau turut menyeru penganut agama lain untuk sama-sama menyertai himpunan berkenaan.

"Dalam masa yang sama saya menyeru penganut agama lain, sama-sama juga membantah ICERD ini, kerana perjanjian ini sebenarnya bercanggah dengan semua agama, dan hubungan antarabangsa dalam dunia yang telah dijalin oleh Allah SAW," katanya.

Dalam rakamam yang sama, Abdul Hadi turut menyatakan pendapatnya bahawa ICERD diilhamkan oleh Freemason dan Zionist yang menguasai agensi-agensi di bawah PBB.

"Mengikut pengamatan saya sebenarnya perjanjian ini (ICERD) diilhamkan oleh Freemason dan Zionist, yang menguasai agensi-agensi di bawah bangsa-bangsa bersatu, dengan tujuan untuk menundukkan segala bangsa dalam dunia ini supaya tidak beragama dan tidak berakhlak," katanya.

http://www.milosuam.net/2018/12/ ... t-islam-sertai.html

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 03:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Oh wow. Fardhu ain hurkeh. Kalo tak pegi kira dosa la eh? Takotnyeeeeeeee


Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 03:11 PM | Show all posts
suka hati mak pak dia jer
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 03:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Ni lagi satu wartawan mangkaq!! Allah SAW??? Allah Subhanahu Wa Ta'ala.. Allah SWT..
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 04:01 PM | Show all posts
Fardhu kifayah rasanya..
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 04:05 PM | Show all posts
YA AMPUNNNN... Kenapalah makin tongong.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 04:09 PM From the mobile phone | Show all posts
tapi betol ke ada makan2   ??



Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 04:11 PM | Show all posts

icerd = anti diskriminasi = selari Islam

kenapa orang kuat islam marah ajaran islam ?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-12-2018 04:12 PM | Show all posts
Korang jgn nk hencap lebih2 dekat dia.Dia tu zuhud tau. Sanggup tarik diri dari bertanding utk satu jawatan dalam majlis para ulamak
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 04:16 PM | Show all posts

agama = hubungan manusia dgn tuhan
hubungan ini adalah rahsia
jika suka tunjuk rahsia tanda tak jujur

jadi jika nak cari kawan / pasangan jangan cari nampak kuat agama
betul tak ?
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 04:22 PM | Show all posts
amboi fardhu ain katako...sesedap rasa je hukum
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 04:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Fardu ain??
Amboi....  Nak kata memandai aje boleh?

Tak koser la menyibuk sebegitu...
Layan anak lagi baik..
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 04:30 PM | Show all posts
Duk pakat komen hencap pak lobai tu semua ni dah tengok sndiri full video belum?
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 04:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Hadi bawang lupa ke fatwa sendiri kata harom joinT demo? Wahalalku waharommu
47384071_10210219303238370_3167871562887987200_o.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 05:58 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 7-12-2018 04:50 PM
Hadi bawang lupa ke fatwa sendiri kata harom joinT demo? Wahalalku waharommu

Wow... This is the real penunggang agama..

By the wei... Layakkah lebai hadi mengeluarkan fatwa?
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 06:00 PM From the mobile phone | Show all posts
           .
PE_20181207_174346.png
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 06:06 PM | Show all posts
Hadi ingat dia ni tuhan ker boleh jatuhkan hukum fardu ain, wajib bagai? Dia tak tengok ker negara kelahiran Islam iaitu Arab Saudi pun ratify ICERD?
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 06:08 PM From the mobile phone | Show all posts
Dgrnya berpuluh2 bas bakal gerak dr pantai timur
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 06:11 PM | Show all posts
rayray28 replied at 7-12-2018 06:08 PM
Dgrnya berpuluh2 bas bakal gerak dr pantai timur

Buat je lah ka Pantai Timur. Dapat coverage juga dari mengangkut rakyat ke KL
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 06:17 PM From the mobile phone | Show all posts
rayray28 replied at 7-12-2018 06:08 PM
Dgrnya berpuluh2 bas bakal gerak dr pantai timur


kesian  ..        
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 06:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga semua berjalan lancar... Aminnn.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 06:21 PM | Show all posts
takyah la sakit hati, jiwa bernanah tgk orang islam orang melayu berkumpul

relax2 sudah.

tak sentuh agama korang pun

Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalu diikutkan arab saudi, palestin indonesia semua buat icerd, xde masalah pun..israel je yg xbuat icerd so pas ni sokom yahudi le ni
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 06:50 PM From the mobile phone | Show all posts
dodolgemok replied at 7-12-2018 04:50 PM
Hadi bawang lupa ke fatwa sendiri kata harom joinT demo? Wahalalku waharommu

Kahkahkah ! Sundri keluar hukum sundri ada pening kasi pusing itu hukum. Bak kata sis Changa, baik sembah berhala jah
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2018 06:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Muntz replied at 7-12-2018 06:06 PM
Hadi ingat dia ni tuhan ker boleh jatuhkan hukum fardu ain, wajib bagai? Dia tak tengok ker negara k ...

Begitulah puak2 Isele sanjungan ummah meleis.
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.052171s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list