JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1307
View
36
Reply

LOOM untuk mengayam manik

[Copy link]

Author: FanTasyCreaTioN       Show all posts   Read mode

Author
Post time 30-11-2018 11:42 PM | Show all posts |Read mode
Beads Lover ❤️
Be Creative Be Imaginative
Arini kita belajar buat LOOM.
Loom ni kegunaan nya untuk memudahkan kita untuk mengayam manik untuk di jadikan rantai atau gelang tangan atau sebagai hiasan dinding.
FC tak bagi sukatan tau .. sebab ketinggian dan kelebaran Loom ni bergantung kepada keselesaan kita sendiri.


bead0.jpg


bead9.jpg

bead1.jpg

bead2.jpg

bead3.jpg

bead4.jpg

bead5.jpg

bead7.jpg

bead8.jpg

manik1.jpg

manik2.jpg

manik3.jpg


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2018 05:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Sempat lagi cik cing enteprem
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-12-2018 05:43 PM | Show all posts
sharlenetexas replied at 1-12-2018 05:21 PM
Sempat lagi cik cing enteprem
hahaha tu kenal kan .. cik puan mimah patimah

hampir semua gambar ada dia .. makin tolak ke tepi makin menjadi perangai

minat manik ke?

ikut cara lama tu memang lama nak siap
susah pun yer


dengan guna loom ni.. seminggu jer siap


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-12-2018 05:44 PM | Show all posts
Terimakasih Momod @friedfishsoup
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2018 05:45 PM From the mobile phone | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 1-12-2018 05:43 PM
hahaha tu kenal kan .. cik puan mimah patimah

hampir semua gambar ada dia .. makin tolak ...


Suka manik chunky wat gelang je. Nak menjahit manik seed bead tu tak sanggup.

Sekarang uols beli manik kat mana?
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2018 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Nice sharing fc
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-12-2018 05:56 PM | Show all posts
sharlenetexas replied at 1-12-2018 05:45 PM
Suka manik chunky wat gelang je. Nak menjahit manik seed bead tu tak sanggup.

Sekarang uols b ...
ni adik kita buat gelang tangan
bead80.jpg

yang ni sehari siap

kita beli manik kat kedai kecik kecik ..
banding banding kan rega
selalu dapat rm1 300seed beads

kat Sarawak ni


Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-12-2018 05:58 PM | Show all posts
Sharing is Caring dear ..
Thanks

rasa best kalo dapatkawan kawan sama minat


Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2018 06:01 PM From the mobile phone | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 1-12-2018 05:58 PM
Sharing is Caring dear ..
Thanks


Dulu2 suka, sekarang ni sibuk dah tak sempat nak buat kraf2 ni. sempat tengok je la
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-12-2018 06:08 PM | Show all posts
Catpaw replied at 1-12-2018 06:01 PM
Dulu2 suka, sekarang ni sibuk dah tak sempat nak buat kraf2 ni. sempat tengok je la
FC kebetulan ja.. hobi jadi duit .. haha apalagi kan

dari tak buat pa2

manik ni pun baru lagi
sebab adik dah abes SPM..
dia tak tau nak wat pa
suruh sambung study dia kata malas .. nak kerja
sementara tu .. cari2 juga apa dia boleh buat dari tak buat pa2

dengan loom ni.. senang skit
bersemangat juga dia
tempahan pun makin banyak .. tak tau larat ke tak dia nak buat tu


Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2018 06:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Mesin loom tu, mesin ke ? beli ke buat sendiri tu?
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2018 06:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Woow.....kreatifnya....hanya guna btang paip je
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-12-2018 06:15 PM | Show all posts
Catpaw replied at 1-12-2018 06:09 PM
Mesin loom tu, mesin ke ? beli ke buat sendiri tu?
FC buat sendiri ..

yang jual rata-rata d buat dari kayu


asalnya jenis duduk.. ( yang FC tengok dalam utube la )
bila jenis duduk loom nya .. sakit bahu .. sakit belakang .. sakit pinggang

ni FC buat cara menegak.. lebih selesa




Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-12-2018 06:17 PM | Show all posts
Redvelvet3 replied at 1-12-2018 06:12 PM
Woow.....kreatifnya....hanya guna btang paip je
kena kreatip sekarang ni ..
nak beli mahal..dan kebanyakan nya dari kayu

ni kira mudah la kalo nak kemana mana ..
boleh bukak .. simpan dan pasang balik



Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2018 06:27 PM From the mobile phone | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 1-12-2018 06:15 PM
FC buat sendiri ..

yang jual rata-rata d buat dari kayu

Bolehla FC jual mesin merajut manik pula
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2018 06:32 PM From the mobile phone | Show all posts
FanTasyCreaTioN replied at 1-12-2018 06:17 PM
kena kreatip sekarang ni ..
nak beli mahal..dan kebanyakan nya dari kayu


Bagusnya....
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 1-12-2018 06:44 PM | Show all posts
Catpaw replied at 1-12-2018 06:27 PM
Bolehla FC jual mesin merajut manik pula
hahaha FC ajar jer

suka kongsi ilmu


tak luak pun rezeki .. malah bertambah tambah


Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2018 08:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by sharlenetexas at 1-12-2018 08:05 PM
FanTasyCreaTioN replied at 1-12-2018 05:56 PM
ni adik kita buat gelang tangan




Uols guna yg mcm Chinese Seed Bead saiz 11/0 ke?

451-000-1000x1000.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 1-12-2018 11:32 PM From the mobile phone | Show all posts
kalau dh tgn seni, otak kreatif, tukar apepon boleh jadi sumber pendapatan.. kreatif fc ni.. fc dh xbuat resin ke hape nth and miniature yg comel2 tu ke?
Reply

Use magic Report

Post time 2-12-2018 12:10 AM From the mobile phone | Show all posts
wahhhh kreatif nya fc..yang kucing2 tu comel sangat
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.057653s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list