JAWATAN KOSONG DIPERLUKAN SEGERA! Jana pendapatan dari rumah sebagai penulis freelance kami. Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
13413
View
99
Reply

Berapa kerap engkorang jimak dalam seminggu? Jangan tipu berdosa

[Copy link]

Author: ayahmasihkuad       Show all posts   Read mode

Author
Post time 19-11-2018 03:46 PM | Show all posts |Read mode


Pasti anda pernah tertanya-tanya, berapa kerap anda perlu melakukan hubungan seks dengan pasangan? Berapa jumlah yang normal? Ini jawapannya...



Adakah anda melakukan hubungan seks yang mencukupi? Anda mungkin tertanya-tanya soalan ini jika anda perlu melakukan aktiviti seks sekerap mungkin selepas membaca tentang pasangan lain melakukan hubungan seks setiap hari.
Berita baik untuk pasangan yang letih bekerja dan menjaga anak-anak, kajian menunjukkan anda tidak perlu melakukan hubungan seks setiap hari untuk meraih ganjarannya.

Satu kajian baru-baru ini mendapati pasangan sudah berkahwin lebih cenderung melaporkan perasaan bahagia, manfaat yang mendatar kerana frekuensi seksual seminggu sekali.
Mereka yang berkata melakukan hubungan intim empat atau lebih dalam masa seminggu tidak melaporkan rasa lebih bahagia daripada mereka yang melakukannya seminggu sekali.
"Pasangan boleh jadi tertekan untuk cuba melakukan seks sekerap mungkin," kata Amy Muise, seorang penyelidik PhD yang mengkaji hubungan seksual di Dalhousie University di Kanada.

"Seminggu sekali "matlamat yang lebih realistik untuk ditetapkan," kata Muise penulis utama kajian itu, yang diterbitkan pada bulan November di jurnal Sosial Sains psikologi dan personaliti.

Kajian mendapati seks boleh meningkatkan kebahagiaan kerana ia membuatkan pasangan lebih puas dalam hubungan mereka.


"Bagi mereka yang berada dalam perhubungan, kualiti hubungan romantis mereka adalah salah satu ramalan yang paling besar kebahagiaan mereka secara keseluruhan," kata Muise.
"Melakukan seks lebih daripada sekali dalam seminggu mungkin tidak dapat meningkatkan hubungan, walaupun ia tidak buruk."

Walaubagaimanapun, terdapat beberapa persoalan dengan penyelidikan ini, kata Muise. Pertama, ia tidak jelas yang manakah lebih penting, seks atau kebahagiaan.









Pasangan mungkin berpendapat hubungan seks sekali seminggu atau lebih boleh menjanjikan kegembiraan dalam hubungan dan kehidupan mereka, dan bukan hubungan mereka yang membantu menjadikan mereka gembira.
Atau kedua-duanya mungkin benar: Seks meningkatkan kebahagiaan dan kebahagiaan meningkatkan seks.
"Sudah tentu ada pasangan yang percaya hubungan seks kurang kerap akan membantu keakraban mereka, dan terdapat pasangan yang akan gembira jika mereka melakukan hubungan seks lebih daripada sekali seminggu," kata Muise.


Multiple Polls: ( Max 2 choices ), Total 155 Users voted
Your User group have no permission to vote

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2018 04:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Tumpang lalu.. nk tgk gambo hiasan je
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2018 04:52 PM | Show all posts
stendet 3x seminggu
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2018 05:02 PM From the mobile phone | Show all posts
At least 3x seminggu.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 19-11-2018 05:26 PM | Show all posts

ada ke yang sebulan sekali je
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2018 05:41 PM | Show all posts

baru kahwin mungkin sehari 3 x. lama2 seminggu 2 kali je
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2018 05:56 PM From the mobile phone | Show all posts
14x smggu. 2kali sehari sebelum makan / jika perlu
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2018 07:03 PM From the mobile phone | Show all posts
setahun sekali
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2018 07:28 PM From the mobile phone | Show all posts
Victorioussss replied at 19-11-2018 05:56 PM
14x smggu. 2kali sehari sebelum makan / jika perlu

12 jam sekali?
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2018 08:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Sebulan sekali pon belum tentu..huhu
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2018 08:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Sebelum tido.......terjaga tengah tido masa nak bangun buang air......dan morning glory...Malaih la nak kira kih..kih..kih...kih
Reply

Use magic Report

Post time 19-11-2018 11:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Takde laki....nanti dah berlaki aku update....wakakakkakakka
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2018 04:16 AM From the mobile phone | Show all posts
Pantang bertembung .
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2018 05:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Victorioussss replied at 19-11-2018 05:56 PM
14x smggu. 2kali sehari sebelum makan / jika perlu

Ayo..mcm mkn ubat
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2018 10:25 AM From the mobile phone | Show all posts
onexox97 replied at 19-11-2018 11:03 AM
setahun sekali

Setahun sekali pun payah
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2018 12:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Harusla lebih...jarang jumpa
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2018 01:44 PM From the mobile phone | Show all posts
pichee replied at 20-11-2018 05:53 AM
Ayo..mcm mkn ubat

Ok lagi tu. Ada org yg meol kenal.Ms muda dulu kira mcm gro. Pastu dlm mid 30 kawen ngn org kaya yg baru mati bini. Ms tu memula kawen. Sheol citer theol make love mcm solat 5 waktu. Ms tu meol kecik x phm. Sheol citer kt mak meol... Bila dh besar mcm ni pikir balik.. Xtau mn dia dpt energy
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2018 01:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Victorioussss replied at 19-11-2018 05:56 PM
14x smggu. 2kali sehari sebelum makan / jika perlu

Hari kerja pun on jugak ke sis
Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2018 03:42 PM | Show all posts
Victorioussss replied at 19-11-2018 05:56 PM
14x smggu. 2kali sehari sebelum makan / jika perlu

vic, hang buat mcm ambil antibiotic courses ye?

Reply

Use magic Report

Post time 20-11-2018 03:43 PM | Show all posts
2 kali seminggu on average
majority bukan sy yg mulakan
sy low-ish sikit drive nya
dah tua
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.092071s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list