CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
1234Next
Return to list New
View: 10982|Reply: 76

Sajat Bengang Ramai Tuduh Dia Guna 'Auto Tune' Untuk Suara Lunak Menggoda

  [Copy link]
Post time 12-9-2018 11:13 AM | Show all posts |Read mode
Isu lagu terbaru Datuk Seri Aliff Syukri dan Nur Sajat  masih lagi menjadi topik hangat dibincangkan.




Kredit foto: YouTube TV Terlajak Laris




Selain dikecam kerana liriknya yang membawa unsur lucah, suara mereka juga menerima kritikan hebat terutama suara Sajat yang dikatakan umpama mengepit halkum ketika menyanyi.


Malah, usahawan kosmetik itu juga dituduh menggunanakan 'auto tune' bagi melunakkan suaranya ketika menyanyikan lagu 'Bobo Di Mana'.


Sajat yang terkenal kuat melenting apabila menerima kritikan tampil membuat penjelasan berhubung perkara itu.




  





Katakan tidak untuk auto tune!

"Kau ingat suara aku ni guna auto tune ke untuk lebih lembut, sedap dan menggoda untuk lagu tu?

"Dah sah-sah itu suara asli aku!" katanya.


Sajat juga menyanyikan bahagiannya dalam lagu itu bagi membuktikan suaranya adalah asli.

"Kan sama tu! Hei, suara kita asli tau. (Suara) perempuan," tegasnya.


Penjelasan Sajat itu mendapat perhatian netizen yang dalam masa sama turut terhibur dengan usahanya membuktikan bahawa suaranya adalah suara wanita asli.








Malah, rata-rata netizen turut geli hati dengan cara sebutannya ketika menyebut 'auto tune'.




'Tune' pun tak reti nak sebut, ada hati mengaku suara sedap








Eh, sekejap! Celah mana dia menggunakan auto tune tu?




Kredit foto: IG/Twitter




Anda rasa, ada perbezaan tak kalau Sajat guna auto tune? - CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-9-2018 11:20 AM | Show all posts
asli konon. segarau2 suara pompuan, org tahu dia pompuan. dgr sore sajat automatik terbyg jantan
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 11:20 AM From the mobile phone | Show all posts
Lunak menggoda la sgt
Rangkap pertama ko nyanyi pun rasa nak berdarah telinga dengar
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 11:27 AM | Show all posts
suara macam mesin tebu, parau jek..
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 11:33 AM | Show all posts
Tak leh blah komen yg "pala bapak ko menggoda, suara mcm sliding door tersekat"..
gigil aku menahan ketawa kt opis ni....siooott je....
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 11:43 AM | Show all posts
lampu_liplap replied at 12-9-2018 11:33 AM
Tak leh blah komen yg "pala bapak ko menggoda, suara mcm sliding door tersekat"..
gigil ak ...

hahahah shin pun, sliding door tersekat

bam ajad kalo ketawa mcm kuda semput, tersekat kat adam apple dia.
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 11:44 AM | Show all posts
tapi tak sesumbang suara safie ..bernanah telinga dengar semlm
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 11:46 AM From the mobile phone | Show all posts
'bergerar' zip seluar alip syukri dengar suara bangjad
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-9-2018 11:49 AM | Show all posts
sajat sebut gak diangkat angkat tu bunyi fonen sangat.. tp lagi dasat suara pudin... berdarah telinga
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 11:49 AM From the mobile phone | Show all posts
memang auto tune pun tapi tetap garau macam jantan . suara yang sekor tu ok sikit. motif aku dan husband gi tengok video theyols sampai terlekat suara itu di kepala
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 11:50 AM From the mobile phone | Show all posts
ayjay replied at 12-9-2018 03:46 AM
'bergerar' zip seluar alip syukri dengar suara bangjad

kahkahkah zip bergerar sebab tolor nak tercabut
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 11:51 AM | Show all posts
Auto-tun!!! WAKAKAKAKAKAKAKAKA
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 11:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Lawak pagi ini
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 12:42 PM | Show all posts
Bila ko nyanyi makin terserlah suara kejantanan tu. Tak mampu nak kepit dah sajat oiii. Pompuan tulen tak koser la nak ngaku pompuan beria2 sgt mcm ko
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 12:46 PM | Show all posts
Fazura tu pun autotune. apatah lagi ko Jat!  

Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 12:52 PM | Show all posts
blum dgar lagi sore si sapi lias tu nyanyi lagu ara johari..lagi hauk but xde autotune la..kemurungan ak pepagi tadi ble dgar sore si sapi tu
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 12-9-2018 12:56 PM | Show all posts
Motip 3 kali iols tengok video lagu ni. 1st fokus kat Sajat, 2nd fokus kat minah indo tu, 3rd fokus kat Tok Lip

Lepas tu tekan dislike
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 01:16 PM | Show all posts
suara dlm lagu ni lagi terserlah kejantanan bamjad berbanding lagu abg nak tegur.
hormon perempuan dia dah nak expired kot...
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 01:20 PM | Show all posts
Try hard bang jat ni. Part dia rap tu yang pakai auto tune, dengan dato aliff & lunacinta sekali auto tune
Reply

Use magic Report

Post time 12-9-2018 01:25 PM From the mobile phone | Show all posts
pompuan la sgt
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

20-8-2022 10:53 AM GMT+8 , Processed in 0.088847 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list