Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
5940
View
86
Reply

UCAPAN

[Copy link]

Author: eileen80       Show all posts   Read mode

Author
 Author| Post time 3-5-2019 11:13 AM | Show all posts
Assalammualaikum.
Sempena kedatangan Ramadhan yang bakal muncul beberapa hari lagi, i mengambil kesempatan ini untuk ucapkan...


ramadhan.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 4-5-2019 11:03 PM | Show all posts
Selamat menyambut bulan Ramadhan kepada semua poremer Islam di bod Johor
semoga amalan dan ibadah kita diterima Allah.
moga kita juga perbanyakkan baca al-quran.


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 6-5-2019 10:16 AM | Show all posts
Edited by mattzzx at 6-5-2019 10:19 AM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-5-2019 09:39 AM | Show all posts
jom la bg ucapan kat sini @ipes2 @noradil_06 @Kak-Leen @icha80
Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 01:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by icha80 at 14-5-2019 01:27 PM

Assamualaimum wbh kepada Warga Bod Johor.

Saya ucapkan selamat berpuasa dan beribadat di bulan Ramadan tahun ini.
Banyakkan amalan bersedekah untuk mendidik hati dan jiwa supaya sentiasa bersyukur dengan pemberianNya.
Semoga semuanya diberi kesihatan yang baik dan sentiasa di bawah Rahmat dan kasih sayang Allah swt.
Yang balik beraya di Johor. Hati2 di jalan raya.
Saya tak balik raya tahun ni. Tapi minggu depan balik nak jjcm Param JB.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 07:33 PM | Show all posts
eileen80 replied at 14-5-2019 09:39 AM
jom la bg ucapan kat sini @ipes2 @noradil_06 @Kak-Leen @icha80

terima ksih!
selamat berpuasa pada semua
moga bulan mulia ini dimenafaatkan

Silhouette_of_Badshahi_Mosque.JPG

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 14-5-2019 11:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Selamat berpuasa semua. Semoga mendapat keberkatan di bulan ramadhan ni.

Pergi param cari air tebu
Tapi terbeli pulak murtabak
Tetapkan iman jauhkan nafsu
Nnt nak raya poket rabak

Tepung pelita sedap dirasa
Hidang sekali cincau soya
Selamat berpuasa
Selamat hari raya

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2019 09:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Tq mod pm.

To All Johorean... selamat menjalankan ibadat puasa dan Raya nanti berhati hati fi jalan raya!

Aaaaa sy rindu lauk opor ayam tok!! kalau raya dedulu balik johor mesti ada lauk opor  ni.

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2019 09:42 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2019 09:47 AM | Show all posts
ucapan-ramadhan.mdf.jpg

Salam Ramadhan uols

Kumpulan Ucapan Selamat Hari Raya Idul Fitri 2019 1440 H Terbaru.jpg

AND Selamat Hari Raya gengs.


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2019 12:28 PM From the mobile phone | Show all posts
eileen80 replied at 14-5-2019 09:39 AM
jom la bg ucapan kat sini @ipes2 @noradil_06 @Kak-Leen @icha80

Assalamualaikum...

Selamat berpuasa di bulan Ramadhan yg mulia ini buat semua..
Dah hari ke sepupuh berpuasa tapi akak tak pergi lagi tengok kuih-muih dan lauk-pauk Johor di bazar ramadhan Bandar Kluang ni.. Suami belikan air khatira kat tempat biasa tapi tak kick macam tahun2 sebelum ni..
Akak hari ni teringin nak makan mandai dgn nasi panas!
Tapi tekak nak juga ayam ungkep... Macamana tu?

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2019 01:57 PM | Show all posts
Edited by cmf_anisss84 at 16-5-2019 09:01 AM

K♥h♥a♥s♥ U♥n♥t♥u♥k♥ W♥a♥r♥g♥a♥ B♥o♥a♥r♥d♥ J♥o♥h♥o♥r♥


🇩​🇦​🇳​





Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 15-5-2019 04:51 PM | Show all posts
Selamat berpuasa kepada warga johor..... all i can think of about Johor is GREAT food...  mee rebus tulang... murtabak cheese.. nasi ambeng..
photo6260261159064152128.jpg

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2019 09:55 AM | Show all posts
Kak-Leen replied at 15-5-2019 12:28 PM
Assalamualaikum...

Selamat berpuasa di bulan Ramadhan yg mulia ini buat semua..

sedapnya msk ungkep
favorite taka tp x gheti msk, gheti ngap aje
air khatira kat bangi ni ramai gak buat tp x sesedap yg kat muo
mau kena kutuk nnt dgn org lain dan kena label bangsa jhr

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2019 09:58 AM | Show all posts
ramadhan.png

Aslm

Selamat berpuasa buat warga Johor khususnya dan warga forum amnya
pejam celik pejam celik dah msk hari ke sebelas kita berpuasa
x sabar nk blk muo hujung minggu depan

nak gie bazar kat Jubli Intan dan nak beli murtabak spore serta air sirap bandung


Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2019 10:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Assalamu'alaikum pada warga johor...selamat berpuasa...beribadah, memasak juadah dan membuat persiapan raya..
Lama tak p johor, ...teringat kat teloq pindang n bahulu gulung...
Tq mod eileen80 menjemput saya masuk bod ini

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 16-5-2019 12:43 PM | Show all posts
takayama replied at 16-5-2019 09:55 AM
sedapnya msk ungkep
favorite taka tp x gheti msk, gheti ngap aje
air khatira kat bangi ni  ...

i yg anak jati johor pon... xpnh minum air katira..

Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2019 01:38 PM From the mobile phone | Show all posts
takayama replied at 16-5-2019 09:55 AM
sedapnya msk ungkep
favorite taka tp x gheti msk, gheti ngap aje
air khatira kat bangi ni  ...

Akak tak tahu kenapa tapi air bandung kalau minum kat Johor ni rasa dia lain dari kat negeri lain tau.. Kalau sini akak suka minum kat nasi briyani Hj Dollah @ nasi briyani tmn idaman.Cukup semuanya.

Meh akak share dgn taka. (Dah mcm nama member dlm Terrace House pulak..) Ni resepi dari cgct dalam thread makanan Johor

Ayam Ungkep Jawa resepi cgct1970

1 ekor ayam tua/ ayam kampung - potong kecil2 (boleh juga guna ayam muda)
3 c.besar ketumbar
1/2 c.teh jintan putih (yang halus)
2 batang serai
6 ulas bawang merah
2 ulas bawang putih
1 inci halia
1 inci kunyit hidup
20 tangkai cili kering - buang biji , rendam air panas/rebus sekejap
2 c.b serbuk kari daging
1 keping asam keping
sedikit garam , gula

Cara memasak :
1. Kisar halus semua bahan di atas kecuali ayam, serbuk kari, asam kepin, garam dan gula.
2. Panaskan minyak, tumiskan bahan kisar sehingga wangi dan naik bau. Masukkan serbuk kari dan
kacau rata...biarkan garing sikit.
3. Masukkan ayam , kacau rata dan masukkan ayam. Masak biar ayam lembut dan kuah kering sedikit.
Tambahkan dengan asam, garam dan gula. sesuaikan rasa. Angkat dan hidangkan.

* jika guna ayam muda, letak kuah separas ayam shj. Jika ayam tua lebihkan kuahnya sedikit dan
jangan masukan asam sebelum ayam lembut.

Comments

i nak copy resepi akak yer.. nak try hjg minggu nanti.  Post time 16-5-2019 02:12 PM

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2019 01:39 PM From the mobile phone | Show all posts
eileen80 replied at 16-5-2019 12:43 PM
i yg anak jati johor pon... xpnh minum air katira..

Teringin nak rasa air khatira yg famous kat JB tu.. Time bulan puasa je ada, kata org. To kena cepat...

Terima kasih eileen sebab banyak sedekah kacang!
Reply

Use magic Report

Post time 16-5-2019 02:14 PM | Show all posts
eileen80 replied at 16-5-2019 12:43 PM
i yg anak jati johor pon... xpnh minum air katira..

alahai kesiannya momod
bg kaka sedap gaklah tp kena yg pandai buat klu x adeh
rs cam x balance


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
0.103778s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list