CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 8544|Reply: 125

9 Mei: Orang Kampung Bolehlah, Tapi Kalau Bekerja Susah - Tun M

[Copy link]
Post time 10-4-2018 05:28 PM | Show all posts |Read mode
"Untuk orang kampung mereka boleh, tetapi kalau bekerja susah.

Ia juga susah kepada mereka yang tinggal di luar negara."



Pengerusi Pakatan Harapan (PH), Tun Dr Mahathir Mohamad berkata demikian pada sidang media selepas Mesyuarat Presiden PH berikutan penetapan 9 Mei sebagai hari pengundian.




Foto: IG Mahathir Mohamad




Memetik Astro AWANI, beliau menjelaskan tarikh berkenaan akan menyukarkan pengundi yang bekerja untuk membuang undi.


Menurut mantan perdana menteri itu, ia juga bukan satu tindakan demokratik kepada pengundi selain memberi kesan kepada Barisan Nasional (BN) dan PH sendiri.

"Contohnya, 500,000 pekerja kita yang berada Singapura akan menghadapi kesukaran untuk mengundi. Ia bukan tindakan demokratik," katanya. - CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-4-2018 05:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Mmg itu pn motif nya buat pilihanraya hari Rabu... dia tahu most yg educated, urban serta hidup di bandar ramai yg sokong pembangkang
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 05:32 PM | Show all posts
Orix replied at 10-4-2018 05:30 PM
Mmg itu pn motif nya buat pilihanraya hari Rabu... dia tahu most yg educated, urban serta hidup di b ...

bos dah kasi cuti pun haha
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 05:34 PM From the mobile phone | Show all posts
dah diberi cuti pun {:love
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 05:36 PM | Show all posts
takyah cite psl demokratik la tun... dulu menda sama tun buat.....
dah lupa ke dok tekan pembangkang zaman tun dulu.... PAS menang kat trg.... royalti ditukar jd wang ehsan.... wang ehsan dibg terus pd cacai2 umno.....  pembangkang ditekan dipenyek... lupa ke?

dah paling bangang dulu tun masukkan anwar dlm lokup... lps tu tun bersama anwar menentang najib.... najib tu sapa yg pilih?? takkan @dodolgemok yg pilih
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 05:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Haah. Kenapa pilih hari rabu? Kalau bekerja dkt kl tapi kg dekat utara or kelantan terengganu mcm mane?
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 05:39 PM | Show all posts
dinopower2 replied at 10-4-2018 05:36 PM
takyah cite psl demokratik la tun... dulu menda sama tun buat.....
dah lupa ke dok tekan pembangkan ...

hidupla anda di zaman sekarang bukan zaman silam
adakah dengan kemasukan anwar ke jel oleh tun maka kita bersepakat mngundi umno juga kerana bengang dengan tindakan tun 10 tahun yg lalu
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 05:41 PM | Show all posts
BN pengecut...insyallah Tun kita akan ubah kali ini... #sokongtun4life
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-4-2018 05:42 PM | Show all posts
sofiazara replied at 10-4-2018 05:39 PM
hidupla anda di zaman sekarang bukan zaman silam
adakah dengan kemasukan anwar ke jel oleh tun ma ...

sapa suruh sokong umno... takde sbut pun
terima la hakikat.... tun tu yumno.... yg bakal kembali masuk umno lepas bijan kena humban
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 05:45 PM | Show all posts
dinopower2 replied at 10-4-2018 05:42 PM
sapa suruh sokong umno... takde sbut pun
terima la hakikat.... tun tu yumno.... yg bakal kemba ...

chuols nak undi pas ke
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 05:46 PM | Show all posts

marah mek @hzln nanti
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 05:48 PM | Show all posts

sian kat pas, beriya-iya buat ruu 355 sekali cadangan ditutup daaaaaa
parlimen pun bubar huhuhhu
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 05:49 PM From the mobile phone | Show all posts
LautBiru52 replied at 10-4-2018 05:39 PM
Haah. Kenapa pilih hari rabu? Kalau bekerja dkt kl tapi kg dekat utara or kelantan terengganu mcm ma ...

Konsepnya adalah anda mengundi di tempat anda tinggal sekarang dan bukan di kampung.

Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 05:51 PM From the mobile phone | Show all posts
ultra78 replied at 10-4-2018 05:49 PM
Konsepnya adalah anda mengundi di tempat anda tinggal sekarang dan bukan di kampung.

Oo mcm tu
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 05:52 PM | Show all posts
LautBiru52 replied at 10-4-2018 05:39 PM
Haah. Kenapa pilih hari rabu? Kalau bekerja dkt kl tapi kg dekat utara or kelantan terengganu mcm ma ...

lautbiru52

nick ko ni macam org gomen je, ptd 52 ke
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 06:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by LautBiru52 at 10-4-2018 06:05 PM

-double post-
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 10-4-2018 06:05 PM From the mobile phone | Show all posts
sofiazara replied at 10-4-2018 05:52 PM
lautbiru52

nick ko ni macam org gomen je, ptd 52 ke

Halamak. Tett. Bukan. Hahaha
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 06:07 PM | Show all posts
dinopower2 replied at 10-4-2018 05:36 PM
takyah cite psl demokratik la tun... dulu menda sama tun buat.....
dah lupa ke dok tekan pembangkan ...

zaman mahathir pun aku ingat dulu dulu mengundi hari bekerja juga
lepas abis zaman dia, baru merasa mengundi weekend

start zaman pak lah, baru merasa mengundi weekend
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 06:09 PM | Show all posts
wat masa hari pertama raya aidilfitri takleh ke?

time tu semo orang bergembira
Hari raya disambut dengan gembira

Miskin kaya memakai baju baru warna-warni
Mengunjungi sanak-saudara kaum famili
Sungguh hebat pemandangan di hari raya ini
Tua muda wajah berseri-seri

Marilah bergembira
Bersama menikmati hari raya
Mintak mak kuih sepotong
Saya mahu makan kerna perut kosong
Reply

Use magic Report

Post time 10-4-2018 06:11 PM From the mobile phone | Show all posts
dinopower2 replied at 10-4-2018 05:46 PM
marah mek @hzln nanti

Makcik aku kuat umno, dlm wasap grup anak beranak tadi membebel la anak2 jua anak2 sedara dia yg keja jauh2 sbb buat hari ngundi tgh2 minggu (terutama bbrp org yg dah berangan nak pakoh pembangkang tp mintak duit minyak dgn umno hahahaha), dia kata kita ni akalan org bawahan, bulih ckp mcm2 apsal diaorang buat gitu, org2 atasan lebih tahu apa yg diaorang buat....tipikal makcik umno sgt mentalitinya, pemimpin semua cerdik, rakyat bawahan bodo2 belaka...lol
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

31-1-2023 04:00 PM GMT+8 , Processed in 0.116809 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list