CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
1234Next
Return to list New
View: 5127|Reply: 62

Suami Muflis, Isteri Guna RM19juta Untuk Berjudi

[Copy link]
Post time 3-4-2018 05:55 PM | Show all posts |Read mode
Gara-gara isterinya, seorang lelaki muflis gara-gara wanita tersebut telah menggunakan wang sejumlah £3.5 juta (RM19 juta) untuk berjudi.


Menurut laporan Metro UK, Christopher Forte mengahwini Julia Posman, seorang wanita Indonesia pada 2014.


Disebabkan buta dengan cinta, Forte tidak menyedari tentang hutang isterinya sehingglah mereka bercerai.


Sewmuanya mula terbongkar bila wanita tersebut ada memberitahu yang dia berhutang sebanyak £2.5 juta (RM13.6 juta) dengan dua ahli perniagaan, selain hutang kad kredit.


Christopher dan Julia, Foto: Metro UK


Bagi membantu isterinya melangsaikan hutang, Forte bukan sahaja menggunakan duit miliknya malah sanggup berhutang dengan ibu bapanya.


Wanita itu juga mendakwa memerlukan duit untuk mendapatkan visa.


"Saya warga British, dia isteri saya. Dengan bayaran beberapa ribu sahaja sepatutnya kami boleh mendapatkan visa.


"Tapi saya tak sedar, mungkin kerana cinta. Setiap kali bangun tidur, saya tengok dia menangis dan merayu meminta wang.


"Jika saya tanya macam-macam, dia akan sedih dan menuduh saya sudah tidak mempercayai dia."


Pada April 2016, dia menerima sepucuk surat yang mendedahkan dia dan rakan kongsi perniagaannya, Kaye meminjamkan wang berjumlah £2.5 juta (RM13.6 juta) kepada wanita itu.


Dia terkejut apabila mendapati namanya diletakkan sebagai penjamin pinjaman itu sedangkan dia tidak tahu apa-apa mengenainya.


Sewaktu perbicaraan kes penceraian, wanita tersebut bersetuju untuk membayar hutang bekas suaminya dengan kadar £1,700 (RM9,240) sebulan.


Namun sampai kini dia tidak menjelaskan hutang dan menyebabkan bekas suami diisytiharkan muflis. -CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-4-2018 06:04 PM | Show all posts
perangai indon leluhur igt kt msia je buat perangai mcmtu

kt UK pn kene tiaw gakk

nasib la  
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 06:06 PM From the mobile phone | Show all posts
Nak kata suku sakat trisna terlalu cantikk pulak.....

Apa apa pun....kau mati hidup balik 14kali pun, jgn le percaya dgn indon ni okay..mm
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Ofkos ambil duit suami lantas kirimin ke kampung. Bila bacarai pulang semula ke indonesia nah rumahnya sudah siap 5 tingkat banglo lagi terus bapak ngak usah lagi jual sate anjing di gerai tepi jalan abang abang adik lelaki bisa pulang ngak perlu lagi jadi kuli kotrak di malisia

Inilah jasa adik pmpuanmu
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 06:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Yindon, pinow gitew la perangai bangkai depa.
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 06:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Ermmmmmmm
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 06:53 PM From the mobile phone | Show all posts
Yindon pinoy myanmar mmg kuat mencopet..sanggup jadi ayam liar..
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 07:18 PM From the mobile phone | Show all posts
dah nama bapak bini heollss pon posman, haruslah si geng trisna ni kirim duit laki dia balik kampung yindon sana..{:nose
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-4-2018 07:22 PM | Show all posts
geng2 trisna tapi versi cantik skit.
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 07:26 PM From the mobile phone | Show all posts
Trisna kata leluhur dia sgt pandai melayan suami & menjaga rumahtangga.. Korang jgn la hencap leluhur dia yg mulia..{:laugh
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 07:56 PM From the mobile phone | Show all posts
chicozinn replied at 3-4-2018 11:18 AM
dah nama bapak bini heollss pon posman, haruslah si geng trisna ni kirim duit laki dia balik kampung ...

Meols speku nama bapak sheols yang sebenar suratman..
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 07:58 PM From the mobile phone | Show all posts
bininya indon keturunan cina kan.. mesti jenis ah so yg taik judi..
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 08:04 PM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 3-4-2018 06:06 PM
Nak kata suku sakat trisna terlalu cantikk pulak.....

Apa apa pun....kau mati hidup balik 14kali  ...

Kena mendrem lagi ni.....Indon kan suka mendrem2 ni....hehe....kajai tak kenapa dah jatuh teruk pun masih cinta lagi. ...
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 08:21 PM From the mobile phone | Show all posts
missDollie: Meols speku nama bapak sheols yang sebenar suratman..

Hahahahhahahajaja.ok ini kelakar
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 09:16 PM From the mobile phone | Show all posts
Okla tu, kalau kat Malaysia 50k dah muflis dah hehe
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 09:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Perempuan sana mmg suka mintak duit..itu MO diaorg
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 3-4-2018 09:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Sakit hati baca news ni.. indon mmg jahat. Duit duit duit.. tu je dia mintak. Kalau kawin endon bersedialah kamu nak kena tanggung satu keluarga sampai ke sedara mara dia.
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 09:45 PM From the mobile phone | Show all posts
Smpi ke UK Yindon mendonia ok.. class kau yindon..
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 11:23 PM From the mobile phone | Show all posts
Wahh bebetul mendonia yindon ni
Reply

Use magic Report

Post time 3-4-2018 11:29 PM From the mobile phone | Show all posts
what u expect from indogsial..mana2 pergi nya sama aja...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

18-8-2022 03:14 AM GMT+8 , Processed in 0.097542 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list