CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

Search
Carian Terbanyak:
12Next
Return to list New
View: 3823|Reply: 20

'Lembut' Bukan Alasan Tak Solat - Video Pengarah Ini Buat Ramai Tersentuh Hati

[Copy link]
Post time 30-3-2018 05:07 PM | Show all posts |Read mode




Menjadi adat manusia, pasti ada segelintir daripada kita akan cepat menilai seseorang daripada rupa luaran dan bersangka buruk dengannya.

Namun, video yang dirakam oleh pengarah drama terkenal tanah air, Shahrulezad Mohameddin telah mengubah persepsi orang ramai terutama netizen.








Video berdurasi 21 saat yang dikongsikan Shahrulezad di Facebooknya itu memaparkan seorang krew produksinya yang lembut dan berperwatakan seperti wanita tetap menunaikan ibadah solat fardhu walaupun ramai memandang pelik kepadanya.







Tambah Shahrulezad, mana orang ramai tak pandang pelik kerana krewnya itu bersanggul dan sekali imbas nampak persis seorang wanita, tetapi menunaikan solat di saf hadapan di ruangan solat jemaah lelaki.


Sebagai pengarah, dia sendiri mengagumi kecekalan hati krewnya itu dalam menunaikan solat fardhu lima waktu walaupun orang ramai memang pelik kepadanya.


Video tersebut telah menyentuh hati ramai netizen dan rata-rata mendoakan semoga krew tersebut terus istiqamah dalam menunaikan solat fardhu kerana ia merupakan kewajipan untuk orang muslim.











Foto: FB




Benarlah seperti kata Shahrulezad iaitu Allah milik semua orang. Allah juga berhak memberikan hidayah dan kesedaran kepada sesiapa sahaja tanpa sebarang syarat. - CARI
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 30-3-2018 05:55 PM | Show all posts
Siapalah kita nak menghakimi seseorang tu melainkan si penciptanya.
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2018 06:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Bukan dia nak jadi camtu pon....
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2018 07:15 PM From the mobile phone | Show all posts
MasyaAllah! Semoga istiqomah...Aaaamiiin.


Yang normal lurus bendul ramai je tak jaga 5 waktu... Na'uzubillah {:cryrun
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2018 07:45 PM | Show all posts
apa maksud wanija tu?
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2018 08:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau jenis sedar diri camni xpe
Yg bawang2 nk kecam tu jenis xsedar diri..
Pakai tudung la apa la..
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2018 09:22 PM From the mobile phone | Show all posts
kroit92 replied at 30-3-2018 07:45 PM
apa maksud wanija tu?

Wanita + jantan kot.....
Reply

Use magic Report

Post time 30-3-2018 09:51 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by jazaa100 at 30-3-2018 09:54 PM

Aku pernah jumpa lelaki lembut yg lg teruk...
Mgkin dlm kategori LGBT...

Memula dia bawak jumpa boyfriend dia...
Pastu bila hari khamis je...dia akn warnakn balik rambut karat dia tu ke warna hitam...
Sbb nk gi solat jumaat esoknya....dia kata klu gi masjid dgn rambut karat, lebai kon pandang semacam je....

Sbb tu aku tak suka nk judge org dari luaran je....yg berserban berjubah tu jgn ingt baik sgt....ada tu pangai lebih yahudi dari yahudi....

Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 31-3-2018 05:59 AM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100:    Edited by jazaa100 at 30-3-2018 09:54 PM  Aku pernah jumpa lelaki lembut yg lg teruk...Mgkin dlm kategori LGBT...Memula dia bawak jumpa boyfriend di ...



Gigihnya sheolss. X pernah dgr serban kah?
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2018 11:53 AM | Show all posts
this is how i pictured this forum members..lol.
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2018 04:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Nape?
Pelik ke begini?
Kalau sajat tu mmg lah x sedor diri siap telekung
Bg iols selagi dia x de tukar apa apa .iols is ok je..sebab sejak.bila rambut panjang tu hanya utk pompuan saja kan?
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2018 04:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Respek.....yg normal straight pun menggigil suh pi solat.....
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2018 06:37 PM From the mobile phone | Show all posts
Dalam ni ramai jah gay yang solat. So?
Reply

Use magic Report

Post time 31-3-2018 10:41 PM From the mobile phone | Show all posts
rata rata jantan yang cakap Nabi tak mengaku umat dengan lelaki lembut ni jenis tak jaga solat
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2018 06:16 AM | Show all posts
i suka quote besarkecik.. memang betul pon.. iols perasan je laki ckp eeuuwww pondan, eeeuuww sotong.. walhal blkg kita mbontot dgn pondan ni.. pongpang cerita tak mengaku umat bagai..hahahha
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2018 12:17 PM | Show all posts
so???????solat tuh memang wajib kan?
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 1-4-2018 03:52 PM | Show all posts
Pada akulah, kalau ada yang terlajak bela jantan dan buat part time bersodomi...tiu dah melampau, semoga sempat bertaubat dan balik ke pangkal jalan.
Tapi akalu setakat lembut, kekwat, Nampak lebih perempuan sebab genetic tapi solat tak tinggal..yg tu aku respek. Bukan senang nak lawan naluri nakkan jantan walaupun ada burung dalam seluar.
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2018 09:45 PM | Show all posts
kawan aku citer member dia,
lepas mencelop di danok,
balik tu elok mandi wajib, subuh sebelum balik.....
Reply

Use magic Report

Post time 1-4-2018 09:53 PM | Show all posts
Tak pernah pulak aku dengan orang bagi alasan tak solat pasal dia lembut.
Malas, jahil, biasa je.
tapi... "I tak solat pasal I lembut nyah"
So Lembut' Bukan Alasan Tak Solat tu.... pelik ah
Reply

Use magic Report

Post time 2-4-2018 05:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga dipermudahkan segala urusan dan di berikan Hidayah
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

20-8-2022 10:54 AM GMT+8 , Processed in 0.092506 second(s), 21 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list