Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
770
View
2
Reply

Pergi Belakang Jap, Ada Kawan Atok Nak Bagi Hadiah C Kisah Misteri Di Sebalik

[Copy link]

Author: chacon       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-3-2018 12:18 PM | Show all posts |Read mode



Zaman dulu, kebiasaannya rumah tradisional Melayu lama mempunyai tiang di dalamnya. Buat pengetahuan korang, tiang itu diberi nama tiang seri. Namun, siapa sangka disebalik tiang seri itu sebenarnya ada kisah misteri disebaliknya.

Seperti perkongsian gadis ini, atoknya pernah diganggu makhluk halus yang duduk di tiang seri ini. Paling menyeramkan apabila atoknya berkelakuan aneh sebelum meninggal dunia.


Arwah kencing kat pokok belakang umah



Ada kawan atok nak bagi hadiah



Kau ingat aku tak tahu



Benda tu Islam nak jaga atok



Sehari dua lepas tu meninggal




Sumber : Soraya
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2018 12:53 PM | Show all posts
baguslah berubat. petua nak tahu tiang seri atau tiang tempat sarang jin cuba ketuk dengan paku. kalau nampak paku tercabut ada lah yang stayback situ.

rumah lama kena selalu buka tingkap ngaji. rumah orang dulu ada bahagian atas kayu lepas tu extend belakang batu. bahagian atas kayu jarang buka kecuali tetamu datang atau hari raya. bahagian bawah batu meriah. jadi bahagian atas rumah kayu ni lah tempat jin stayback.

sbb tu amalan baik ngaji solat kt setiap bilik dalam rumah. tujuan beritahu berpenghuni, dan   mengelakkan mahluk lain stayback.

apa2 tiang ke alat tak de puaka yang puaka sebab ada mahluk lain stayback dan sebahagian manusia jahil menyembah syirik atau percaya pekara karut marut.. bila kita tauhidkan Allah segalanya akan jd mudah dan diberi bantuan.. bila kita syirikkan Allah hidup takkan tenang dan tiada keberkatan.
Reply

Use magic Report

Post time 14-3-2018 07:31 PM | Show all posts
La ni trend twitter bercerita kisah mistik dan seram..

Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.044638s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list