Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
15339
View
295
Reply

Banglo Sharifah Aini for sale. 8million only, very cheap maa

[Copy link]

Author: mogey       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-2-2018 09:46 AM | Show all posts |Read mode


Sapa ada duit kasi angkat laaa





















Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-2-2018 09:47 AM | Show all posts

Banglo Sharifah Aini dijual RM8 juta?




YA... betul. Ini rumah Allahyarham Datuk Sharifah Aini dan memang hendak dijual, kata seorang individu yang ditemui di rumah berkenaan di Petaling Jaya, hari ini, berhubung iklan kediaman itu dijual.

Menurutnya, rumah itu mahu dijual oleh anak Allahyarham Aliff Omar Ali berikutan begitu besar buat mereka sekeluarga.

Tiada sebab lain melainkan ia terlalu besar untuk dihuni, dan ia sudah diserahkan kepada ejen rumah (hartanah) untuk menjualnya, katanya yang enggan dikenali.

Tinjauan Harian Metro ke rumah berkenaan, hari ini mendapati ia masih dihuni dan tiada sebarang papan tanda atau kain rentang yang tertulis untuk dijual.

Cubaan bertemu Aliff gagal kerana menurut individu berkenaan, dia hanya akan memberi kerjasama kepada mereka yang ingin berurusan mengenai rumah berkenaan.

Maaf ya, kalau ditanya soal lain rasanya tuan rumah tidak berminat, tetapi untuk membeli rumah ini mungkin dia boleh memberi kerjasama, katanya.

Terdahulu, banglo mewah di Petaling Jaya itu diiklankan mahu dijual pada harga RM8 juta di laman sosial Facebook.

Pada iklan berkenaan turut ditulis banglo berkenaan adalah kepunyaan seorang penyanyi popular.

Dalam pada itu, bekas suami Allahyarham Ali Bakar ketika dihubungi berkata, dia tidak tahu menahu mengenai penjualan banglo terbabit.

Saya sudah lama tidak ada hubungan dengan arwah, rasanya tidak manis jika saya terlalu banyak memberi komen.

Lagipun soal penjualan rumah (banglo) ini adalah perkara yang peribadi, katanya.

Katanya, Aliff juga tidak ada bercakap mengenai penjualan banglo itu, dan dia tidak mahu mengulas lanjut.
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-2-2018 09:48 AM | Show all posts
Edited by mogey at 14-2-2018 09:50 AM

OverviewLocation
Price RM 8,000,000
Mortgage: RM 32,800 / mth

9 Beds
7 Baths
Size 20000 sqft
Price per sqft RM 538

Lorong Utara, Petaling Jaya, Selangor

Type        Bungalow House For Sale
Floor Size        20000 sqft
Land Size        14872 sqft
PSF        RM 537.92 psf


Built Year        -
Currently Tenanted        No
Tenure        Leasehold
Developer        -
Valuation Price        RM 12,000,000
Furnishing        Unfurnished
Floor Level        -

PJS52- Luxury Bungalow In The Heart Of Petaling Jaya
- Land area: 14,870 sqft
- Built up: 20,000 sqft (approximately)
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 09:50 AM From the mobile phone | Show all posts
cantiknya rumahhhhhhh
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 09:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Cantik, nampak mewah dan klasik. Mungkin sebab family kecil jadi rumah ni besar sangat utk keluarga alif. Tapi mesti penuh nostalgia ni
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 09:56 AM | Show all posts
Wah cantiknya rumah.  Mesti byk sentimental value ni
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 09:56 AM | Show all posts
sayangnya.. dah la pusaka mak dia..
kat kawasan hot pulak tu..
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 09:56 AM | Show all posts
Sayang nya nak jual banyak kenangan
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 09:56 AM From the mobile phone | Show all posts
Ada hantu x?
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 09:59 AM | Show all posts
8 juta tu sekali dengan perabot dalam tu ke?

(cantikkkk rumah ni )
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 10:01 AM | Show all posts
kat sebelah hotel crystal crown tu kan?
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 10:01 AM | Show all posts
besarnya rumah arwah. dari luar tak nampak la wow sangat (sbb meols tak suka rumah warna kuning .. tak suka bumbung warna merah) melainkan ianya mmg nampak besar. tapi deco dalam .. cantik sgt.
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 10:01 AM From the mobile phone | Show all posts
10% pun aku xde
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 10:03 AM | Show all posts
cantiknya rumah ni..deco dalam pon cantik.. beza sungguh dgn rumah yg tangki bocor tu.. rumah lama yg dia bg pondan tu pon buruk..
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 10:03 AM | Show all posts
mampu tengok bolehlah....
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 10:06 AM From the mobile phone | Show all posts
Banglow nii ke yg menyebabkan beliau diisytiharkan muflis dulu... sebab gagal bayar kat kontraktor?
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-2-2018 10:10 AM From the mobile phone | Show all posts
beeeee replied at 14-2-2018 09:56 AM
Sayang nya nak jual banyak kenangan

kalu aku jual je.. kenangan bkn boleh bawak masuk kubur.. kalu nak kira kenangan sgt byk lg benda lain yg boleh dikenang.. simpan baju arwah sehelai dua pun bole.. aku bkn jenis sentimental.. lg pulak dlm keadaan ekonomi mcm skrg 8juta kalu diurus dgn betul cukup buat mkn 2 keturunan
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-2-2018 10:10 AM From the mobile phone | Show all posts
kechikchomel replied at 14-2-2018 09:59 AM
8 juta tu sekali dengan perabot dalam tu ke?

(cantikkkk rumah ni  )

kalu ikut iklan unfurnished
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 10:11 AM From the mobile phone | Show all posts
Syg rumah pusaka ni
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 10:12 AM | Show all posts
syg nya lahai kalo nak jual...
byk nostalgia... and ni hasil titik peluh mak ko alif oiii...
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 14-2-2018 10:13 AM From the mobile phone | Show all posts
paling xleh blah acik bawang fb suruh alif wakafkan banglo ni buat jd pusat tahfiz.. ko gila ke apa rumah tgh bandar mcm ni nak wakaf.. baik dia jual dpt duit boleh bukak 2 bijik sek tahfiz kat luar bandar cost tak lebih 2 juta.. sama gak dpt saham akhirat..
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 10:18 AM From the mobile phone | Show all posts
Arwah ade sorang je anak kn? So, mase anak dia blajo luar negara dia duk sorang kat rumah sebesar tu? Wahh kalu meola seremm jugee
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 10:18 AM | Show all posts
anaknya punnnn.. alasan sgt rumah tu terlalu besar untuk kau sekeluarga apa masaalah kalau besar pun.. ambik la maid 2-3 org.. habis kau nak pindah duduk rumah kos rendah mcm marhean kedana 3 bilik tidur 1 bilik air ke.. koserrrrr

kalau iols jd anak dia mmg mati2 iols takkan jual rumah yg banyak sentimental value mcm ni.. dh la rumah besar mewah.. tp iols tak berkenan cara hiasan.. agak buruk di mata iols

ke banyak hutang yang sampai nak jual rumah
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 10:19 AM | Show all posts
lawa rumah...tapi besar sgt kot untuk aliff....kalau aku pun seram nk duk umah besar2


lagipun x mampuu...hihi
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 10:20 AM From the mobile phone | Show all posts
kalau kaka, kaka jual.
beli 8 ketul hartanah yg harga 1juta setiap satu
buat sewa
makan hasil bulan bulan
sampai abang jamil mampos
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.049756s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list