Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1822
View
48
Reply

[Tempatan] Trajedi kena samun, wanita maut ditikam di jantung.

[Copy link]

Author: EJALTI       Show all posts   Read mode

Author
Post time 13-2-2018 04:11 PM | Show all posts |Read mode
Tragedi kena samun

https://www.hmetro.com.my/mutakhir/2018/02/312501/tragedi-kena-samun

Artikel ini disiarkan pada : Selasa, 13 Februari 2018 @ 2:37 PM

Mohamad Fahd Rahmat
fahd@mediaprima.com.my


WANITA berusia 47 tahun maut selepas ditikam di jantung dengan senjata tajam dalam kejadian samun di Jalan Sutera 7, Taman Sutera Ying Peng, Johor.  FOTO Ihsan PDRM

WANITA maut selepas ditikam dengan senjata tajam dalam kejadian samun di Jalan Sutera 7, Taman Sutera Yong Peng, di sini awal pagi hari ini.

Ketua Polis Daerah Batu Pahat, Asisten Komisioner Abdul Wahib Musa, berkata mangsa dikenali sebagai Tan Chi Ann, 47, pada mulanya ditemui masih hidup oleh orang awam pada 1.25 pagi sebelum dihantar dikejarkan ke Hospital Pantai tetapi disahkan meninggal pada 3 pagi

Katanya, mangsa sebelum itu dipercayai cuba mempertahankan beg tangannya daripada dilarikan penjenayah, namun suspek yang dipercayai lebih dari dua orang bertindak agresif sebelum menikam mangsa lalu melarikan diri menaiki motosikal.

Mangsa baru pulang dari kerja sebagai tukang masak, dalam perjalanan ke rumahnya di Ang Lok Yuan, dekat Yong Peng. Mangsa dipercayai rebah kira-kira 50 meter dari lokasi motornya terbalik. Turut ditemui di lokasi kejadian tali beg tangan mangsa yang terputus, katanya.

Beliau berkata demikian selepas pelancaran Op Selamat 12/2018 di Ibu Pejabat Polis Daerah di sini hari ini.

Abdul Wahib berkata, mayat mangsa dibawa ke Hospital Sultanah Nora Ismail (HSNI) untuk bedah siasat.

Beliau berkata, pihaknya sedang menyiasat kes meliputi pelbagai aspek mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan dan meminta orang ramai yang mempunyai maklumat mengenai kejadian tampil menghubungi 0192805037 atau 074363300.

Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 04:13 PM | Show all posts
yg pegi melawan buat apa...alahaiii
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 04:36 PM | Show all posts
Kasihannya.
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 04:58 PM From the mobile phone | Show all posts
ngeri nya perompak ni
nak rompak rompak je lah
rompak pun dah berdosa tau
napa nak bunuh pulak
siyan anak2 dia hilang ibu
suami ilang isteri
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 05:11 PM From the mobile phone | Show all posts
onexox97 replied at 13-2-2018 04:58 PM
ngeri nya perompak ni
nak rompak rompak je lah
rompak pun dah berdosa tau

Biasanya mat gian
Diorang peduli apa..
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 05:12 PM | Show all posts
onexox97 replied at 13-2-2018 08:58 AM
ngeri nya perompak ni
nak rompak rompak je lah
rompak pun dah berdosa tau

mana sister tau dia dah kawin...entah2 andartu

Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 05:49 PM From the mobile phone | Show all posts
Modngengade replied at 13-2-2018 05:12 PM
mana sister tau dia dah kawin...entah2 andartu

kalau beliau andartu lagi la saya bersimpati padanya
tak sempat rasa nikmat perkahwinan
jahat betul perompak tu
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 06:37 PM | Show all posts
zulka replied at 13-2-2018 04:13 PM
yg pegi melawan buat apa...alahaiii

Orang kerja susah tiap tiap hari,  duit titik peluh datang dgn susah.

Gantung mampos semua peragut aje,  kenapa jarang nampak peragut dipenjara?

Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 07:10 PM From the mobile phone | Show all posts
Tuh laa tak payah nak kesian sangatlah kalau geng peragut kena bantai kaw2... asal jgn bagi mampus jaa sbb nak biar dia merana dalam penjara..
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 07:17 PM From the mobile phone | Show all posts
v(T.T)v replied at 13-2-2018 06:37 PM
Orang kerja susah tiap tiap hari,  duit titik peluh datang dgn susah.

Gantung mampos semua pera ...

Ada yang dipenjara
Tapi kejap.aja
Berbulan.bulan.saja
Kalau sampai.membunuh gini
Elok.kasi potong n.bagi anjing makan saja..
Iols is geram.dgn.perompak.plus pembunuh ni
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 07:18 PM | Show all posts
strategi terbaik, jangan melawan...

tapi kita tak tahu betapa terdesaknya orang berkerja kuat sebab perlukan duit,
balik kerja malam2 untuk sara diri dan keluarga,
tapi sudahnya dikebas lahanat tak guna...

janganlah persoalkan kenapa melawan...cukup2 lah tu victim-blaming...
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 07:21 PM From the mobile phone | Show all posts
ini kesan dadah kpd masyarakat
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 07:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedihnyaaa.. Harap penyamun ni ditangkap dan dihukum berat dgn segera! Mendiang gigih kerja cari rezeki sebagai tukang masak. Sesenang saja disamun dan dibunuh dengan kejam!
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 07:50 PM | Show all posts
Sekarang di msia memang sangat menakutkan.
My staf minggu lalu pun disamun di dobi 24 hr. Penyamun letak parang kat leher dia. Nasib baik dia  tak melawan
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 09:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Takziah. Kesian nye balik kerja camni pulak jadinye. Apsal Johor skang banyak jenayah yea.
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 09:58 PM From the mobile phone | Show all posts
sedihnye...kerja tukang masak ingat tak penat ke? dah la samun bunuh pulak tu..
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 10:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Jdt hawau..bangsa johor mmg ramai xmenjadi kan..byk baca kes skg ni mostly dr jdt...
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 11:02 PM From the mobile phone | Show all posts
Innalillah.....takziah buat keluarga mendiang. kita tak tahu jalan cerita kisah hidup dia mcmana. mungkin dia pertahankan beg dia dari diragut sebab dalam tu ada duit gaji yg baru diterima yg hajatnya nak guna untuk beli persiapan raya cina buat anak2 & keluarga. kerja pon ukang masak je, mungkin itu jelah duit yg dia ada. apapon, moga penyamun2 hanat tu semua mampos dilenyek lori kontena 20 tayar
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 11:02 PM From the mobile phone | Show all posts
RIP buat mendiang
Kesian.. Kita penat2 keje cari duit,babi sial celaka haram jadah senang2 jah nak rampas hasil kita
Semoga si peragut tu lumpuh dilenyek lori
Reply

Use magic Report

Post time 13-2-2018 11:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Lagi 3 hari je nak sambut tahun baru baru balik keje letih2. Kesiannya. Tabahlah family dia. Semoga kita semua dijauhkan dari kezaliman manusia mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 03:10 AM | Show all posts
taikor replied at 13-2-2018 07:21 PM
ini kesan dadah kpd masyarakat

Kalau tak melayu, Indon
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 04:15 AM | Show all posts
hb ai salu pesan, kalau terkena kes ragut camni biar je depa bawak lari henbek.

Nyawa lebih penting. Kes2 ragut camni derang berani buat sebab hati dah kering, terdesak dan tak peduli apa dah even sanggup membunuh sekalipun walhal entah baper sen je brg bernilai dalam tu.
Better let it go.

Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 04:16 AM | Show all posts

selalunya dua bangsa nilah kalau kes camni.
Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 06:27 AM | Show all posts
zulka replied at 13-2-2018 04:13 PM
yg pegi melawan buat apa...alahaiii

dia lawan mempertahankan HAK dia oii.... hang tu pengecut telor takdak.  

Reply

Use magic Report

Post time 14-2-2018 07:24 AM | Show all posts
Edited by haryatie at 14-2-2018 07:27 AM

kesiannya..
berdepan dgn dia org ni redha & pasrah jerk apa yg dia org nak ambil
aku dulu bila dia org letak pisau kat leher, terus jd kaku, gelap rsa pandangan sekejap
mcm ada kat dunia lain
aku biar je apa dia org nak ambil
pastu bru menggigil..kuar airmata....
fobianya smpai ari ni..nmpak jerk muka org rsa mcm pelik sikit @ nmpak motor da mula seriau..
baru2 kena lg teruk..bunyi motor jerk aku da menggigil ketakutan smpai nangis..kdg2 smpai lari x tentu arah
giler parah betullll...

Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.051698s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list