CARI Infonet

 Forgot password?
 Register

ADVERTISEMENT

View: 8907|Reply: 116

[Dunia] Lelaki Tekad Cekik Jiran Sendiri Hingga Mati Sebab Asyik Bertanya ''Bila Nak Kah

  [Copy link]
Post time 31-1-2018 01:10 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Gara-gara berang kerana sering ditanya oleh jiran bila beliau akan berkahwin dan 'tidak laku', seorang lelaki bertindak nekad membunuh seorang jirannya yang merupakan seorang ibu yang sedang hamil, lapor Detik.com.

Lelaki berkenaan, Alias Nunur, 28, telah membunuh Iis Aisyah, 32, di rumah wanita berkenaan selepas ditemui terbaring di rumahnya di Kampung Pasir Jonge, Desa Sukawangi, Singajaya, Garut di Jawa Barat kira-kira jam 8 malam 19 Januari Lalu.

Menurut Pesuruhjaya polis, Budi Satria Wiguna, sebelum kejadian Nunur sedang termenugn di depan rumah, mangsa yang ternampak Nunur telah menegur dan menasihatkan beliau supaya cepat kahwin.

Katanya mangsa telah telah mengeluarkan kata-kata berbunyi "Geura kawin (cepat-cepatlah menikah), orang lain sudah ada anak dua, tiga orang, ini kau belum laku-laku."

Ternyata kerana teguran itu menyebabkan emosi suspek lalu bertindak pergi ke rumah mangsa, beliau dijemput masuk dengan baik kerana tidak menyangka suspek ada niat jahat.

Ketika mangsa menuju ke sebuah bilik, suspek mengekorinya dari belakang sebelum bertindak menolak wanita hamil itu ke atas katil.

Mangsa cuba untuk melawan dengan menggit jari suspek hingga berdarah, namun tidak berdaya melawan sebelum dicekik hingga mati.


Nunur barjaya ditangkap (Photo: Detik.com)

Selain itu, dia telah mengambil telefon bimbit mangsa dan wang tunai berjumlah 800,000 Rupiah (RM230) sebelum melarikan diri ke Jakarta namun pihak berkuasa berjaya mengesan dan telah ditangkap pada 29 Januari lalu. - Siakapkeli.my

kredit - Siakap Keli
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 31-1-2018 01:11 PM From the mobile phone | Show all posts
acik2 ngan pakcik2 bawang, jaga2 ye..jangan sibuk nak gosip pasal jiran tetangga je
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2018 01:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Mcm mmg nk merompak je.. kalo sebab sentap apasal sampai g curi duit org tu bagai..
So nk salahkn mangsa la sbb tanya pasal kawen?
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2018 01:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Kerana mulut..... badan binasa...
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2018 01:32 PM | Show all posts
mangsa tanya bila nak kahwin sebab nak dia bertanggungjawab atas kandungan ka?....

tanya jer....

Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2018 01:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Indon ni terserlah kegatalannya.....

Lelaki dtg rumah, selamba ajak masuk....

Kan dah kena.....
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2018 01:37 PM | Show all posts
selayaknya lah utk kaki kepochi hanat... kt mesia pon ramai acik kepam  mcmtu tak padan berlakikan bewak, suka menyibuk. org lain yg tak kawin dia pulak concern lebih mcm bnda tu masalah utk dia ,
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2018 01:48 PM From the mobile phone | Show all posts
Bila sibuk nk busy body hidup org lain ginilah jadinya
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


Post time 31-1-2018 01:50 PM From the mobile phone | Show all posts
Wrong question!
Xsayang mulut tu la pasal
Tapi baru 28, apa yg panas sgt
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2018 01:51 PM From the mobile phone | Show all posts
harap2 @dinopower2 pikir doploh kali seblom perli2 laba
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2018 02:18 PM | Show all posts
mungkin termenungg mengenang nasib takdak duit
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2018 02:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Padan muka mulut puaka Sgt... Goblok
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2018 02:34 PM | Show all posts
MeghanK replied at 31-1-2018 01:11 PM
acik2 ngan pakcik2 bawang, jaga2 ye..jangan sibuk nak gosip pasal jiran tetangga je

Baru aje nak tanya...
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2018 02:36 PM | Show all posts
ChildrenOfBodom replied at 31-1-2018 01:37 PM
selayaknya lah utk kaki kepochi hanat... kt mesia pon ramai acik kepam  mcmtu tak padan berlakikan b ...

Bangga kan dapat berlaki....
pastu hina org yg tak kawin tak laku.....

selayaknya....

Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2018 02:39 PM From the mobile phone | Show all posts
Kan penyibuk dah kena.
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2018 02:44 PM | Show all posts
Acik bawang Malaysia tak takut ker?
Mungkin lepasni akan berkurang soalan 'bila nak kahwin'
Reply

Use magic Report


ADVERTISEMENT


 Author| Post time 31-1-2018 02:58 PM From the mobile phone | Show all posts
ultra78 replied at 31-1-2018 02:34 PM
Baru aje nak tanya...

rumah uols kat mana..jaga2 uols, nanti iols g cekik uols
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-1-2018 02:59 PM From the mobile phone | Show all posts
jazaa100 replied at 31-1-2018 02:36 PM
Bangga kan dapat berlaki....
pastu hina org yg tak kawin tak laku.....


konsep nya, kawen tu pencapaian terhebat uols..pastu boleh la berlagak dengan jiran tetangga..aku ada laki kekdah nya
Reply

Use magic Report

 Author| Post time 31-1-2018 03:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Suchi replied at 31-1-2018 01:29 PM
Mcm mmg nk merompak je.. kalo sebab sentap apasal sampai g curi duit org tu bagai..
So nk salahkn m ...

marah menguasai segala..alang2 dah bunuh, merompak terus

cara mangsa tanya tu pon memang menyakitkan hati..siap sebut tak laku segala
Reply

Use magic Report

Post time 31-1-2018 03:07 PM | Show all posts
MeghanK replied at 31-1-2018 02:58 PM
rumah uols kat mana..jaga2 uols, nanti iols g cekik uols

datang meminang pun ok juga..
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register

Points Rules

 

ADVERTISEMENT



 

ADVERTISEMENT


 



ADVERTISEMENT



ADVERTISEMENT


Mobile|Archiver|Mobile*default|CARI Infonet

3-2-2023 11:55 PM GMT+8 , Processed in 0.110585 second(s), 42 queries .

Powered by Discuz! X3.4

Copyright © 2001-2021, Tencent Cloud.

Quick Reply To Top Return to the list