Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
473
View
8
Reply

[Dunia] Wanita saksi bola sepak buat kali pertama di stadium Arab Saudi

[Copy link]

Author: EJALTI       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-1-2018 05:21 PM | Show all posts |Read mode
Wanita saksi bola sepak buat kali pertama di stadium Arab Saudi

http://www.kosmo.com.my/dunia/wanita-saksi-bola-sepak-buat-kali-pertama-di-stadium-arab-saudi-1.589936

14 Januari 2018 3:00 AM

WANITA Arab Saudi melihat perlawanan bola sepak antara pasukan Al-Ahli menentang Al-Batin di King Abdullah Sports City di Jeddah kelmarin. - REUTERS

JEDDAH C Golongan wanita di Arab Saudi buat kali pertama dibenarkan masuk ke stadium bagi me-nyaksikan perlawanan bola sepak kelmarin.

Kedatangan mereka disambut oleh wanita memakai abaya hitam dan jaket oren yang berdiri di pintu gerbang Stadium Raja Abdullah untuk mengarahkan masuk ke rua-ngan keluarga.



Golongan wanita membuat kemun-culan pertama menonton pasukan al-Ahli berdepan al-Batin di bandar Jeddah bagi memberi sokongan kepada pasukan pilihan bersama pasangan, anak dan rakan-rakan.

Pihak Berkuasa Sukan Umum mengumumkan pada Oktober lalu bahawa stadium di Jeddah, Dammam dan Riyadh akan diubah suai untuk menampung tempat duduk keluarga bermula tahun ini.

Sejujurnya, keputusan itu sepatutnya berlaku lebih lama dulu.

Bagaimanapun syukur, ia berlaku pada masa yang tepat dan berharap akan menggembirakan golongan wanita, kata seorang pengunjung, Muneera al-Ghamdi.

Keputusan yang membolehkan wanita menghadiri acara sukan terbuka adalah salah satu perubahan di negara itu dalam beberapa bulan ini.
a disambut baik sebagai bukti trend progresif baharu di negara Islam yang sangat konservatif tersebut.

Terdahulu, pada Khamis lalu, Jeddah membuka pusat pameran kereta pertama khusus untuk wanita, beberapa bulan selepas Arab Saudi mengumumkan membenarkan golongan itu hak untuk memandu.

Satu perlawanan bola sepak semalam di ibu kota Riyadh juga akan mengalu-alukan peminat wanita.

Putera Mahkota, Mohammed bin Salman, 32, telah dipuji kerana me-lakukan pembaharuan tersebut.

C Reuters
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2018 07:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Hamdalah betina Saudicks sunni dah boleh merembes sampai lenjan pookey, selama ni kufur nikmat
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2018 07:45 PM | Show all posts
Edited by FOTHER-MUCKER at 14-1-2018 04:35 AM

Oh selama ini dia orang diskriminasi terhadap kaum wanita lah ye tak dibenarkan memandu tak dibenarkan masuk stadium dan banyak lagi.

Jadi selama ini tiada ke adilan terhadap wanita wanita mereka? Dan juga selama ini saya tertipu oleh lobai kata tiada DISKRIMANASI TERHADAP WANITA.
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 04:34 PM | Show all posts
saudi pun nak reform dah..ada kata nyesal nak berlawan sapa lebih alim ngan iran masa revolusi iran 1979 dolu...now nak reverse balik..ade ura2 kata tudung kapala pompuan pun nak dibunag balik..

heck..hadis yang diagung-agungkan tak pernah salah kononnya tu pun saudi kata boleh je di"INDA"..

lobai sini bila lagi nak "INDA" otak jumud ko tu...kasiim ahmad kirim salam...
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 04:52 PM | Show all posts
katowjo replied at 15-1-2018 04:34 PM
saudi pun nak reform dah..ada kata nyesal nak berlawan sapa lebih alim ngan iran masa revolusi iran  ...

tak bungkos kapla, tak ada biznes tudung la jo.....ummah tertekan
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 06:37 PM | Show all posts
lkick2113 replied at 15-1-2018 04:52 PM
tak bungkos kapla, tak ada biznes tudung la jo.....ummah tertekan

saudi dah tak heran biz tudung..depa biz pakej menipu ritual pi cium batu bentuk vijay2 sambil melontar batu ke setan"kononya"...setakat ni takde setan2 yang mampos..yang mapos pree hanya puak2 tuuuu jeee...
ummah sini je duk menipu jual tudung..jual air surah ape2 ntah...sebab sini otak sewel...sana depa dah desperate nak tutup kantoi hadis tolol depa..sampai snggup buat "pindaan" dah...takut giler makin ramai rakyatnye jadi atheist dah..walaupun tak declare openly
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 06:51 PM | Show all posts
Bagus ler tak ler terperuk kat rumah je
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 06:51 PM | Show all posts
Bagus ler tak ler terperuk kat rumah je
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 07:17 PM From the mobile phone | Show all posts
katowjo replied at 15-1-2018 06:37 PM
saudi dah tak heran biz tudung..depa biz pakej menipu ritual pi cium batu bentuk vijay2 sambil mel ...

Biznes tu pun ye jugak... Tak Setuju dgn dia,  visa haji tak dapat. Biz Baik punya
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.044826s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list