Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
2530
View
40
Reply

[Tempatan] Annabelle Teluk Chempedak

[Copy link]

Author: EJALTI       Show all posts   Read mode

Author
Post time 14-1-2018 05:03 PM | Show all posts |Read mode
Annabelle Teluk Chempedak

https://www.hmetro.com.my/utama/2018/01/303395/annabelle-teluk-chempedak

Artikel ini disiarkan pada : Ahad, 14 January 2018 @ 6:42 AM

Shahrinnahar Latib
am@hmetro.com.my


Nurdiana Syafiqah memakai kostum dan solekan mirip Annabelle

Kuantan: Orang ramai yang mengunjungi pusat pelancongan popular Teluk Chempedak di sini, terkejut apabila menemui Annabelle yang terkenal di seluruh dunia dengan kisah seramnya berkeliaran di kawasan berkenaan.

Bagaimanapun, ia bukan hantu Annabelle yang sebenar sebaliknya hanya pemakaian kostum dan solekan mirip watak berkenaan oleh kanak-kanak, Nurdiana Syafiqah Mohd Rostam, 9.

Ibunya, Norulhuda Md Daud, 33, berkata, perkara itu bermula apabila dia dan suaminya mahu memulakan perniagaan sewaan kostum.

Nurdiana Syafiqah memberi idea untuk disolek dan memakai kostum watak Annabelle.

Saya ada asas solekan, jadi saya aplikasikan apa yang ada selain menjadikan poster filem Annabelle sebagai rujukan selain mencari kostum serupa seperti filem itu, katanya.

Norulhuda berkata, selepas melihat hasilnya, Nurdiana Syafiqah yang mesra dengan panggilan Baby mengajaknya ke Teluk Chempedak untuk melihat maklum balas orang ramai.

Sebenarnya, saya sendiri terkejut kerana Nurdiana Syafiqah pemalu, tetapi pada hari berkenaan dia berubah dan tidak takut langsung ketika duduk di Teluk Chempedak.

Maklum balas orang ramai juga sangat positif dan teruja apabila melihat watak yang dibawa anak saya dan ramai mengambil kesempatan bergambar bersamanya, katanya.

Norulhuda memaklumkan, anak ketiga daripada empat beradik itu menghidap penyakit asma kronik dan ia membataskan pergerakan Nurdiana Syafiqah.

Namun, sejak menyertai aktiviti ini, saya nampak perubahan positif Nurdiana Syafiqah malah dia semakin aktif dan tidak pemalu lagi, katanya.

Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2018 06:04 PM | Show all posts
tak Nampak solekan macam Annabelle pun..kalau costume tu mungkin tapi solekan lebih kepada opera cina atau hantu cina. kalau Annabelle kulit leih coklat atau perang a..
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2018 07:08 PM | Show all posts
Kusss semangat klu koi terjumpe memalam.....
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2018 07:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Nampak mcm amoi tua
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2018 08:00 PM From the mobile phone | Show all posts
AvaAdore replied at 14-1-2018 07:42 PM
Nampak mcm amoi tua

AAh mcm amoi tua hahahaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2018 08:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Kang datang anabelle betul sergah ko terus sembuh asthma ko dek
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2018 08:25 PM From the mobile phone | Show all posts
jauhnya anabelle.. more to acik jinjang pelakon opera..
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2018 09:01 PM | Show all posts
ni anajoy bukan anabella

kalau jumpa fk lari dik xpasal anabella kena tampar ganja
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2018 11:14 PM | Show all posts
hope mak budak tu bayar la dia dengan kadar bayaran orang dewasa normal patut dibayar ya.
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2018 11:48 PM | Show all posts
udah la tu ....dari zaman org patung cat tukar ke robokop tukar oltroman tukar ke anabele.....cam gitu jugak la tc......tc tc tc.....takde tempat dah kuantan ni......ritu ade org jadi patung gerak balik dekat kubu hujung tc tu....hahahaha kena kejar ngan budak nakal
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 12:53 AM | Show all posts
complicated sgt mekapnya... cer stail Valak pulak dekk. black n white jah.



Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 02:30 AM From the mobile phone | Show all posts
dani-rox replied at 15-1-2018 12:53 AM
complicated sgt mekapnya... cer stail Valak pulak dekk. black n white jah.

Tkejut skrol tgk pic ni..dah ler kol 2am lak ni...aduhaiiiiii~
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 02:36 AM | Show all posts
salmon-suki replied at 15-1-2018 02:30 AM
Tkejut skrol tgk pic ni..dah ler kol 2am lak ni...aduhaiiiiii~

sori sis. nah gif kucen bersmackdown


Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 05:42 AM From the mobile phone | Show all posts
dani-rox replied at 15-1-2018 02:36 AM
sori sis. nah gif kucen bersmackdown

Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 07:15 AM | Show all posts
elok la ajar budak2 budaya tahyul  
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 08:45 AM | Show all posts
solekan tak mcm anabel pun???????

mcm porumer ckp, like antu opera cina
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 08:50 AM | Show all posts
muka beliau lbh kpd mak lampir
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 08:54 AM From the mobile phone | Show all posts
Koser la dek anabelle kerak ini
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 08:56 AM | Show all posts
Hoiiii tanjat!!
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 09:06 AM | Show all posts
rasanya kalau tak dimekap lagi bagus...
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 09:29 AM | Show all posts
ermmmm...jangan terkena sampuk jin pantai sudah....
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 11:12 AM | Show all posts
annabelle..aku expect rambot kepok2 cam doll
skali hampa nyonya yg mari
sape la yg mekap.. mak dia ke

Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 12:03 PM | Show all posts
Edited by batmana at 15-1-2018 12:04 PM

mak pak kurang cerdik

pakaikn la baju stormtrooper ke

ni benda karut , wat pe
psl kt malaysia ni, org klu terkejut, dia terajang aja

kalu anak ni kene terajang kt leher, terus patah leher, mati

apa mak pak nk komen?

padan muka?..

bodoh betul


Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 12:07 PM | Show all posts
Suruh mak joint kursus make up betul2 sian anak di makeup tak menjadi cam tu jadi bahan cemuh je
Reply

Use magic Report

Post time 15-1-2018 12:17 PM | Show all posts
sian ko dik, tak nampak cam annabelle pun, lebih kepada opera cina..
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.054799s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list