Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
1216
View
21
Reply

[Dunia] Kanak kanak berumur 7 tahun ditemui maty dirogol dan dibuang dalam tong sampah.

[Copy link]

Author: FOTHER-MUCKER       Show all posts   Read mode

Author
Post time 12-1-2018 05:50 AM | Show all posts |Read mode
Zainab ditemui mati dirogol, dibuang dalam tong sampah
11 JANUARI 2018

Zainab hilang ketika kanak-kanak ini dalam perjalanan mengaji al-Quran. Mayatnya ditemui 2 kilometer daripada rumahnya. - Gambar Twitter @ImranKhanPTI.



KASUR - PAKISTAN. Misteri kehilangan seorang kanak-kanak perempuan berusia 7 tahun di sini, terungkai selepas mayatnya ditemui dalam timbunan sampah Selasa lalu.
Memetik laporan Astro Awani, apa yang memilukan tatkala mayat ditemui terdapat tanda-tanda mangsa dirogol, dicekik hingga mati sebelum jasadnya yang tidak lagi bernyawa dihumban dalam timbunan sampah.

Mangsa, dikenali sebagai Zainab Ansari hilang ketika dalam perjalanan mengaji al-Quran. Mayatnya ditemui dua kilometer daripada rumahnya.


Ini bukan pertama kerakusan sedemikian dilaporkan berlaku di Pakistan dalam tempoh tedekat. Pihak polis Kasur mengesahkan 12 kes pembunuhan hampir sama direkodkan dalam tempoh dua tahun.

Lima daripadanya disyaki dilakukan suspek yang sama yang masih gagal ditahan sehingga kini. Sampel DNA juga telah diambil daripada 90 orang suspek.
Kematian Zainab mencetuskan bantahan penduduk setempat pada hari pengebumiannya.  Mereka kecewa dengan pihak berkuasa yang didakwa gagal menangani kes sebegini.
Rusuhan turut melibatkan kehilangan nyawa dengan dua penunjuk perasaan ditembak mati polis di luar ibu pejabat polis Kasur yang terletak hanya 20 kilometer dari Lahore.

Dalam kes melibatkan Zainab, keluarga kanak-kanak malang itu menyalahkan pihak polis yang lambat bertindak selepas laporan kehilangannya dibuat.
Rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang menunjukkan pergerakan terakhir Zainab berjaya diperoleh hasil usaha sanak saudara mangsa dan bukannya pihak polis.
Rakaman yang menunjukkan seorang lelaki memimpin tangan Zainab itu disebarkan di media sosial.
Tidak hanya di Pakistan, kematian Zainab turut mendapat simpati masyarakat dunia.





Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 08:22 AM | Show all posts
satu yg aku nak cakap...perogol tu lebih BABI dari BABI!!!!!!
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 08:26 AM From the mobile phone | Show all posts
Manusia berjiwa syaitan... moga di laknat oleh Allah...
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 08:29 AM From the mobile phone | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirajioun. Kesiannya.
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 08:43 AM From the mobile phone | Show all posts
Sedihnya berita nie....
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 09:10 AM From the mobile phone | Show all posts
Alfatihah cantik budaknya mudah2an pembunuhnya dapat ditangkap dan dijatuhkan hukuman paling berat sekali.
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 09:13 AM From the mobile phone | Show all posts
Pukistan.

Tak heran.

Heh.
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 09:19 AM | Show all posts
get ready la besok.. umat Muhammad yg akan kena hisab dulu.. pastu hal pembunuhan yg akan dihisab dulu. Semoga perogol nie dapat yg setimpal bsok kat sana..

Tenanglah adik kat Syurga sana.. mesti tgh happy skrg.. Innalillah
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 09:54 AM From the mobile phone | Show all posts
punyrlah lambat pihak polis sana bekerja.. takkanlah apa yg di potray dalam filem selama ne memang betul?
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 10:00 AM | Show all posts
tgk dlm tv smlm....cct ada rekod gambo dia dgn perogol ni, cemana sampai skrg tak dpt tangkap

Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 10:04 AM | Show all posts
Innalillahiwainnailaihirajioun. dalam perjalan gi ngaji pulak tu
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 10:06 AM | Show all posts
Perogol/pembunuh bersiri nih....memang dia target budak2. Ramai  dah kanak2 yg dah jadi mangsa
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 10:19 AM | Show all posts
ooo yang ni ke kes kecoh dalam FB semalam...
kesian Zainab.
jahatnya perogol! budak2 pun nak rogol!
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 11:47 AM | Show all posts
Memang takder langsung rasa perikemanusiaan dalam diri ker? Memang 100% dah transform jadi binatang??

Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 11:54 AM | Show all posts
Kejamnya perbuatan semoga dia segera dapat pembelaan
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 12:14 PM From the mobile phone | Show all posts
Babi memang babi...

Tapi kalau ini jadi di malaysia, soalan pertama orang tanya 'kenapa biarkan budak 7 tahun jalan seorang diri', kemudian baru membabikan perogol..
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 01:10 PM | Show all posts
aku mcm ternamppak berita ni kat news feed aku.. tapi beritanya mcm berlaku di tempat lain... haih...
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 01:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Semoga syurga buat Zainab.
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 01:24 PM From the mobile phone | Show all posts
balakkampung replied at 12-1-2018 08:22 AM
satu yg aku nak cakap...perogol tu lebih BABI dari BABI!!!!!!

KEsian babi ..
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 03:08 PM | Show all posts

hahahah...tapi dalam kes ni kira BABI terangkat sikit la darjat dia..sebab perogol ni darjat lagi bawah pada BABI...
Reply

Use magic Report

Post time 12-1-2018 03:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Biarkan budak kecik jalan bersendrian tu apasal?
X reti2 lagi zmn skrg mmg byk bangsat berkeliaran cari mangsa?
Kesian budak tu.
celaka perogol lahanat bangsat
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2018 11:57 AM | Show all posts
keji dan jahat!
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.053136s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list