Minat menulis? Ingin menjana pendapatan? Jom sertai kami sebagai penulis freelance. Daftar sekarang > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1734
View
32
Reply

tak pasal2 pengantin berurusan dgn polis gara2 pistol mainan...

[Copy link]

Author: haryatie       Show all posts   Read mode

Author
Post time 10-1-2018 10:46 AM | Show all posts |Read mode
mazizul@hmetro.com.my
ADA menyesal sedikit, tetapi nak buat macam mana, perkara sudah berlaku, saya terpaksa lalui, kata Muhammad Saiful Ikhsan Muzafar, 25, yang menjadi perhatian selepas menyelitkan pistol mainan pada kain samping ketika majlis persandingannya Ahad lalu.
Kelainan yang dicipta pada hari bahagianya bukan saja tular di laman sosial, malah dia terpaksa berurusan dengan pihak berkuasa atas tindakannya itu.
Saya sudah memberi keterangan kepada anggota polis dari Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Gombak malam semalam dan memberi gambar pistol berkenaan kepada polis dari Bukit Aman.
Itu sebenarnya pistol mainan yang saya beli pada harga RM45 dan sudah dipotong pada bahagian hadapan supaya ia tidak kelihatan seperti pistol sebenar, katanya ketika dihubungi, hari ini.
Sebelum membuat gimik itu, dia turut mendapatkan maklumat mengenai undang-undang yang berkaitan dengan pemilikan pistol mainan.
untitled.png

Atas sebab itu, dia memotong bahagian hadapan pistol berkenaan.
Muhammad Saiful Ikhsan yang bekerja sebagai penyelia di sebuah kilang di Rawang, Selangor berkata, gimik berkenaan adalah ideanya sendiri untuk mencipta kelainan, tetapi tidak menyangka akan tular.
Bila dah terjebak dengan urusan undang-undang ini, tidaklah mengganggu mood perkahwinan saya cuma terpaksa berkorban masa untuk selesaikannya.
Sepatutnya perkara ini untuk majlis saya, tetapi apabila tular, ramai yang kata saya menolak adat dan untuk itu, saya terima dengan hati terbuka kalau saya menggangu adat, katanya.
Majlis resepsi sebelah keluarganya itu berlangsung di Semabok, Melaka selepas dia selamat bernikah dengan isteri, Nur Wahida Norbani, 23, pada 1 Disember 2017.
Keluarga, kawan-kawan ada juga sindir saya selepas apa yang berlaku dan isteri pun reda saja selepas saya buat gimik itu.
Apa yang pasti, ini akan menjadi kenangan saya sehingga ke anak cucu dan saya akan pesan kepada mereka nanti supaya jangan buat macam ini!, katanya.

**maaf kalau thread da ada..td cari mcam xdee

Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:20 AM | Show all posts
kau nak jadi red indian ke dik pakai pistol? nape x calit 3 line kt kepala sangkut bulu burung unta dik?
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:22 AM | Show all posts
konon nak buat kelainan sgt ye..amik ko
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:25 AM | Show all posts
Teringat plk retis mana ntah dulu yg kena tahan polis pasal pistol mainan dlm kete.
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:29 AM From the mobile phone | Show all posts
tengok jugak orang share kat fb haritu..padan muka la dik ye, gedik sangat nak glemer
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:31 AM | Show all posts
aku dah agak mesti polis akan cari.
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:37 AM From the mobile phone | Show all posts
Apa laa yg lainnyaaa....x tambah ensem pon selit pistol tipu tuh
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:39 AM | Show all posts
gerbera.memopad replied at 10-1-2018 03:25 AM
Teringat plk retis mana ntah dulu yg kena tahan polis pasal pistol mainan dlm kete.

Amir Uk's.. Sepitol cicak katanya..
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:47 AM | Show all posts
Ok la at least heols bagi kerjasama and jadikan benda ni as pengajaran.
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:50 AM | Show all posts
Nak sangat nampak kelainan betul2 dapat kelainan nak kena menjawab dengan abam polis
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:53 AM | Show all posts
Themilo replied at 10-1-2018 11:39 AM
Amir Uk's.. Sepitol cicak katanya..

Aha, betul la tu Amir Uks. Masa tu tgh hangat musim GV kalau tak silap.

Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:54 AM | Show all posts
kalau kau buat mcm ni kt yindon xpe la.. ni mesia maaaaaa.. kau pegang rotan pun salah tau
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:59 AM | Show all posts
Ambil pengajaran pada bakal pengantin yang nak sangat cipta kelainan, jangan pula senasib dengan abang ni.
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 12:18 PM From the mobile phone | Show all posts
Beli mahal2 pastu potong
. Agak cerdik di situ
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 12:20 PM From the mobile phone | Show all posts
sangkut keris la
xkena angkut
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 12:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Kelainan smp bangang
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 12:23 PM | Show all posts
kenapa tah masa tengok gambar ni viral kat fb, tak rasa menarik punss..

pakai jela keris. jangan ngengade ngubah mcm mcm la..
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 01:03 PM From the mobile phone | Show all posts
Gigih nak selit pistol segala. Padahal sedeh jugak hasilnya
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 01:20 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa barang pistol..selit lightsaber baru win
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 02:04 PM From the mobile phone | Show all posts
I harap kt belah dia nnt bawa m16 plak...
Ataupun pedang samurai
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 02:49 PM | Show all posts
gimik berkenaan adalah ideanya sendiri untuk mencipta kelainan, tetapi tidak menyangka akan tular.


elehhh x sangka jd tular. bukan itu ke yg ko laparkan sehingga lahirnya idea utk cipta kelainan bodo ni?


nyampah dgn retis or netizen yg gegeh buat kelainan2 bangang abadi atas nama nk jd kenangan anak cucu masa akan dtg
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 02:54 PM From the mobile phone | Show all posts
mmg muka2 nerd ni suka tunjuk2 konon kongsigelaptaktakutmati.. padan la muka.. nak pegang pestol masukla agensi keselamatan beruniform, buatpe nak cas2 hero plak
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 08:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Alahai...kan dah mendapat, buat rugi karen jerr
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 09:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia kata ini akan mnjadi kenangan ke anak cucu.
Apa dia nk ckp kt cucu dia? 'Ko jgn jadi bangang mcm atok dulu2 nk cari kelainan time jd pengantin'
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 10:56 PM From the mobile phone | Show all posts
Pelik2 bbnu zaman la nii
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.052395s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list