JAWATAN KOSONG! Jadi penulis freelance kami dan berpeluang menang hadiah wang tunai berjumlah RM300! Klik sini > CARI Warrior
Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
1234Next
Return to list New
4550
View
97
Reply

"Tak Suka Boleh Jalan,"- Abam Bocey Nak Jadi Kurus Pun Dikutuk

[Copy link]

Author: Cari-Amirah       Show all posts   Read mode

Author
Post time 10-1-2018 10:20 AM | Show all posts |Read mode
Niat Abam Bocey untuk menjadi kurus dan mengamalkan gaya hidup sihat diejek oleh seorang pengikut Instagram yang menggunakan nama sebagai @kecikcicakk52.

Foto: IG Abam Bocey




Foto: IG Abam Bocey


Tapi Abam seorang yang kuat semangat! Dia mengabaikan cemuhan yang dilemparkan padanya dengan tanda pagar #taksukabolehjalan.




Azam untuk mengecilkan saiz badannya telah bermula sejak 3 Januari lalu melalui salah satu entri yang menunjukkan menu makanan yang perlu dijauhinya.


Foto: IG Abam Bocey



Ruangan komen Instagram Abam dibanjiri dengan kata-kata semangat yang berterusan dan mereka juga mengutuk @kecikcicakk52 yang menghina niat murni Abam itu.









Pengikut yang memberi komen negatif itu bagaimanapun tidak lagi muncul di Instagram Abam selepas teruk dihentam. Dia juga memadam komen tersebut serta-merta.






Abam sempat membalas komen tersebut dengan perasaan marah atas kata-kata hinaan tersebut.





Pengikut Instagram harap Abam teruskan usahanya dan tidak mempedulikan kata-kata buruk yang diberikan kepadanya.


Gemuk kena kutuk, kurus pun kena kutuk juga! Bila sudah kurus nanti jangan terkejut pula tengok perubahan Abam! - CARI
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 10:23 AM From the mobile phone | Show all posts
Ko kurus je la dulu... kalau ko nk dgr n layan hencapan netizen,, sampai bila pun ko x kurus...

P/s: dah jumpa belum??
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 10:30 AM From the mobile phone | Show all posts
Apsal dah kawen baru ttbe azam kuat nak kurus....sebelum kawen tak pernah terpikir ke kikiki...utk abam, chuolls kena stop makan/minum manis, mkn nasi separuh dari kebiasaan, byk makan protein&sayur utk 6 bulan ni.....itu yang paling penting kalau nk berdiet.....tahan sikit la bro, nak slim khennnn....

Kalau abam bace forom laaaa
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 10:32 AM | Show all posts
bagus abam, lantak kan je la netizen tu diorang nak bakar semangat ko supaya cepat kurus.  bagus apa ada penkritik, kan???
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 10:47 AM | Show all posts
artis sekaarang macam tak ada value sangat lah...
pergi jawap kata2 nista haters buat apa..
biarkan saja..
tapi ye la, geram la kot kan.. haha
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 10:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Aduradura replied at 10-1-2018 10:30 AM
Apsal dah kawen baru ttbe azam kuat nak kurus....sebelum kawen tak pernah terpikir ke kikiki...utk a ...

Haruslah nk diet bila gemuk payah nk beraksi di ranjang..mesti wife dia frust sb tk puas
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 10:58 AM From the mobile phone | Show all posts
Aduradura replied at 10-1-2018 10:30 AM
Apsal dah kawen baru ttbe azam kuat nak kurus....sebelum kawen tak pernah terpikir ke kikiki...utk a ...

Jgn cakap mcm tulah dura. Sesuatu yg positif bila Abam berazam nak kurus. Abam tak berfikir nak kurus sebelumnya, dulu dia bujang. Skr dah kawen, pola pemikirannya juga turut berubah. Dulu hanya fikir untuk diri sendiri ttpi skr dah ada isteri dn nak juga ada anak, maka perlu ambil langkah yg lebih positif. Obes boleh menjadi punca bgi berbagai penyakit. Ada kesedaran bgi Abam untuk berubah positif, doakan semoga dia berjaya. Nasihat doktor juga perlu dlm diet Abam. Chef Zam, Enot, Shani pun boleh susut badan, tanyalah mereka apa yg sudah mereka lakukan ttpi tetap ada nasihat dn pemantauan yg betul.
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 10:59 AM From the mobile phone | Show all posts
kuruslah bam.. sebab kalau badan yang sekarang ni, memang susah beribadat.
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 10:59 AM From the mobile phone | Show all posts
kuruslah bam.. sebab kalau badan yang sekarang ni, memang susah beribadat.
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 10:59 AM From the mobile phone | Show all posts
kuruslah bam.. sebab kalau badan yang sekarang ni, memang susah beribadat.
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:00 AM | Show all posts
tah2 bini dia yg paksa suruh kurus...sian pulak...bini mcm tak terima seadanya ketempayanan suami dia...wakaka
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:02 AM | Show all posts

Dah Ade Orang Jage Makan Minom

Korang ape kesah?  Kosserrr..
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:05 AM From the mobile phone | Show all posts
Sbb tagline dia gemuk is awesome tu la buat sorg kawan pompuan aku gigih membadak.awesome katanya.tak sedor diri pemalas nak bersenam bau pon masam xyh tggu bpeluh
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:08 AM From the mobile phone | Show all posts
nolya replied at 10-1-2018 10:58 AM
Jgn cakap mcm tulah dura. Sesuatu yg positif bila Abam berazam nak kurus. Abam tak berfikir nak ku ...


Bagus la kalau dah ade kesedaran...yela , dulu mase kevin zahri gigih nk tolong heolls kurus , dia degil siap buat tagline "gemuk is ohsem" ....haaa, skrg baru sedorrrrr khennn....baguslaaa cenggitu....biasenye mmg kene ade org tegur/kritik smpai rase tersentap sendiri,  baru rase betul2 nk kurus.....
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:20 AM | Show all posts
Hashtag gemokisawesome tu tak tinggal nampaknya.
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:21 AM | Show all posts
vanillaninja replied at 10-1-2018 03:20 AM
Hashtag gemokisawesome tu tak tinggal nampaknya.

gemokisawesome kepala hotak dia si abam ni...
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:23 AM | Show all posts
sebab ko gemok laa ko kata gemok is awesome.,,,,cuba ko slim,,mesti ko kutuk org gemok sambil kata awesome kepala hotak
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:25 AM | Show all posts
good luck abam...
persetankan apa saja cakap2/tulisan netizen..
teruskan semangat abam untuk kurus.. positif di setiap langkah...
memang penat..memang lelah dalam process nak kuruskan badan.. sbb adakala kita dah bersenam beriyer2 pon.. berat tak turun2..  so sentiasa positif..jgn cepat mengah dan mengalah..chaiyok
saya pon dalam process nak kurangkan berat badan.. so jom sama2  kita berusaha!!
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:29 AM | Show all posts
dah sendiri kata gemuk is awesome..
nak kuruskan badan kejadah..
biar je la gemuk awesome tu..
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:36 AM | Show all posts
Aduradura replied at 10-1-2018 10:30 AM
Apsal dah kawen baru ttbe azam kuat nak kurus....sebelum kawen tak pernah terpikir ke kikiki...utk a ...

lps kwin nk kena 'perform' katanyaa
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:44 AM From the mobile phone | Show all posts
Berguru la ngn kevin zahri tu. Kena belajar cara diet cara exercise yg betul sbb x nak la separuh jalan je. Go go abam. Health is wealth
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:48 AM From the mobile phone | Show all posts
MH3707 replied at 10-1-2018 11:00 AM
tah2 bini dia yg paksa suruh kurus...sian pulak...bini mcm tak terima seadanya ketempayanan suami di ...

Bini x sanggup dh kot kena hempap ngn Lori muatan 80tan tetiap malam.. tu yg paksa suh kurus, kalau x kurus xdpt nafkah. Katanya
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 11:52 AM | Show all posts
Semoga istiqamah yer abam. Jaga makan, exercise keluarkan peluh, buang lemak. Yang penting, sihat.
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 01:04 PM | Show all posts
anaros replied at 10-1-2018 11:25 AM
good luck abam...
persetankan apa saja cakap2/tulisan netizen..
teruskan semangat abam untuk kurus ...

yup saya pun macam tu .... bila mengadu kat doc ..dia kata berat taknak turun walau turun size sebab muscle huhu tak tahulah
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 01:13 PM From the mobile phone | Show all posts
Lepas kahwin mata dah terbuka 'luas' {:smile
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.058292s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list