Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Kolumnis
Search
12Next
Return to list New
1488
View
28
Reply

Kanak-Kanak Maut Dipatuk Ular Ketika Tidur

[Copy link]

Author: kakilicious       Show all posts   Read mode

Author
Post time 8-1-2018 12:19 PM | Show all posts |Read mode
MALANG menimpa seorang kanak-kanak perempuan berusia sembilan tahun yang meninggal dunia selepas dipatuk oleh seekor ular tedung ketika sedang tidur di rumahnya di Thailand.

1

1


3

3


2

2


Ketika kejadian, Prapawee Prawat tidur di atas tilam yang dibentangkan di atas lantai simen di rumahnya di Surat Thani pada pukul 7.30 malam.
Kematiannya hanya disedari oleh keluarganya pada keesokan pagi. Dia dipatuk di jari memandangkan hanya bahagian berkenaan tidak ditutup dengan selimut.
Ketika pihak polis dan paramedik tiba di tempat kejadian, mereka melihat ada kesan merah pada jarinya.
Sementara ular itu ditemui masih berada di bawah tilam. Ia dipukul sampai mati oleh penduduk di situ.

5

5

4

4
Saya masuk ke biliknya kerana mahu mengejutkan dia bangun untuk ke sekolah. Dia tidak bernafas atau bergerak menyebabkan saya terpaksa panggil bantuan.
Dia tinggal dengan saya selepas ibu bapanya bercerai. Saya sangat sedih, dia sangat muda, sepatutnya saya yang berada di tempatnya, kata neneknya yang sangat sedih dengan kematian cucunya itu.
Dalam pada itu, polis memaklumkan kanak-kanak berkenaan telah meninggal dunia lapan jam sebelum mayatnya ditemui.

Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 12:28 PM | Show all posts
keadaan sekeliling rumah mcm tu memang febret ular masuk
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 01:15 PM | Show all posts
Allah.. kesiannyaaa adik ni.. mcm mana la masa dia kne patuk tu kan.. ngeriiii,
takutnya la dengan ular ni
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 01:29 PM | Show all posts
Ngeri
Satu patukan boleh membawa maut.
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 01:45 PM | Show all posts
kesianya.. tido utk selamanya.
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 01:50 PM From the mobile phone | Show all posts
takziaah utk keluarga
dan ular
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 02:04 PM From the mobile phone | Show all posts
kesiann
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 02:45 PM | Show all posts
sianyeeeeeeeeeeeeee
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 03:31 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedihnyaa
Kejap je efek bisa ular ni..padam trus
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 03:33 PM | Show all posts
rumah i pernah ular masuk.. selalu kalau i nak ke bilik air i tak buka lampu pun.. tp haritu tergerak hati nk buka.. anak ular kale hitam elok je atas lantai bilik air .. start dr haritu mmg iols kalau bngun mmg on semua lampu.. nak bentang tilam dlm bilik untuk anak2 pun mmg i jenguk habis bawah katil & belakang almari baru bg anak2 masuk tidur.. traumaaaa
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 03:59 PM | Show all posts
mse kena patuk tak jerit? tak disedari sesiapa?

takziah.. kesiannya lahai...

tgk kawasan rumahnya mcm byk pokok2... ular suka kawasan mcm ni kan.

sedihnya......
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 04:01 PM From the mobile phone | Show all posts
Lapan jam sebelum nenek dia kejut pegi sekolah means  dia baru masuk tido dah kena patuk la tu. Ular dah standby bwh tilam agaknya
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 05:01 PM | Show all posts
eeiii gelinyaaa
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 05:28 PM | Show all posts
Dah persekitaran rumahnya sebegitu ada eloknya dia periksa dulu keliling sebelum bagi anak tidur
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 06:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Berdebar lak i rasa...rmh i ni blk drp bercuti panjang je rumputnya...dok cari org mesin rumput tk dpt lah pulak.
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 08:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesiannya..xdak beza suasana dgn umah2 kampung kat negara kita ..mesti fobia tok dia
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 08:34 PM From the mobile phone | Show all posts
mak oiiii.seramnya. dulu cikgu sekah cerita, kat rumah die ular ade kt mangkuk tandas. sampai sekarg, bile pi toilet, aku akan cek.seram kot
Reply

Use magic Report

Post time 8-1-2018 10:09 PM From the mobile phone | Show all posts
Kalau dlm family tu satu org je selalu terserempak ngan ular or binatang2 berbisa ni apa maksudnya..die terlebih peka ke atau kebetulan je
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2018 08:13 AM From the mobile phone | Show all posts
zulka replied at 8-1-2018 12:28 PM
keadaan sekeliling rumah mcm tu memang febret ular masuk

Jgn lah ckp begitu. Rumah iols pun ada pokok2 jua.. takut dgr
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2018 10:54 AM | Show all posts
Sazida replied at 9-1-2018 08:13 AM
Jgn lah ckp begitu. Rumah iols pun ada pokok2 jua.. takut dgr

hati2la....kena selalu tebas
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2018 01:35 PM From the mobile phone | Show all posts
zulka replied at 9-1-2018 10:54 AM
hati2la....kena selalu tebas

Pokok langsat rambutan manggis salak petai pelam keliling rumah xkn mau ditebas jua.... semak2 xde. Tp risau lah kan. Ular ni mane2 blh duduk.lg2 rumah iols sebelah bendang..
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2018 02:40 PM | Show all posts
Sazida replied at 9-1-2018 01:35 PM
Pokok langsat rambutan manggis salak petai pelam keliling rumah xkn mau ditebas jua.... semak2 xde ...

kalau taknak ular masuk dlm umah, taburkan belerang keliling rumah....ataupun kalau takde belerang tabur garam kasar...
bukan takat ular je tak masuk, segala jenis binatang merayap pun tak masuk....insyaallah
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2018 03:03 PM | Show all posts
rumah celah2 hutan/semak ni mmg lah berisiko..
Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2018 03:28 PM | Show all posts
abangadek replied at 8-1-2018 03:33 PM
rumah i pernah ular masuk.. selalu kalau i nak ke bilik air i tak buka lampu pun.. tp haritu tergera ...

saya pun ada pengalaman kt kmpung..trauma betul lepas tu..time tu tgh berpantang kt kmpung.rumah kmpung biasa la la.semak samun je di tepi.satu malam tu before nk tido saya sembur air serai wangi seluruh bilik.nait nak halau haiwan2 yg lan la.semut,lipan segala tu.smpai kt tepi almari,nmpk mcm tali.saya sembur pastu tali tu bergerak.bila intai celah almari tu,ya Allah ekor ular rupanya..ngerii..terus rasa nyesal tinggal bby sorang kt bilik time dia tido.malam2 dah trauma nk lelap mata wpun xtido kt blk tu lg..haha

Reply

Use magic Report

Post time 9-1-2018 03:33 PM From the mobile phone | Show all posts
Kesian nya ... Sedih sangat bila nenek dia ckp dia yg patut berada di tempat cucunya.
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2018 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.048613s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list