Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
Search
3639
View
71
Reply

Depression and super sedih

[Copy link]

Author: HatiSedihsangat       Show all posts   Read mode

Post time 8-1-2018 01:24 PM From the mobile phone | Show all posts
HatiSedihsangat replied at 8-1-2018 07:19 AM
Tq..mmg byk cbrn..pdhl bru sthun lbh kawen

Tt bykkan berdoa n dekatkan diri dgn Tuhan. Kuatkan diri utk anak2.
Reply

Use magic Report

Post time 10-1-2018 01:19 AM From the mobile phone | Show all posts
Sabar dan berserahlah 100% kpd Allah ye tt. Sbb Dia lah memegang rezeki kita. Rasa cukup tu lah nikmat sbnr rezeki, bukan pada duit semata. Cuba tt redha dan bncg baik2 dgn suami pasal kerisauan soal belanja ni. Suruh dia pikir blk supaya jgn tukar kje. Selain tu tt doa supaya rezki suami dimurahkan Allah. Dijauhkan dari hutang etc.. Mgkn awak stress sbb bnyk keluarkan belanja kn. Bgtau terang2 kat suami pasal ni, suruh dia dr jalan nak elakkan pakai duit awak. Kalau kita xbgtau diorg ni anggap kita okay je selama ni
Reply

Use magic Report

Post time 11-1-2018 02:53 PM | Show all posts
Boleh ikhtiar
Klinik 2.jpg
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2018 08:40 AM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 6-1-2018 11:19 PM
terkesima baca, pernah lalui.

Really?  U pernah kena tampar ke sis? I tot life u aman2 je bila baca posting2 u
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2018 08:53 AM From the mobile phone | Show all posts
Tt perkahwinan u masih sgt2 muda.. Memang awal2 gini diuji duit, duit, duit dan hutang.. U akan lalui byk lagi fasa masalah duit smpi 1 tahap u akan fikir hmm xpelah asalkan laki aku bukan gitu gini.. Huhu.
Klu xnk rasa susah jgn bnding hdup org lain yg nampak senang dan mewah tu. Hdup cara sndri.. Belajar bersyukur, hormat suami dan bantu mana patut je. I means bantu selepas nafkah u dan anak2 setel.. Klu tengah2 bulan smpi hujung tu duit dh kering u bantu la topup mana xcukup.
Pasal solat tu klu jenia.solat tp lewat2 tu bole baiki lg.. Kena berdoa byk2. One day u akan rasa the power of doa..
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2018 01:48 PM | Show all posts
naina replied at 13-1-2018 08:40 AM
Really?  U pernah kena tampar ke sis? I tot life u aman2 je bila baca posting2 u

akak tampar laki akak dik, tu yang terkesima. ada jenis baran gunung berapi ada jenis macam air pasang surut. akak jenis gunung berapi. pendam sekali, dua kali, tiga kali, sampai ke 8 kali. this time no more chance ill kick ur ass shitty husband
Reply

Use magic Report

Post time 13-1-2018 03:14 PM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 13-1-2018 01:48 PM
akak tampar laki akak dik, tu yang terkesima. ada jenis baran gunung berapi ada jenis macam air pa ...

lepas akak tampal apa jadi?
Reply

Use magic Report

Post time 14-1-2018 10:54 PM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 13-1-2018 01:48 PM
akak tampar laki akak dik, tu yang terkesima. ada jenis baran gunung berapi ada jenis macam air pa ...

Ala.. Beraninya u tampar. Nak jugak.. Tp. Takut kena belasah plak. Haha.
Dulu2 zaman bercinta pernahla tampar.. Tp dia rela je.. Suh lepas geram gitu
Reply

Use magic Report

Post time 16-1-2018 01:45 PM | Show all posts
TT semua pasangan yg berkahwin ada ujian yg telah Allah aturkan...  jangan cepat melatah

hakikatnya zaaman skrg mmg ramai gaji para  isteri lebih byk dr suami.. bukan TT je berkeaadaan demikian, ramai isteri kat luar sana yg hadapi masalah yg sama, yang penting berdoa dan redha inysaallah hati akan lebih tenang..

kalo akak selagi suami x naik tangan, masih bersolat dan membantu dlm urusan rumahtangga walaupun bab duit dia xmampu akak dah bersyukur... janji dia bekerja dan ada usaha utk ekonomi familly..

TT ingat kalo TT bercerai TT akan dapat laki kaya baik dan rajin...tu semua mimpi je x pun dlm drama TV je.

berdoa dekatkan diri dengan, bersedakah, syukur dan redha, kalo dah buat semua tu tp worst gak p lah mahkamah
Reply

Use magic Report

Post time 17-1-2018 03:24 PM | Show all posts
takziah..apa yang berlaku...

lelaki itu....kita yang pilih dia utk menjadi suami kita.....so...itulah pilihan kita...
baik atau buruk.....kita perlu menghadapinnya.....so saya cadangkan...langkah pertama ...pn tukar pemikiran puan....selama ini....pn berfikir...apa yang suami boleh bagi kat saya, apa hak kita. apa harta yang saya dapat.......kepada apa yang saya sanggup korban untuk suami dan keluarga ini.....agar puan mendapat ketenangan perasaan, selagi tiada ketenangan perasaan antara suami isteri.....kerahmatan serta rezeki sukar hadir dalam pasangan ini
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2018 12:44 PM | Show all posts
annadonna replied at 7-1-2018 08:30 AM
Memang skrg trend isteri bergaji tinggi dan tanggung keluarga. Bukan you aje sis, ramai seluruh duni ...

bagusnya nasihat awk nih ... nasihat membina yg positif .. nowa bg 5 bintang
Reply

Use magic Report

Post time 19-1-2018 06:04 PM | Show all posts
sis...i cuma boleh cakap sabarkan hati..kalo boleh bertahan..cuba bertahan....sebab being single mother also not easy.......i cadangkan u buat banyak2 solat hajat,taubat & dhuha......dan u kena yakin pada rezeki anak2....dulu i pun taku hidup susah...tp i keep telling myself, rezeki anak tuh besar....after few years, doa i makbul...skrg nk kata senang sgt taklah...tetap ada susah tuh...but at least better than last time....

bab u kena tmpr tuh...i xtau nk komen mcm mana...u pk apa yg terbaik..kalu u kusut sangat, berdoa adalah senjata terbaik

i doakan moga2 allah rahmati u n keluarga..aminnn
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2018 12:43 AM | Show all posts
apsal la semua pompaun asik cakap bersabar la berdoa la, ia tak ubah byk pun
spt negara india yg asik kena rogol dilayan spt haiwan, kalaula semua wanita2 di sana membunuh lelaki2 mereka srentak sudah tentu wanita2 menguasai negara dan bebas cenngkaman. malangnya itu tak berlaku, wanita memerlukan konek jua walau dilayan spt haiwan
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2018 12:18 PM From the mobile phone | Show all posts
ninja boy replied at 20-1-2018 12:43 AM
apsal la semua pompaun asik cakap bersabar la berdoa la, ia tak ubah byk pun
spt negara india yg as ...

If you dont have something nice to say dont say at all. Kitorang sini bercakap seperti org beragama dan bertamadun tiba tiba masuk satu dajal bercakap mcm iblis. Mcm tak sda perempuan dlm keluarga nak buruk burukkan perempuan mcm tu.
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2018 06:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Bersyukurlah tt.cer kau baca brapa byk luahan para isteri yg gaji laki sikit pon x guna utk nafkah anak isteri.mmg gaji laki kau kecik..tp bersyukurlah sekurang2nya dia ada usaha nk byrkan segala keperluan keluarga.
Kawen pon baru setahun..jgn ingat kawen ni semua indah je tt.hidup kita ni sentiasa akan diduga.doakan lah suami murah rezeki..rajinlah sedekah.anggap je duit yg kau spend utk family tu sebagai sedekah amal jariah kau utk suami.tang tampar tu..adakah kau provoke dia sampai dia tampar kau?muhasabah diri jugaklah tt.suami ni kau yg pilih jugak kan...
Reply

Use magic Report

Post time 20-1-2018 06:28 PM | Show all posts
10 orang wanita 100 org wanita masih tak mampu memukul 1 org lelaki
apa tah lagi 1 negara spt negara india sana
Reply

Use magic Report

Post time 21-1-2018 12:20 AM | Show all posts
hanya blh bg kata-kata semangat kat TT,

Kesetiaan WANITA diuji saat lelaki tidak punya apa-apa.
Kesetiaan LELAKI diuji saat dia memiliki segalanya.

Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2018 01:34 AM From the mobile phone | Show all posts
nasihat saya utk kereta husband / rumah kena biar husband u sendiri settle. kalau kena tarik biarkan jadi pengajaran..
lelaki ni kadang-kadang perlu pengajaran.

tips utk tak stress anggap la yang u bayar sebelum2 ni sedekah..insyaallah ade balasan yang baik nanti..
Reply

Use magic Report

Post time 22-1-2018 12:35 PM | Show all posts
ninja boy replied at 20-1-2018 06:28 PM
10 orang wanita 100 org wanita masih tak mampu memukul 1 org lelaki
apa tah lagi 1 negara spt nega ...

hang kena paham, majority pompuan cuma nak org dgq luahan bkn bagi jalan/tindakan untuk selesaikan masalah.
don't share pandangan dr lelaki punya perspective....
Reply

Use magic Report

Post time 8-2-2018 06:52 AM | Show all posts
HatiSedihsangat replied at 7-1-2018 08:05 AM
Tq tuk semua sokongan..nt sy reply..saya hanya mampu baca je semua baru..

Tred berjela..manak Tak kos a nak baca...

But tell me, penceritaan diatas tidak lain selain...nak tebarkan kekurangan suami.....tapi kelebihan , kebaikan ke angel Lan hang Kan????

Hang siap......


Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2019 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.076088s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list