Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Kolumnis
Search
1234Next
Return to list New
3028
View
80
Reply

[Tempatan] Edisi Kuning Diraja: Baliklah Kelantan kalau tak setuju, titah Sultan Selangor kepada Zaid.

[Copy link]

Author: EJALTI       Show all posts   Read mode

Author
Post time 7-12-2017 01:41 PM | Show all posts |Read mode
Baliklah K'tan kalau tak setuju, titah Sultan S'gor kepada Zaid

https://www.malaysiakini.com/news/404639

Hari ini, 10:41 am      Hari ini, 10:53 am



Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah bertitah bahawa bekas menteri Datuk Zaid Ibrahim baliklah ke Kelantan jika tidak bersetuju dengan kenyataan baginda terhadap pengerusi BERSATU, Tun Dr Mahathir Mohamad.

Dalam temubual eksklusif dengan Utusan Malaysia, baginda menyifatkan bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri itu sebagai seorang yang biadab.

Dia duduk di Selangor, baliklah Kelantan kalau tak setuju, buat rumah besar-besar dan tolong rakyat Kelantan.

"Jangan cari rezeki di Selangor, titah baginda yang merujuk kepada komen Zaid di Twitternya yang mengulas kenyataan baginda mengenai Dr Mahathir di The Star.

"Saya minta Zaid Ibrahim baca dengan teliti kenyataan saya dan dapatkan fakta yang betul sebelum buka mulut," titah baginda.

Baginda dukacita Zaid yang menurut baginda sengaja memutar-belitkan kenyataannya dengan cuba mengheret kepada isu politik.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 01:47 PM From the mobile phone | Show all posts
Ish Ish sultan jgn sibuk dgn politik..
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 7-12-2017 02:00 PM | Show all posts
Edited by EJALTI at 7-12-2017 06:03 AM

Kebelakangan nih kuat sontap plak Sultan Selangor.

Ampun Tuanku, sembah patik harap diampun...
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 02:03 PM | Show all posts
kita serupa..kita serupa...
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 02:04 PM From the mobile phone | Show all posts
Aik, Sultan pun nak resis2 dengan Kelantanese seperti marhaen hina dina ka?
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 02:07 PM From the mobile phone | Show all posts
Untung la jd org lindungan Kaabah.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 02:24 PM | Show all posts
Balik Sulawesi?
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 02:28 PM | Show all posts
aduh semua jenis sentap.......
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 02:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Ya ampunnnn dah kenapa bersungguh sgat dgan isu bugis ni? Dgan kesusahan rakyat taknak amek tau ke? Raja adil raja disembah, raja zalim raja disanggah. Moga tuhan tunjukkan kebenaran. Amen.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 02:34 PM | Show all posts
Alamak....Sultan den nih.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 02:42 PM | Show all posts
dodolgemokgila replied at 7-12-2017 06:30 AM
Ya ampunnnn dah kenapa bersungguh sgat dgan isu bugis ni? Dgan kesusahan rakyat taknak amek tau ke?  ...

sister...nick lama tak boleh guna lagi ker? cash la kan

Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 02:57 PM | Show all posts
respect sultan perak cerdik berjiwa rakyat. sultan berjiwa rakyat dirgahayu
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 02:57 PM | Show all posts
dahhh kenapa.....
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 03:00 PM From the mobile phone | Show all posts
Isu 1mdb sultan2 taknak bising ka ..
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 03:01 PM | Show all posts
sentap  la plk
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 03:12 PM From the mobile phone | Show all posts
Orang bugis memang cepat sentap ke? Jawa kena kutuk kawkaw diam je
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 7-12-2017 06:57 AM
respect sultan perak cerdik berjiwa rakyat. sultan berjiwa rakyat dirgahayu

cc: @Burong_Hantuk.  please insert kata-kata pujaan.

ampun tuanku harap harap kena ampon lah yer
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 03:22 PM From the mobile phone | Show all posts
finesse replied at 7-12-2017 01:47 PM
Ish Ish sultan jgn sibuk dgn politik..

Tapi Sultan memang ada kuasa nak halau orang dari negeri dia kan dik.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 03:24 PM From the mobile phone | Show all posts
sedih dia dah tua2 tak dapat nak berjimba dengan sungguh sungguh.. la ne terpaksa hadap politik2 pulak..
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 03:25 PM From the mobile phone | Show all posts
LaksamanaBentan replied at 7-12-2017 03:12 PM
Orang bugis memang cepat sentap ke?  Jawa kena kutuk kawkaw diam je

Sebab Bugis ada maruah.

Mana ada perempuan Bugis jadi pelacur utk Belanda....Jawa ramai jadi pelacur Belanda, bini orang pulak tu yg jadi pelacur.

Perempuan Bugis bunuh diri kalau kena sentuh dengan org yg xda ikatan sah.

Hanya dengan maruah manusia itu hidup-Pepatah Bugis
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 03:31 PM | Show all posts
Tun Mahadir dengan Najib Berperang.....Zaid yg terkorban
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 03:54 PM | Show all posts
cmf_acura replied at 7-12-2017 03:31 PM
Tun Mahadir dengan Najib Berperang.....Zaid yg terkorban

acura design buruk interior pakai acura ek? tahniah
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 03:56 PM | Show all posts
CiliPadiSedap replied at 7-12-2017 02:57 PM
respect sultan perak cerdik berjiwa rakyat. sultan berjiwa rakyat dirgahayu

mana ada raja melayu neh berjiwa rakyat?semua propa 2x5 je.cuma yg perak ni tak brape layan sentapan.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 04:30 PM From the mobile phone | Show all posts
Modngengade replied at 7-12-2017 02:42 PM
sister...nick lama tak boleh guna lagi ker? cash la kan

Sebulan kena ban sis, nnti dodol akan gunakannya kembali. Harap bersabar. Momod perang sewel punya keje la.
Reply

Use magic Report

Post time 7-12-2017 04:34 PM From the mobile phone | Show all posts
iloveselangor replied at 7-12-2017 03:25 PM
Sebab Bugis ada maruah.

Mana ada perempuan Bugis jadi pelacur utk Belanda....Jawa ramai jadi pe ...

Bunuh diri sis? Bugis tu agama apa?
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Apple App Store
Get it FREE Google play
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2017 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
0.050562s Gzip On
Quick Reply To Top Return to the list